Bilder från träningslägret - Brno 2006

Pålle skrev:
2096983 JRL-racing anordnar detta med tyska Bike Promotion. Så det kommer folk från hela Europa. De långsammaste med västar kom på måndagen, däribland idiot-tjejen och en kille som körde i 60-70km/h på rakan...

/Joakim
Helt obegripligt att man släpper ut vettlösa nybörjare utan licens på en sådan bana. Speciellt tillsammans med licensierade tävlingsförare! Är det vad som kallas för tysk ordnung?

:dummer

Nyteknik skrev:
2097003 Helt obegripligt att man släpper ut vettlösa nybörjare utan licens på en sådan bana. Speciellt tillsammans med licensierade tävlingsförare! Är det vad som kallas för tysk ordnung?

:dummer
Vi drar ihop en namnlista och skickar den till arrangören så kanske detta kan undvikas i framtiden.

Pålle skrev:
2096983 JRL-racing anordnar detta med tyska Bike Promotion. Så det kommer folk från hela Europa. De långsammaste med västar kom på måndagen, däribland idiot-tjejen och en kille som körde i 60-70km/h på rakan...

/Joakim

Johhny var och klagade som fan, men tydligen var det några "nybörjare" till chefer från bikepromotion som inte vågade fatta beslut.
Enklast hade ju vart att dra ner på "fripassen" för att skapa åktid för dessa extrema nybörjare, eftersom man förmodligen inte kunde sparka ut dem helt.
Dock hade de passat bäst på en vanlig manöverbana först, så de kunde lärt sig bromsa och svänga lite innan de gav sig ut på en bana eller i trafiken.

oFFkeFF skrev:
2096795 Tror faktiskt jag ska släpa mig till STCC i år en sväng också, för Filip körde överjävligt, och det kan nog bli riktigt kul att se under säsongen.
Jag också, ska bli kul att se vad han och nya R600:an går för.

Ja rödvästarna var inte roliga..... men annars hade vi det grymmmmmt bra!! Eller hur??? Vilken bana :tummenupp

Tack till Alla som var med riktigt roligt... även om jag fick en lutftur sista vänstern på Iceman racet... men inget brutet sa farbror doktorn men aj vad det värker....

Garanterat dit nästa år igen..

oscar skrev:
2097539 122 på slangen original och 10 till efter att kitboxen åkt på... :näsblod

Är det sånt jäkla klös i den menar du? God'dam! Men jag ställer mig ändå tvekande. Min SS-R6a hade 124 på slangen och den var rätt hårt vässad och gick bra mycket bättre än nån standard-600 jag känt på!

Pålle skrev:
2096389
Oscar körde fort sista passet på fyra dagar, då sänkte han sig 3,5 sek till 2.14,7. Han blev lite uppretad över att inte vara snabbaste 250....

GÖKUR!!!! Ett gammalt uttryck som vi måste plocka fram igen ;)

Don Quixote skrev:
2097555 Är det sånt jäkla klös i den menar du? God'dam! Men jag ställer mig ändå tvekande. Min SS-R6a hade 124 på slangen och den var rätt hårt vässad och gick bra mycket bättre än nån standard-600 jag känt på!

Årets 600'or verkar faktiskt gå jäkligt bra på topp. Till och med så att jorpes tog min 250 på rakan med sin r6'a(som tur väl var så plockade berra honom i kurvorna och över mållinjen) ;)

Don Quixote skrev:
2097555 Är det sånt jäkla klös i den menar du? God'dam! Men jag ställer mig ändå tvekande. Min SS-R6a hade 124 på slangen och den var rätt hårt vässad och gick bra mycket bättre än nån standard-600 jag känt på!

Tveka du, eller inse och skaffa en 06... :7peta

oFFkeFF skrev:
2097561 GÖKUR!!!! Ett gammalt uttryck som vi måste plocka fram igen ;)

Laptimern räknas väl ändå inte som gökur?! Det var tom trafik i esset innan backen på det varvet... :huvet Surt nog så fick jag soppatorsk när det väl började gå fort!

oscar skrev:
2097610
Laptimern räknas väl ändå inte som gökur?! Det var tom trafik i esset innan backen på det varvet... :huvet Surt nog så fick jag soppatorsk när det väl började gå fort!

Med tanke på hur många ir-transpondrar Team Kalachnikovz ställt ut på rakan så vetifan ;)
Fast det finns väl tidlistor på alla pass.

Hoppas dock du fick upp ditt tempo till det rätta :tummenupp

Pålle skrev:
2096389 Fina bilder! Jag såg ju nästan snabb ut på Oscars hoj...

/Joakim

Ullis hyr hoj av Nordgren.
Oscar körde fort sista passet på fyra dagar, då sänkte han sig 3,5 sek till 2.14,7. Han blev lite uppretad över att inte vara snabbaste 250....
Backlund vann alla sprintrace upp till 600cc ÖVERLÄGSET, mot motstånd som Haaland mfl.
Jösses, 2.14.7 är riktigt grymt bra! Måste också berömma Wille Backlund som först körde 2.36, sen skulle jag visa spår och vips körde han 2.29 han med! Roligaste passet på hela helgen. Och i racet så dunkar han till med 2.25, placerar sig före Lacnac mfl! Det är redigt kvickt på en RS250 det! :Bugar

Torkel skrev:
2097704 Jösses, 2.14.7 är riktigt grymt bra! Måste också berömma Wille Backlund som först körde 2.36, sen skulle jag visa spår och vips körde han 2.29 han med! Roligaste passet på hela helgen. Och i racet så dunkar han till med 2.25, placerar sig före Lacnac mfl! Det är redigt kvickt på en RS250 det! :Bugar

Tittade tillbaka på lite VM-tider från förra året. Där Cajback var sist inkvalad med 2.10.1 i 250.
Eller Harms som var förbannad på att han inte kom under 2.10 med sin 125'a.
Det kändes ju lite trögt uppför backarna med racern faktiskt. Hur fan åker man såna tider då? 2.02.2 var pole-tiden i 250 förra året..
Stört är bara namnet :yoparty

Ja och Robban (epa här på SH) som åkte 2,13 1 tider med en 750....... eller var det en 1000....

:Bugar

grymm bana !

jag e impad av banan !!!! trist bara att man skulle åka hen när det gick som bäst !!! 2,15 på sista körningen .................vill ner å köra en 2.10 tid nuuu. :yoparty :yoparty

spyan skrev:
2098235 jag e impad av banan !!!! trist bara att man skulle åka hen när det gick som bäst !!! 2,15 på sista körningen .................vill ner å köra en 2.10 tid nuuu. :yoparty :yoparty

Härligt att du är igång o kör igen Tobbe. :tummenupp Hur känns det annars med kroppen?

spyan skrev:
2098235 jag e impad av banan !!!! trist bara att man skulle åka hen när det gick som bäst !!! 2,15 på sista körningen .................vill ner å köra en 2.10 tid nuuu. :yoparty :yoparty

Gott att du är på gång! Verkligen! Tempot verkar ju komma fint åxå...
Mozz

Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!