Bild på Hitler som avatar!?!?

McB skrev:
http://www.kpmlr.se/Skrifter/Skott.html :rofl

Edit: här finns mycket annat kul. De är för roliga, kommunisterna. :hihi
http://www.kpmlr.se/Skrifter/

Givetvis en otroligt dålig recension men faktum är att det inte bara är extremvänstern som ser Staffan Skott som ett stort skämt. Bland seriösa historiker och forskare (Staffan är fö inte ens historiker utan som så ofta är fallet med författare av skitböcker-journalist) ses han som en plagierande pajasförfattare som inte ens kan stava till källkritik och -granskning.

Chris Ash skrev:
Givetvis en otroligt dålig recension men faktum är att det inte bara är extremvänstern som ser Staffan Skott som ett stort skämt. Bland seriösa historiker och forskare (Staffan är fö inte ens historiker utan som så ofta är fallet med författare av skitböcker-journalist) ses han som en plagierande pajasförfattare som inte ens kan stava till källkritik och -granskning.

Äh, han sågar kommunismen längs med fotknölarna - han är bra.

McB skrev:
Äh, han sågar kommunismen längs med fotknölarna - han är bra.

Det finns det fler som gör, läs Klas-Göran Karlssons "Terror och tystnad", helt annan nivå på det jobbet och som dessutom avspeglar var den moderna forskningen befinner sig för tillfället på ett bra sätt.

Vill man har verklig underhållning så ska man läsa kommunisters försvar av det vidriga Sovjetunionen under Stalin.

Ett axplock......mycket nöje!

"Jag kommer aldrig under några som helst omständigheter att acceptera att Stalin och Hitler likställs"

"10 miljoner döda kan du glömma,. Det är fullständigt klarlagt nu, att det rätta antalet ligger på under miljonen. Lite drygt en miljon dog i Gulag. Det är en väsentlig skillnad om man jämför med vad som påståtts tidigare."

"Stalin, fel och brister till trots, förde en defensiv politik ägnad att trygga det egna landets säkerhet."

"Krigen mot Finland, Baltikum och Polen var i försvarssyfte enligt min mening. Det fel som gjordes var att de tagna territorierna inte lämnades tillbaka efter kriget (med undantag av Östpolen som man gjorde helt rätt i att behålla)."

"Försvarssyftet med Finland var bl.a. att trygga Leningrads säkerhet"

"Molotov-Ribbentroppakten hade f.ö. inget att göra med vinterkriget."

"Att Sovjet och Tyskland skulle ha delat upp Östeuropa sommaren 1939 har ingen som helst grund i fakta."

"Antalet döda i Gulag uppgår noga räknat till 1.053.829. Om du vägrar acceptera fakta så är det ditt problem, inte mitt. De här siffrorna är nu accepterade bland vetenskapsmännen."

"Det stora problemet med många som skriver här, är att ni har ideologiska skygglappar. Det har inte jag. Det är den stora skillnaden."

"Om du alls läst mina inlägg så vet du att jag hävdar att ockupationen av Baltikum var defensiv som skydd mot Tyskland."

"Det är klara och odiskutabla fakta som tagits fram av oberoende forskare ur de öppnade arkiven. De siffrorna är nu accepterade av vetenskapsmännen världen över."

"Ja jag har bevis. Det material som sovjetkommunisterna lämnat efter sig är mycket omfattande och vida mer rikhaltigt än det som nazisterna lämnade efter sig. Forskarna har fått en guldgruva att jobba med."

"Om nu Stalins regim var en sådan skitregim varför överlevde den kriget då?"

"Du har inte ens de mest elementära fakta klara för dig. Du skriver om kommunismens styre i Sovjet 1917-89. Till och med en högstadieelev vet att Sovjet upplöstes 1993."

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT