BILDER: Hayden MotoGP-mästare 2006

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
#kgc-folke# skrev:
2583019 ...vem vet han hade kanske vunnit med fler poäng om olyckan mellan han och pedrosa inte hänt

Det där behöver man ju faktiskt inte vara mattesnille för att räkna ut...
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Zee skrev:
2582587
Är du en sån som inte äter tonfisk för att spara ett par delfiners liv också, förresten?

Mycket mer än så du. Jag tänker till och med så mycket på de andra levande varelserna att jag är vegan.

sandstream skrev:
2582639 Eller att bli lite äldre och få andra värderingar :såjaponken

För en gång skull har du rätt!
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Macho Woman skrev:
2583607 Mycket mer än så du. Jag tänker till och med så mycket på de andra levande varelserna att jag är vegan.

Finns veganer pahw riktichkgt, you say?
Äta bark, alltså? Tja, varför inte. Men jag tar hellre ett saftigt blodigt kadaver toppat med en friterad kolesterolbomb alla gånger i veckan. [vale] Fo schua..[/vale] Kanske med en morot på tallriken för syns skull.. ;)


Ingen som hittat Rossi-grattar-Hayden-på-hojarna-bilden i hig res än?
 

sandstream

Guest
Macho Woman skrev:
2583607 Mycket mer än så du. Jag tänker till och med så mycket på de andra levande varelserna att jag är vegan.
Människor är gjorda för att äta kött men det är bra att du försöker styra upp naturens misstag :såjaponken

Zee skrev:
Ingen som hittat Rossi-grattar-Hayden-på-hojarna-bilden i hig res än?
Nope, bara lågupplöst skräp.
 
Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Fick ett PM från en offtopic-forumist här på SH, precis. Hon undrar om det är jag på min avatar? :lol :lol :lol :lol :lol
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
sandstream skrev:
2583840 Människor är gjorda för att äta kött men det är bra att du försöker styra upp naturens misstag :såjaponken

Det där har faktiskt forskarna olika åsikter om. Dessutom kan jag få i mig alla näringsämnen utan att äta döda djur. Om jag kan undvika att bidra till den på många sätt sjuka djurindustrin så är det ett enkelt val för mig.
 

Dr.Bike

Guest
Macho Woman skrev:
2583933 Det där har faktiskt forskarna olika åsikter om. Dessutom kan jag få i mig alla näringsämnen utan att äta döda djur. Om jag kan undvika att bidra till den på många sätt sjuka djurindustrin så är det ett enkelt val för mig.

Vackert så.
Men äter du inte massa tillskott då?
Multivitaminer och B12? Såna är ju annars väldigt svåra att hitta ute i fria naturen.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Mr. Dante skrev:
2582191 Och du hade inte varit så glad att du lipat om du var bäst i värden?
I detta fallet tycker jag inte det är omanligt utan vissar sann lycka!

jag tror han lipar för att han inte fick "köra" om det, vad ska folk tro om mej nu, tänker han!!
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Macho Woman skrev:
2583933 Det där har faktiskt forskarna olika åsikter om. Dessutom kan jag få i mig alla näringsämnen utan att äta döda djur. Om jag kan undvika att bidra till den på många sätt sjuka djurindustrin så är det ett enkelt val för mig.

Vad skulle hända om vi inte dödade några djur i världen?
Skulle snabbt bli lite för mycket av den varan...
Jag fortsätter att njuta av att äta kött ett tag till..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2583840 Människor är gjorda för att äta kött...
Off topic. Men du har fel. Igen. Människan härstammar inte från rovdjur utan primater som var allätare och kom att bli samlare. Man jagade men inte så att man kunde äta kött varje dag. Långt därifrån. Det gör knappast ens rovdjur som i de flesta fall är generalister för att kunna överleva.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
2584038 Off topic. Men du har fel. Igen. Människan härstammar inte från rovdjur utan primater som var allätare och kom att bli samlare. Man jagade men inte så att man kunde äta kött varje dag. Långt därifrån. Det gör knappast ens rovdjur som i de flesta fall är generalister för att kunna överleva.

Är det bara rovdjur som är gjorda för att äta kött?
Äter inte just "allätare" även kött?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Mr. Dante skrev:
2583995 Vad skulle hända om vi inte dödade några djur i världen? Skulle snabbt bli lite för mycket av den varan...
:notme :felämne

På utflykt från Lunastorm? Är köttindustrin ett sätt att hålla beståndet av vilda djur i schack?

oFFkeFF skrev:
2584046 Är det bara rovdjur som är gjorda för att äta kött? Äter inte just "allätare" även kött?
Det gör de. Men kött är aldrig varit huvuddelen av deras föda, lika lite som det har varit det under människans evolution.
 
Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Årets MotoGP-vinnare kan ju knappast vara någon folk bryr sig om med tanke på denna trådens utvecklig! Vad var det nu han hette igen??
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
2584047
Det gör de. Men kött är aldrig varit huvuddelen av deras föda, lika lite som det har varit det under människans evolution.

Det har dock varit en förutsättning för att människan utvecklats till det vi är idag.

oscar skrev:
2584058 Årets MotoGP-vinnare kan ju knappast vara någon folk bryr sig om med tanke på denna trådens utvecklig! Vad var det nu han hette igen??

Kött är makt ;) Intressantare än vad han nu hette :lol
 
Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nyteknik skrev:
2584047 :notme :felämne

På utflykt från Lunastorm? Är köttindustrin ett sätt att hålla beståndet av vilda djur i schack?

Det gör de. Men kött är aldrig varit huvuddelen av deras föda, lika lite som det har varit det under människans evolution.

Vet inte vad du fick Lunarstorm ifrån, men du vet nog bättre än mig vad de talar om där inne.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
2584067 Det har dock varit en förutsättning för att människan utvecklats till det vi är idag.
Som biologiska varelser är vi genetiskt anpassade för en basföda bestående av magert kött, fisk, skaldjur, rotfrukter, frukt, nötter, insekter, larver och vad som i övrigt fanns att tillgå tills för ca 10.000 år sedan. Att "äta kött" så som vi gör i dag är långt ifrån naturligt för oss.

:felämne

:notme
 

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Sthlms län
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
oscar skrev:
2584058 Årets MotoGP-vinnare kan ju knappast vara någon folk bryr sig om med tanke på denna trådens utvecklig! Vad var det nu han hette igen??

:mattias Håller med. Var det inte Hayden....?
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Mona skrev:
2584136 :mattias Håller med. Var det inte Hayden....?


Vem?! :va

Nyteknik skrev:
2584107 Att "äta kött" så som vi gör i dag är långt ifrån naturligt för oss.


Äter du ett kilo om dagen, eller?

Man måste äte från hela kostcirkeln! Det handlar inte om antingen eller.:mattias


:backontop

Vem?!?! :va
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
2584107 Som biologiska varelser är vi genetiskt anpassade för en basföda bestående av magert kött, fisk, skaldjur, rotfrukter, frukt, nötter, insekter, larver och vad som i övrigt fanns att tillgå tills för ca 10.000 år sedan. Att "äta kött" så som vi gör i dag är långt ifrån naturligt för oss.

:felämne

:notme

Ätandet/tillredningen är det väl ingen större skillnad på, däremot är ju industrin kring tillverkningen rätt annorlunda.
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top