Bilar !!!

Lime skrev:
Tyvärr måste jag nog säga att de flesta hojar blir efter Smart's Roadster. 790 kg bil med 90 hk och fantastiskt väggrepp. Har testat den och den är nästan (men bara nästan) lika rolig som hojen.

Hjälm rekommenderas...

Ett klart tecken på att du bör byta hoj :hej

Silwer skrev:
en honda s2000 i all ära men nåt värre drag är det ju inte fråga om:-)
Säkert ett betydligt roligare fordon på en kurvig väg än vissa bmw, goldwing, hd, men annars är ju en sporthoj roligare.

du glömde det viktigaste,,,den är åxå SNABBARE :tummenupp

freddan skrev:
jocke i köping... LOVAR att jag drar dig på t ex FALKENBERG i min bil...

Så sluta tro att du e så över lägsen.... :fakta

min bil e original... så PÖSSS

Om din bil e orginal och du tror att du fixar mig på falkenberg så e du bra orginell,,,,

:squid

Beror som sagt mycket på föraren.

Har aldrig blivit avhängd när jag kört bil mot hoj, åtminstone inte om man snackar kurvfrekvens>motorväg.

Däremot har jag hängt av en hel del hojjar utan att ha märkvärdiga bilar. Saab 900 Turbo/BMW 750/Audi S6/Golf V6 4Motion... Inga värstingar på något sätt. När det börjar gå riktigt fort fegar de flesta hojåkare ur.

Däremot har jag provat ett halvhjärtat försök att köra Bogesund ett par gånger med bil och är inte i närheten av gällande rekord för hoj. Men det gick ruskigt fort med hojjen vid det tillfället oxå.. :)

Tyvärr tror jag att kompetensnivån bland hojåkare har droppat radikalt. Det brukar bli pinsamt uppenbart när det börjar gå fort.. När jag var "ung", himmla längesen :p , vill jag minnas att folk med sporthoj kunde köra. Nu verkar det mest vara posers...

Det finns en och annan som fortfarande kan men flertalet jag ser är mer vilja än kunna. Därför det kraschas med den frekvens det gör antar jag...

Med det sagt har jag aldrig blivit frånkörd/ikapphunnen av bil på krokig väg heller när jag har suttit till hojjs.

Finns inget som är bättre eller sämre. En bil med rätt chaufför är snabbare än en hoj med fel och vice versa.. :)

Dock är inte hojjar så snabba som de tror, annat än vid rödljus och motorvägsrace.

/R

Silwer skrev:
chansen är doc k stor att hojen är kompetentare än bilen. Etersom bilar med prestanda kostar en förbannad massa stålar.

Det spelar ingen roll hur kompetent fordonet är sålänge det sitter en valnöt bakom spakarna.

Hmm, hur många bilar i svenska bilregistret skulle dra mig från 0-100 egentligen? 118 kW gör susen på en tvåhjuling :). ...och det har jag råd med fastän jag är fattig student. Nej, tackar vet jag hojar!

/Martin

Chris Ash skrev:
Visst utvecklingen går framåt, men du kan ändå inte påstå att en Vette är i närheten av den värsta standardbilen. Jag är övertygad att bara en sån bil som en Porsche GT2 hade slaktat Corvetten.

Absolut hade den slaktat Corvetten!
Men som dom skriver i reportaget:
Kapa hela 8 sekunder till hade Porschen inte gjort.

En formelbil är helt klart snabbare runt en bana, för så blir det ju med så mycket mer gummi i asfalten!

Men för "vanliga" fordon, så har hojarna förvånansvärt höga kurvhastigheter numera.
Dock så är det ju som någon skriver här innan, att MC-förarna fegar ur på kurviga vägar.
Självklart!
Lite självbevarelsedrift kallas det :D

Må väl, och fortsätt fega ur på vägarna...
...då är ju chansen större att man kan fortsätta köra hoj! :tummenupp

ska vi jämföra formel 1 bilar så måsta vi ju jämföra dom med Gp hojjarna ,,,,
snart 200Hk / 100 kg vilken bil matchar det ? :fyllisar

Magnus_RF900 skrev:
Absolut hade den slaktat Corvetten!
Men som dom skriver i reportaget:
Kapa hela 8 sekunder till hade Porschen inte gjort.

En formelbil är helt klart snabbare runt en bana, för så blir det ju med så mycket mer gummi i asfalten!

Men för "vanliga" fordon, så har hojarna förvånansvärt höga kurvhastigheter numera.
Dock så är det ju som någon skriver här innan, att MC-förarna fegar ur på kurviga vägar.
Självklart!
Lite självbevarelsedrift kallas det :D

Må väl, och fortsätt fega ur på vägarna...
...då är ju chansen större att man kan fortsätta köra hoj! :tummenupp

jocke i köping skrev:
ska vi jämföra formel 1 bilar så måsta vi ju jämföra dom med Gp hojjarna ,,,,
snart 200Hk / 100 kg vilken bil matchar det ? :fyllisar

Ingen bil matchar det?

Ska du mellanlanda hemma hos familjen bäcker påväg till delta eller? ;)

inte helt omöjligt ,,,
fasen du har ju kol på mig ju ,,,
men ja åker nog inte förrän på fredag o då e väl dom ur huset redan ?

flexbert skrev:
Ingen bil matchar det?

Ska du mellanlanda hemma hos familjen bäcker påväg till delta eller? ;)

jocke i köping skrev:
inte helt omöjligt ,,,
fasen du har ju kol på mig ju ,,,
men ja åker nog inte förrän på fredag o då e väl dom ur huset redan ?

Jo vi ska åka på torsdag som det låter nu!

jocke i köping skrev:
Aha du e sonen i huset ,, :yoparty

men då syns vi ju däruppe :fyllisar

hälsa mammsen o pappsen ,,,,,,,, // Jocke

Dom bara skrattade när jag sa att ja hittat dig på forumet ;) dom hälsar tillbacka :hej

Ska försöka få iordning hojjen imorgon måste borra högfartsmunstycket :död
Annars får jag väl åka med farsan på sina jävla pansarvagn :huvet

om du vet vilken dimension du ska ha på borren o inte har en så liten så gå till en urmakare , dom kan säkert hjälpa dig ,,

ja världen e bra liten ,,,

stockholmare e som spermier ---- de e bara en på miljonen de blir folk av :kocko

flexbert skrev:
Dom bara skrattade när jag sa att ja hittat dig på forumet ;) dom hälsar tillbacka :hej

Ska försöka få iordning hojjen imorgon måste borra högfartsmunstycket :död
Annars får jag väl åka med farsan på sina jävla pansarvagn :huvet

jocke i köping skrev:
om du vet vilken dimension du ska ha på borren o inte har en så liten så gå till en urmakare , dom kan säkert hjälpa dig ,,

ja världen e bra liten ,,,

stockholmare e som spermier ---- de e bara en på miljonen de blir folk av :kocko

Borrat upp lågfartsmunstycket från 48 till 55 och högfartsmunstycket från 115 till 125 men det vart för litet på högfart och så hade vi såklart ingen borr som var 1.3mm............... Annars får jag väl löda igen och borra till det som det var från början och åka med orginalluftburken :4skrika :huvet :mad:

Alltid samma snack på både Z och SH! :hihi

Och så kommer det nog alltid vara! :kocko

Men jag om jag körde både bilen OCH bågen på samma sträcka, lite bana och 0-100 osv. Så skulle jag krossa bågen med bilen i alla kategorier! :tummenupp :yoparty :gnissla

:Bugar http://www.zatzy.com/vbgarage.php?do=view&id=24084 :Bugar

Fast det beror nog mer på att jag är en fegis med hojen! :huvet

För övrigt så tycker jag det är supernice med smiley´s! :banana

Väl möt där ute på vägarna (både på hoj och bil)!

Last edited:
Såg att du hade bästa ET 402 meter med sluthastighet av 198 km/h..... Första gången jag körde på stripen, utan övning innan, körde jag med sluthastighet på 189,11 km/h - och det var på 201 meter. Halva sträckan alltså. Jag har haft lite kul bilar själv, bl a en vässad Porsche 928, och det är bara att inse att bilar är låååååångt bakom.

Du lär nog lägga ner en hel del mer effekt innan du kommer i närheten.
Ska väl dock tillägga att din bil är mycket snygg, och mycket potent för att vara bil.

KungKnas skrev:
Alltid samma snack på både Z och SH! :hihi

Och så kommer det nog alltid vara! :kocko

Men jag om jag körde både bilen och bågen på samma sträcka, lite bana och 0-100 osv. Så skulle jag krossa bågen med bilen i alla kategorier! :tummenupp :yoparty :gnissla

:Bugar http://www.zatzy.com/vbgarage.php?do=view&id=24084 :Bugar

Fast det beror nog mer på att jag är en fegis med hojen! :huvet

För övrigt så tycker jag det är supernice med smiley´s! :banana

Väl möt där ute på vägarna (både på hoj och bil)!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...