RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Jag känner att jag måste stötta dig och "komma ut" jag också.benkar skrev:Ja, fi fan, alltså...
Man väljer själv, är ingen som tvingar någon vara med i en klubb, eller vara aktiv på ett internet-forum, och åsikterna är olika, en del säger att man är nörd om man hänger mycket på nätet, andra att man är nörd om man är med i en IRL-klubb/sammanslutning/kompisgäng, och det ena behöver inte utesluta det andra...![]()
Jag själv är gammal i hojåkningssamanhang, dvs körde hoj innan Internet uppfanns, åkte först omkring själv, rätt nördigt/tråkigt egentligen, innan jag sprang på en klubb där jag hittade en hel del kul folk att åka hoj med, var mer än 15 år sedan, och har sedan dess polare som jag än idag umgås/kör hoj med, och har lärt mig 100% av allt kring hojåka genom klubbpolare, allt från att läsa karta, hålla i hojrundor, skruva med hojen, piska lite bana, samt, sist men inte minst, komma ut på hojrunda efter hojrunda tillsammans med folk som man vet vart man har, istället för att det är okänt folk gång efter gång.
Ja, jag måste erkänna, jag har nog sålt en korv någon gång, t.o.m sjunkit så lågt att jag varit med och anordnat tex StockholmsSnurren ett par gånger, bara för att för skojs skull lura ut såväl Rapidomedlemmar som helt okänt folk från tex SH.com på lite kuliga vägar, i gengäld kan jag hänga med på andra klubbevenemang, tex bankörningar och klubbkörningar på krokväg med övernattning, där det är någon annan medlem som drar i det hela, och deltaga till "självkostnadspris" med instruktörer och allt, klubb handlar om givande och tagande, en ganska skön motpool till det till 100% komersiella samhälle Sverige tyvärr går mot allt mer.![]()
Min senaste "klubbinsats" var att hjälpa en klubbkompis med hennes VTRinför besiktningen, slänga på mina original-ljud-burkar, och när vi ändå var i farten, slita in en annan klubbpolare i garaget, så att han kunde hjälpa henne med grundinställning av stötdämpare. Ingen av oss hade träffats utan "klubben", så jag tycker du kan ta en funderare över ditt "nörd-uttalande".
/B
Jag är skyldig till ett odefinierat antal grillningar och korvförsäljningar. Jag har även dealat med varma mackor innehållande stora kvantiteter skinka och ost. Osannolika mängder Cola, Kexchoklad, kaffe och annat smått har passerat mina händer då jag serverat gäster i baren.
Utöver detta så har jag ett flertal gånger lurat iväg tämligen oskyldiga hojåkare på okända vägar genom att vara rallygeneral samt organiserat körningar med +150 hojar.
Mina medbrottslingar är ett gäng som gillar att snacka hoj, köra hoj och skruva hoj. Dessutom så svingas det en bägare eller sjutton emellanåt tillsammans med diverse andra hojåkare.
Jag är fruktansvärt glad för att jag hittade min klubb, och mina vänner.