Bilder från träningslägret - Brno 2006

Fina bilder, jag har ett gäng bilder oxo men inte lika fina, Åsa innan första vurpan, en riktigt mulad K5:a, Oscar & Pålle, Jorpes är mannen i förhållandet, Jorpes hånar möghojen, vaselinpackning på hemresan.

Bifogat

• DSCF0009.JPG
    DSCF0009.JPG
    73.7 KB · Visningar: 237
  • DSCF0014.JPG
    DSCF0014.JPG
    70.6 KB · Visningar: 297
  • DSCF0021.JPG
    DSCF0021.JPG
    73.7 KB · Visningar: 106
  • DSCF0082.JPG
    DSCF0082.JPG
    76.3 KB · Visningar: 114
  • DSCF0105.JPG
    DSCF0105.JPG
    75.1 KB · Visningar: 147
  • DSCF0106.JPG
    DSCF0106.JPG
    76.8 KB · Visningar: 176
Gustav O skrev:
2095901 Fan vad fett ni verkar ha haft det!
Hur funkade hoj och körning då?

Lite småstrul med hojen, men körningen tycker jag funka bra.
Fick upp farten rätt bra på de två racen som var.
I Iceman Trophy startade jag 12:a, kom 7:a, 2sek efter Oscar men jag var på väg ikapp, bara 5 varvs rejs. :mad:
Träningspassen var struliga. Typ 10-15st nybörjare i västar åkte runt i väldigt låg hastighet. Fick inget flyt då de var i vägen överallt.
Lyckades köra på en Hyosong 650 i en kurva, han gick i backen.
Jag kom undan med ett hål i stöveln.

Berra skrev:
2096094 Lite småstrul med hojen, men körningen tycker jag funka bra.
Fick upp farten rätt bra på de två racen som var.
I Iceman Trophy startade jag 12:a, kom 7:a, 2sek efter Oscar men jag var på väg ikapp, bara 5 varvs rejs. :mad:
Träningspassen var struliga. Typ 10-15st nybörjare i västar åkte runt i väldigt låg hastighet. Fick inget flyt då de var i vägen överallt.
Lyckades köra på en Hyosong 650 i en kurva, han gick i backen.
Jag kom undan med ett hål i stöveln.
Kul att det gick bra för dig med körningen! :tummenupp
Svårt när de blandar och ger så där, fast jag brukar tillhöra de långsamma så det brukar vara lugnt. :hihi
bra med lite närkontakt så att du lär dig. :näsblod

Gustav O skrev:
2096125 Kul att det gick bra för dig med körningen! :tummenupp
Svårt när de blandar och ger så där, fast jag brukar tillhöra de långsamma så det brukar vara lugnt. :hihi
bra med lite närkontakt så att du lär dig. :näsblod

Grejen med de här "långsamma", var att de knappt kunde köra hoj alls, de kunde ta 6-7 minuter på sig på ett varv.
Kunde inte bromsa, kunde inte svänga, blev rädda när de blev omkörda och så vidare. Tror toppningen av idiotin var när en kille stannade mitt i bromsningen/ingången till första böj efter start och mål på banan..
Hojen går bra på topp, men strular och vill inte gå ordentligt mellan 8-10000rpm, så har lite smågrejer att fixa till anderstorp.
Berra kör kungligt bra, och fortare kommer det gå :)

Aeh men lägg aaav va skönt det ser ut. Va det suger röv att vara pank och heltidsanställd. Jag måste ändra på detta snarast! :( Kör Ullis fortfarande (tydligen)? Och hur gick det för Oscar? Hörde att Backlund var gris-snabb!

Fina bilder! Jag såg ju nästan snabb ut på Oscars hoj...

/Joakim

Don Quixote skrev:
2096384 Aeh men lägg aaav va skönt det ser ut. Va det suger röv att vara pank och heltidsanställd. Jag måste ändra på detta snarast! :( Kör Ullis fortfarande (tydligen)? Och hur gick det för Oscar? Hörde att Backlund var gris-snabb!

Ullis hyr hoj av Nordgren.
Oscar körde fort sista passet på fyra dagar, då sänkte han sig 3,5 sek till 2.14,7. Han blev lite uppretad över att inte vara snabbaste 250....
Backlund vann alla sprintrace upp till 600cc ÖVERLÄGSET, mot motstånd som Haaland mfl.

oFFkeFF skrev:
2096288 Grejen med de här "långsamma", var att de knappt kunde köra hoj alls, de kunde ta 6-7 minuter på sig på ett varv.
Kunde inte bromsa, kunde inte svänga, blev rädda när de blev omkörda och så vidare. Tror toppningen av idiotin var när en kille stannade mitt i bromsningen/ingången till första böj efter start och mål på banan..
Hojen går bra på topp, men strular och vill inte gå ordentligt mellan 8-10000rpm, så har lite smågrejer att fixa till anderstorp.
Berra kör kungligt bra, och fortare kommer det gå :)
Det är ju ingen bra lösning. Stanna mitt i en kurva. :skrämd

Berra är kung! Hoppas ni får till hojen det sista lilla nu också!

Gustav O skrev:
2096537 Det är ju ingen bra lösning. Stanna mitt i en kurva. :skrämd

Berra är kung! Hoppas ni får till hojen det sista lilla nu också!

Mitt i ingången på kurvan, sbk'arna kommer i rätt jäkla bra fart där, bromsar inte mycket heller.

Tror jag kommit på lösningen på mellanregistret, kommer inte kunna kolla förrän i helgen, men hoppas det iaf :)

Gustav O skrev:
2096537 Det är ju ingen bra lösning. Stanna mitt i en kurva. :skrämd

Det var en tjej som stannade och klev av (?!) precis i ingången till kurvan efter start/mål. Ralf var bara centimetrar från att köra på henne... Efter det hoppade hon upp på hojen igen o körde vidare... :va

Var flera utav väst-gänget som hade R-hojar o slitna knäpuckar, men som lika gärna hade kunnat köra på parkeringen utanför Konsum! Tråkigt och riktigt dåligt att sådana släpps ut på banan tillsammans med de som försöker få bra träning!

oscar skrev:
2096557 Det var en tjej som stannade och klev av (?!) precis i ingången till kurvan efter start/mål. Ralf var bara centimetrar från att köra på henne... Efter det hoppade hon upp på hojen igen o körde vidare... :va

Var flera utav väst-gänget som hade R-hojar o slitna knäpuckar, men som lika gärna hade kunnat köra på parkeringen utanför Konsum! Tråkigt och riktigt dåligt att sådana släpps ut på banan tillsammans med de som försöker få bra träning!
Livsfarligt är det rätta ordet. Tur att det inte hände något..

oscar skrev:
2096557 Det var en tjej som stannade och klev av (?!) precis i ingången till kurvan efter start/mål. Ralf var bara centimetrar från att köra på henne... Efter det hoppade hon upp på hojen igen o körde vidare... :va

Dom kunde lika bra ha ställt ut ett gäng oranga koner i varje kurva, när man passerade väst-gänget kändes det som ett möte även om man tog det skapligt lugnt, vi måste se till att dom inte släpper ut nybörjare på dessa pass nästa år, dom får köra på vanliga bandagar för gatåkare istället.

Vi såg många nya 1000 kubikare med 20-30 mm fegrand på däcket, vissa fattade inte ens flaggorna.

I övrigt råkkade Brno med sina snabba kurvor :yoparty

Bifogat

• 2006_0413_025802AA.JPG
    2006_0413_025802AA.JPG
    71.6 KB · Visningar: 109
Jäklar vad sugen man blir på att köra :)
Pålle skrev:
Backlund vann alla sprintrace upp till 600cc ÖVERLÄGSET, mot motstånd som Haaland mfl.
Härligt, ska bli kul att se honom i STCC i år.

sandstream skrev:
2096791
Härligt, ska bli kul att se honom i STCC i år.

Tror faktiskt jag ska släpa mig till STCC i år en sväng också, för Filip körde överjävligt, och det kan nog bli riktigt kul att se under säsongen.
Nu ska han nog också köra resterande EM-tävlingar också, så det håller jag tummarna för :)

Nyteknik skrev:
2096975 Vilka var dessa turister? :va

JRL-racing anordnar detta med tyska Bike Promotion. Så det kommer folk från hela Europa. De långsammaste med västar kom på måndagen, däribland idiot-tjejen och en kille som körde i 60-70km/h på rakan...

/Joakim

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!