Bilder från licensköret på Sviestad 9/4

sandstream skrev:
2073471 Vad hände?
OK....here we go !
Efter att ha skottat runt banan i bra styrfart med Kawan så kom jag in i depån och vart erbjuden att testa Mattias RS250 (nyfixad å fin). RS´n hade precis kommit in i depån efter att min tant testat den några varv.
Jag skuttade på rs å puttrade ut ur depån...
Log som ett barn bort mot torparn...jag har ju rejsat på tvåtaktare för 15 år sen,
Jisses villket smalt effektband.
Jisses villket lättsvängt chassie.
Jag bar njöt å log...det stänkte lite från skyn och tempen var låg i luften...nåja...smög genom torparn å pinade på raskt bort över rakan. Startade inbromsningen tidigt...feck vad bromsarna var "tunga"...man fick ta i lite...men den svängde så vackert genom bergskurvan i styrfart...stöttar lite bort mot start/mål kurvan...kommer ut på målrakan....duttar i trean å fyran....braomsar inför esset...plockar ned två växlar...börjar lägga in...släpper brommmm...fjutt....skraaap...rassel.....feck :död :huvet :fatta!

Lowsidern är ett faktum.

Ord kan inte beskriva känslan. Förlåt Mattias. :gråta

Last edited:
sandstream skrev:
2073526 Trist :(
Hur gick det med hojen, mycket skador?

Det får nog Mattias svara på.
Kopplingshandag å lite smått. Mest jobb är väl att plasta igen skraphålen och lacka sidan igen..... :brinnerup

Givetvis gäller kodexen: det man har sönder betalar man.

Triggerhappy skrev:
2073505...släpper brommmm...fjutt....skraaap...rassel.....feck :död :huvet :fatta!

Lowsidern är ett faktum.

Tråkigt.
Du är iaf hyfsat hel och det är det som räknas. Resten är ju bara materia. (Mattias har ju koll på krympslang och handtag nu iaf!)
Och nu har du ju testat att ligga i princip samma kurva som RoLLer på sin film från gången då han mobbade Svampe, och just hade fått häng och tog i liiiite för mycket :)

C.K skrev:
2073307 Försökte ta en på vänstern precis i knixen och han driftade mot mig så det fanns ingen plats kvar :huvet... Gick ut i gräset och höll på att försöka rulla ut farten men så kom det en stor snöhög och satte stopp för det försöket.
Gick väldigt bra med mig och cykel för man ligger i runt 220-230 i knixen där jag gick av.
Fick ta ett varv på Gottis cykel och sen var dom nöjda och jag fick min lapp också :rofl

Lite plast skador på cykeln så den är klar om ett par timmar. Var upp på akuten en sväng så dom fick kolla på min arm men inget brutet bara en FET muskel bristning i den. Nu är det dags att åka ut till vraket och göra henne fin igen, ska ju köra gelleråsen imorgon och onsdag :banana

Var det du som köpte RacerTobbes kawa?

Det borde finnas mycket bilder från i söndags det var många som fotade
finns det mer bilder .hör av er
Peter

Triggerhappy skrev:
2073505 OK....here we go !
Efter att ha skottat runt banan i bra styrfart med Kawan så kom jag in i depån och vart erbjuden att testa Mattias RS250 (nyfixad å fin). RS´n hade precis kommit in i depån efter att min tant testat den några varv.
Jag skuttade på rs å puttrade ut ur depån...
Log som ett barn bort mot torparn...jag har ju rejsat på tvåtaktare för 15 år sen,
Jisses villket smalt effektband.
Jisses villket lättsvängt chassie.
Jag bar njöt å log...det stänkte lite från skyn och tempen var låg i luften...nåja...smög genom torparn å pinade på raskt bort över rakan. Startade inbromsningen tidigt...feck vad bromsarna var "tunga"...man fick ta i lite...men den svängde så vackert genom bergskurvan i styrfart...stöttar lite bort mot start/mål kurvan...kommer ut på målrakan....duttar i trean å fyran....braomsar inför esset...plockar ned två växlar...börjar lägga in...släpper brommmm...fjutt....skraaap...rassel.....feck :död :huvet :fatta!

Lowsidern är ett faktum.

Gick inte rulatorn att montera på racehojjen :rofl
Då fick du köra utan stödljul :hihi

Bäst att hålla undan när farbror kommer farande alltså?
Hoppas du inte slog dig.

Last edited:
Lite bilder upplagt bland "filmer & bilder" (länk blev för besvärligt....) Mer kommer senare.
Trots lite mildare ikullkörningar så funkade ju allt oväntat smidigt i helgen, det var ju både kallt och löjligt överbefolkat. Så snyggt jobbat allihop, det löste sig ju perfekt! (även om ett fåtal behöver hem och begrava näsan djupt i regelboken!)

Ingen bild på mig som tourade runt med en kolsvart 600RR och röda kåpglasskruv med alufästen på front kåpan silver hjälm och vit/svart/silver ställ.

C.K skrev:
2073307 Försökte ta en på vänstern precis i knixen och han driftade mot mig så det fanns ingen plats kvar :huvet... Gick ut i gräset och höll på att försöka rulla ut farten men så kom det en stor snöhög och satte stopp för det försöket.
Gick väldigt bra med mig och cykel för man ligger i runt 220-230 i knixen där jag gick av.
Fick ta ett varv på Gottis cykel och sen var dom nöjda och jag fick min lapp också :rofl

Lite plast skador på cykeln så den är klar om ett par timmar. Var upp på akuten en sväng så dom fick kolla på min arm men inget brutet bara en FET muskel bristning i den. Nu är det dags att åka ut till vraket och göra henne fin igen, ska ju köra gelleråsen imorgon och onsdag :banana

Gött å höra att du inte bröt dig värre !!
Det såg riktigt otäckt ut..
Jag gick på högersidan om R1:an vilket gjorde att jag hade så att säga "parkettplats" till det hela, men jag missade att han driftade så mycket..
Du får väl gasa mer nästa gång, så du kommer förbi innan knixen :tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...