Bilder: Jag på besök hos O.C.C.

Falkeman

Medlem
Gick med
1 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
RG 125f
Fast dom är också mycket "show" och lite "go", visst tar han ut dom och gasar satan, men det är inga kurvsmiskare/åkhojjar ändå.
En kort stund kan man nog offra sig dubbelvikt med fötter och händer i omöjliga ställningar och hög fart, men dom gör sig nog bäst i promenadfart 200m innan utställningen dom med.

Dom bästa/snyggaste byggena är av dom som inte har råd att ha en åkhoj och en showhoj, för dom bygger funktionellt och bekvämt.
Sen att dom kanske får repor och stenskott under sin livstid är bara att betrakta som normalt brukande.


Inte de, HEHE. :pannkyss

http://www.rolandsands.com/450.html
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Semesterbilderna ger ett betydligt bättre intryck än det man får på TV.

Men vem vid sina sinnens fulla bruk betalar stora pengar för en jul-tomte-hoj!?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tycker hela programmet förlorat sin ursprungliga charm, blev lite halväcklad av ett avsnitt där Paul SR absolut ville visa sin villa med sitt 500 kvm garage & alla Mercor....blir liksom lite to much..i klassisk USA anda...

Nej, det var ballare när dom satt & mekade i sitt lilla garage med bucklig plåtdörr & skällde på varandra på riktigt!
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
fattar bara inte varför alla hojar står kvar hos dom ? dom byggs till kunder men står kvar på deras utställning
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Tycker hela programmet förlorat sin ursprungliga charm, blev lite halväcklad av ett avsnitt där Paul SR absolut ville visa sin villa med sitt 500 kvm garage & alla Mercor....blir liksom lite to much..i klassisk USA anda...

!

Mm, i USA tänker folk när de ser en kille i en fet bil:

-Åhh, tänk om jag satt där, lyckans ost, en sån ska jag ha en dag.

Och i Sverige:

-Fan, ska slita ut han o spöa honom, jävla tönt.


Ingen aning om det är så egentligen, var ngn på tv som återgav det så, men jag tror det är så på ett ungefär.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Exakt Chronic..jag är Jantelagen personifierad...
Hoppas Senior & Junior trampar på en landmina...


För mig får de gärna snubbla på samma sladd & bryta en tå. Men bara för att de bygger så äckliga hojar, med plattjärn och rundjärn som väger massor och design som ser ut att baseras på barnteckningar.

Undrar vad spindelmannenhojen väger egentligen..
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Nu va ju inte Senior helt ren på pengar innan OCC slog i tv rutan, han äger ju ett järnverk så det fanns nog lusidorer till en å annan Merca redan innan.

Tycker faktiskt att dom bygger mer och mer från scraths nu en tidigare, dom har väl kanske lyssnat på kritiken.
Sen är väl inte jag sugen på deras hojar, får utslag av PRO-moppar.
:tummenupp för bilderna.
 
Last edited:

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
En stilla undran, har ni sovit under en sten??

www.seservice.se

En finurlig herre som tar byggena lite längre än OCC:s massproduktion. Något jag stör mig på är deras förmåga att använda samma rammall och att sätta skitfula skruvskallar överallt. Som att bygga hoj med bufoskruv typ.

Nog neggat.

Fina bilder och garanterat kul att ha sett det hela!

För mig får de gärna snubbla på samma sladd & bryta en tå. Men bara för att de bygger så äckliga hojar, med plattjärn och rundjärn som väger massor och design som ser ut att baseras på barnteckningar.

Undrar vad spindelmannenhojen väger egentligen..

Ungefär så ja..
 
Last edited:

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Skälby
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Väntar med förtjusing på den dagen "Tolle" har övertalat dom att monterar hans gafflar o skivor m.m.
Då blir det ännu snyggare :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Väntar med förtjusing på den dagen "Tolle" har övertalat dom att monterar hans gafflar o skivor m.m.
Då blir det ännu snyggare :)


Fast jänkarna är sjukt misstänksamma mot hans ( och andras ) i deras ögon felbyggda gaffelkronor med inbyggt försprång. Jag antar man kan förklara det som att gaffelbenen inte har samma vinkel som styrhuvudet. Har jag missuppfattat så välkommnar jag en bättre förklaring.

Tolle försökte faktiskt ge bort några av sina patenterade gaffelkronor till någon känd byggare i USA med de viftades bort med orden " vad ska jag med den skiten till?"

Vissa nya yngre byggare gillar dem dock.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top