Bilder: Jag på besök hos O.C.C.

Fast dom är också mycket "show" och lite "go", visst tar han ut dom och gasar satan, men det är inga kurvsmiskare/åkhojjar ändå.
En kort stund kan man nog offra sig dubbelvikt med fötter och händer i omöjliga ställningar och hög fart, men dom gör sig nog bäst i promenadfart 200m innan utställningen dom med.

Dom bästa/snyggaste byggena är av dom som inte har råd att ha en åkhoj och en showhoj, för dom bygger funktionellt och bekvämt.
Sen att dom kanske får repor och stenskott under sin livstid är bara att betrakta som normalt brukande.


Inte de, HEHE. :pannkyss

http://www.rolandsands.com/450.html
 
Semesterbilderna ger ett betydligt bättre intryck än det man får på TV.

Men vem vid sina sinnens fulla bruk betalar stora pengar för en jul-tomte-hoj!?
 
Tycker hela programmet förlorat sin ursprungliga charm, blev lite halväcklad av ett avsnitt där Paul SR absolut ville visa sin villa med sitt 500 kvm garage & alla Mercor....blir liksom lite to much..i klassisk USA anda...

Nej, det var ballare när dom satt & mekade i sitt lilla garage med bucklig plåtdörr & skällde på varandra på riktigt!
 
fattar bara inte varför alla hojar står kvar hos dom ? dom byggs till kunder men står kvar på deras utställning
 
Tycker hela programmet förlorat sin ursprungliga charm, blev lite halväcklad av ett avsnitt där Paul SR absolut ville visa sin villa med sitt 500 kvm garage & alla Mercor....blir liksom lite to much..i klassisk USA anda...

!

Mm, i USA tänker folk när de ser en kille i en fet bil:

-Åhh, tänk om jag satt där, lyckans ost, en sån ska jag ha en dag.

Och i Sverige:

-Fan, ska slita ut han o spöa honom, jävla tönt.


Ingen aning om det är så egentligen, var ngn på tv som återgav det så, men jag tror det är så på ett ungefär.
 
Exakt Chronic..jag är Jantelagen personifierad...
Hoppas Senior & Junior trampar på en landmina...


För mig får de gärna snubbla på samma sladd & bryta en tå. Men bara för att de bygger så äckliga hojar, med plattjärn och rundjärn som väger massor och design som ser ut att baseras på barnteckningar.

Undrar vad spindelmannenhojen väger egentligen..
 
Nu va ju inte Senior helt ren på pengar innan OCC slog i tv rutan, han äger ju ett järnverk så det fanns nog lusidorer till en å annan Merca redan innan.

Tycker faktiskt att dom bygger mer och mer från scraths nu en tidigare, dom har väl kanske lyssnat på kritiken.
Sen är väl inte jag sugen på deras hojar, får utslag av PRO-moppar.
:tummenupp för bilderna.
 
Last edited:
En stilla undran, har ni sovit under en sten??

www.seservice.se

En finurlig herre som tar byggena lite längre än OCC:s massproduktion. Något jag stör mig på är deras förmåga att använda samma rammall och att sätta skitfula skruvskallar överallt. Som att bygga hoj med bufoskruv typ.

Nog neggat.

Fina bilder och garanterat kul att ha sett det hela!

För mig får de gärna snubbla på samma sladd & bryta en tå. Men bara för att de bygger så äckliga hojar, med plattjärn och rundjärn som väger massor och design som ser ut att baseras på barnteckningar.

Undrar vad spindelmannenhojen väger egentligen..

Ungefär så ja..
 
Last edited:
Väntar med förtjusing på den dagen "Tolle" har övertalat dom att monterar hans gafflar o skivor m.m.
Då blir det ännu snyggare :)
 
Väntar med förtjusing på den dagen "Tolle" har övertalat dom att monterar hans gafflar o skivor m.m.
Då blir det ännu snyggare :)


Fast jänkarna är sjukt misstänksamma mot hans ( och andras ) i deras ögon felbyggda gaffelkronor med inbyggt försprång. Jag antar man kan förklara det som att gaffelbenen inte har samma vinkel som styrhuvudet. Har jag missuppfattat så välkommnar jag en bättre förklaring.

Tolle försökte faktiskt ge bort några av sina patenterade gaffelkronor till någon känd byggare i USA med de viftades bort med orden " vad ska jag med den skiten till?"

Vissa nya yngre byggare gillar dem dock.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top