Bilder från Sthlms-åkning 20 april 2003 (Påskdagen)

33. Lät mycket oroväckande ifrån Jannes SP1. Är själv något tveksam till att han klara besiktningen med dem där påmonterade. :D Var hyfsat mysigt att ligga bakom dock.

Bifogat

• 33.jpg
    33.jpg
    81.4 KB · Visningar: 270
Fredda66 skrev:
26. Vet inte om det är spåren efter blackbirden, men ungefär samma väg gick det iaf.

Kanon fina bilder!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Mera sånt!!

Jodå det är spåret efter Chox.

Själva bromsspåret började lite tidigare ungefär mitt i den "svettiga" delen av asfalten.
Jag gick & provsparkade lite grann för att testa hur pass bra fästet var i den "svettiga" delen av vägen &
det var inte alls bra, snorhalt är väl det ord som beskriver det bäst...

edit: stavfle

tanten med kvasten hoppade av igår kväll - hon såg glad ut ;)

Tack för bilderna Fredda!

Bifogat

• hxa.jpg
    hxa.jpg
    74.3 KB · Visningar: 193
Last edited:
Fredda66 skrev:
Jag skulle också vara livrädd om jag åkte bakpå med dig.
Så:
full förståelse för blåkulla tanten.

//Fredda

Jag blev omflugen av häxan ca 5 minuter innan jag gled av. Hon kanske kastade en förbannelse på mig när hon passerade :D :whip

Fredda66 skrev:
33. Lät mycket oroväckande ifrån Jannes SP1. ..Var hyfsat mysigt att ligga bakom dock.

Hrrmmm... Vet inte om jag håller med där :crash låg efter Janne rätt lång period och (förvisso njöt) av sången från den där twinen. Tyvärr så hörde jag ju knappt vad jag tänkte och fick flertal gånger kolla på varvräknaren för kolla om min motor var igång :skrämd

Närå, bara skojar. Mullret från twinnarna var faktiskt ganska gött, nästan så man blev lite avundsjuk.. ..näää nu får jag skärpa till mig. Det fattas ju en halv motor :p

Härliga bilder :tummenupp

//Van Zan :squid

Last edited:
Van Zan skrev:

Mullret från twinnarna var faktiskt ganska gött, nästan så man blev lite avundsjuk.. ..
//Van Zan :squid

No problemas, ska nog gå göra riktig hoj av ZX12:an också, kom förbi garaget på fredag, vill du ha 60 eller 90 graders vinkel? :D

Fredda: KANONBILDER!

/B

benkar skrev:
No problemas, ska nog gå göra riktig hoj av ZX12:an också, kom förbi garaget på fredag, vill du ha 60 eller 90 graders vinkel? :D
/B

Man tackar för erbjudandet, men vilken vinkel passar bäst på kurv-vägar, typ dom vi körde i söndags? Är det 45/60 eller 90 grader :confused:

//Van Zan

Van Zan skrev:
Man tackar för erbjudandet, men vilken vinkel passar bäst på kurv-vägar, typ dom vi körde i söndags? Är det 45/60 eller 90 grader :confused:

//Van Zan

90 grader a VTR/TL/SV/Duccar är väl bäst, men 60 grader a Aprilia går bra det också.

45 grader rekommenderar jag inte, passar bättre i glidarhojar, och därmed inte alls på söndagens vägar, men kanske lika bra slå på stort på fredag och ge sig på chassit också, här nedan ett par exempel vad som kan göras. Värt att nämna är att hojarna då hamnar i försäkringsklass 5!

/B

Bifogat

• choppers.jpg
    choppers.jpg
    99.5 KB · Visningar: 126
Van Zan skrev:

//Van Zan

Eller... varför inte skippa ombyggandet och byta till nya Ducatin istället, ser bekvämt ut.... :p

/B

Bifogat

• nyducce.jpg
    nyducce.jpg
    98 KB · Visningar: 129
he he he R6 custom... fan va nice.

benkar skrev:
90 grader a VTR/TL/SV/Duccar är väl bäst, men 60 grader a Aprilia går bra det också.

45 grader rekommenderar jag inte, passar bättre i glidarhojar, och därmed inte alls på söndagens vägar, men kanske lika bra slå på stort på fredag och ge sig på chassit också, här nedan ett par exempel vad som kan göras. Värt att nämna är att hojarna då hamnar i försäkringsklass 5!

/B

benkar skrev:

/B

Hehe.. Man skulle helt enkelt kunna uttrycka det som "Ett vinkeljärn på två hjul" ..men då blir det ju en HD :skrämd

//G

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...