Bilder Mälaren runt 080816

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Fina pics Abbe..ja tog bara nåra snabba i S-tälje,,våga fan ladda upp, hehe
 

cEf

Den som bäddar får ligga!
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
Delvis gul å en StorTwin
Trodde aldrig att jag skulle få höra att en bild blivit bra utav dig Abbe, men faan va snygga dom är !

Stog på macken i Turinge och plåtade lite, går lagom fort för mig där :)

Ett kort på båten också. (Mälaren runt - båt såklart)

>>Eric
 

Bifogat

  • IMG_0597.jpg
    IMG_0597.jpg
    92.7 KB · Visningar: 117
  • IMG_0623.jpg
    IMG_0623.jpg
    52.6 KB · Visningar: 115
  • IMG_0605.jpg
    IMG_0605.jpg
    70.4 KB · Visningar: 163
  • IMG_0614.jpg
    IMG_0614.jpg
    62.7 KB · Visningar: 183
  • IMG_0601.jpg
    IMG_0601.jpg
    60.7 KB · Visningar: 131
  • IMG_0629.jpg
    IMG_0629.jpg
    57.8 KB · Visningar: 140
  • IMG_0613.jpg
    IMG_0613.jpg
    58.5 KB · Visningar: 134
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
struntar i mina mälarstenciler,,tar 4 av specialare istället :D
 

Bifogat

  • Dsc_0055_01_01.jpg
    Dsc_0055_01_01.jpg
    219.3 KB · Visningar: 112
  • DSC_0176_01_01.JPG
    DSC_0176_01_01.JPG
    231.6 KB · Visningar: 108
  • DSC_0180_01_01.JPG
    DSC_0180_01_01.JPG
    171.7 KB · Visningar: 91
  • Dsc_0189_01_01.jpg
    Dsc_0189_01_01.jpg
    228.4 KB · Visningar: 112

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fina bilder Conseal.
Du fångade Nemoracer på sin coola flattracker ser jag! :tummenupp

main.php
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den där körde jag om mellan Kvicksund och Västerås, höll nästan på att köra i in i vajerräcket när jag skulle kika på den i backspegeln. :tummenupp

Jag var ute och busåkte med Nemoracer i stan igårnatt. Jag fick en chock. Det var ju första gången vi möttes, men eftersom vi var jämngamla "gubbar" så tog jag inte så hårt på hans fråga vid första rödljuset: "gillar du att busåka?" Så jag sade ja lite översittaraktigt. Det fick jag äta upp kan jag säga, han kör ngt helt sjukt mellan bilarna. :D Jag brukar ju inte våga hänga på när yngre sporthojare med dödslängtan börjar kryssa mellan bilarna. Men Nemoracer....han var det djävligaste jag sett på länge på att busåka i stan. :skrämd Akta dig för den mannen. Potatisarna kan skaffa permobil :D Helt sjuk på att bränna i stan. Sånt har jag inte sett på länge!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Dra mig baklänges, är detta med ditt Tamron fortfarande Conseal?

Börjar ju bli jäkligt bra med panoreringarna! :tummenupp
 

sportbike

Guest
Jag var ute och busåkte med Nemoracer i stan igårnatt. Jag fick en chock. Det var ju första gången vi möttes, men eftersom vi var jämngamla "gubbar" så tog jag inte så hårt på hans fråga vid första rödljuset: "gillar du att busåka?" Så jag sade ja lite översittaraktigt. Det fick jag äta upp kan jag säga, han kör ngt helt sjukt mellan bilarna. :D Jag brukar ju inte våga hänga på när yngre sporthojare med dödslängtan börjar kryssa mellan bilarna. Men Nemoracer....han var det djävligaste jag sett på länge på att busåka i stan. :skrämd Akta dig för den mannen. Potatisarna kan skaffa permobil :D Helt sjuk på att bränna i stan. Sånt har jag inte sett på länge!

Du tror inte att det beror på att det skiljer typ 800 kilo mellan era fordon ? :tungan
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Såja,inte deppa nu,rätt som de e kommer det en tom raksträcka,typ Bromma flygfält,då ere bara att ge igen..:pannkyss

Det har du rätt i! Jag ska fritera din Ducati på Barkarby på onsdag! :brynad
Och går inte det så tjöper jag en Augusta och provar igen! Det är ju en HD nuförtiden! :tungan
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Det har du rätt i! Jag ska fritera din Ducati på Barkarby på onsdag! :brynad
Och går inte det så tjöper jag en Augusta och provar igen! Det är ju en HD nuförtiden! :tungan

Seså sluta att gnabbas nu:D . Jag såg din hoj prkerad i Enköping men inte dig. Puttrade du runt hela varvet? Det gjorde jag. Hoppas du har kopplingen inställd ordentligt till onsdag, du kommer att behöva det:yoparty .

/Ingvar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Seså sluta att gnabbas nu:D . Jag såg din hoj prkerad i Enköping men inte dig. Puttrade du runt hela varvet? Det gjorde jag. Hoppas du har kopplingen inställd ordentligt till onsdag, du kommer att behöva det:yoparty .

/Ingvar

Eftersom jag har en luftkyld maskin och motsätter mig modernare alternativ så drog jag från regnet direkt från Strängnäs till Enbuying. Men det får du inte sprida ut.

Vi får knäppa våra händer att det inte regnar på onsdag, eller att de har bullermätning, då är jag kokt.
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Eftersom jag har en luftkyld maskin och motsätter mig modernare alternativ så drog jag från regnet direkt från Strängnäs till Enbuying. Men det får du inte sprida ut.

Vi får knäppa våra händer att det inte regnar på onsdag, eller att de har bullermätning, då är jag kokt.

Aha! själv stod jag, frun, några gamla kompisar och ca:200 andra och tryckte under en takstump i Kvicksund i en cirkrus timme:mad:. Jag kör ju också luftkylt i normala fall men provade på vattenkylt ett litet tag, det var ing'e bra:D.
De senaste onsdagarna har det bara varit okulärbesikting av ljuddämperi och lite lagom tyckande om ljudnivå, så det verkar finnas lite förhandlingsutrymme.

/Ingvar
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Aha! själv stod jag, frun, några gamla kompisar och ca:200 andra och tryckte under en takstump i Kvicksund i en cirkrus timme:mad:. Jag kör ju också luftkylt i normala fall men provade på vattenkylt ett litet tag, det var ing'e bra:D.
De senaste onsdagarna har det bara varit okulärbesikting av ljuddämperi och lite lagom tyckande om ljudnivå, så det verkar finnas lite förhandlingsutrymme.

/Ingvar

Jo det var därför jag fick köra sist jag var där i slutet på juli. "Den där låter ju inte så farligt"

Tur att man inte åker H2 trepip längre, då hade jag inte ens fått komma in på området :gnissla

http://www.youtube.com/watch?v=xo5D0dLS02w
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Jo det var därför jag fick köra sist jag var där i slutet på juli. "Den där låter ju inte så farligt"

Tur att man inte åker H2 trepip längre, då hade jag inte ens fått komma in på området :gnissla

http://www.youtube.com/watch?v=xo5D0dLS02w

Det där var ju inget:D , jag har en polare med en Kawa 500'a som dessutom sprider ut Lützendimma vid lite pådrag. Han hade sin Kawa med på Mälarn runt för några år sedan. Konstigt nog låg det aldrig någon direkt bakom honom:va .

/Ingvar
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top