Bilar !!!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Det tjatas ju alltid om hur snabba bilar det finns,,,på strippen ja brukar jag säga,,,hur många turbobilar kan köra ifrån en snabb gathoj på en slingrig väg igentligen,,nu menar jag dom bilarna som kan matcha oss på strippen,,,,,

måste vara kass o ha 8-900 Hk och inte kunna köra med dom. :skrämd

tack för denna gång :eek:

jadu! jag erkänner dock att bilen jag såg hos polarens shop där han jobbar spöar min R1a i vissa avseenden.

Bilen var en.... Supra med 640rwhp! när han använder race gas... 540rwhp när använder vanlig pump gas.

rätt najs :tummenupp

Snabb

Swedie skrev:
jadu! jag erkänner dock att bilen jag såg hos polarens shop där han jobbar spöar min R1a i vissa avseenden.

Bilen var en.... Supra med 640rwhp! när han använder race gas... 540rwhp när använder vanlig pump gas.

men skulle han kunna nyttja effekten till att köra ifrån dig på bogesundsvägen ? skulle det inte bara sladda och spruta delar ???

jag har bekanta som bygger Beemeers på nästan 1000Hk men dom kan fasen inte spöa mig på en riktigt krokig väg,
men på strippen får jag förmodligen däng.

En bil som är byggd för att gå på strippen är kass på alla andra ställen. Utväxling/chassie är helt inställt för max fäste och stabilitet rakt fram. En sporthoj är inte byggd för att gå på strippen, den hade sett helt annorlunda ut om det var den sortens sport man byggde hojen för. Visst finns det fyrhjulsdrivna bilar som åker hyggligt fort på strippen som utan vidare kan hänga på/av en hoj på en krokväg men som alltid på landsvägen så är det lättare att köra med fyra hjul på gränsen. Ofta är det mindre dramatik att få en sladd i bil än på en hoj. Tror jag svamlade lite från ämnet, svaret är väl att de flesta gatbilar som gör 10or på 402m kanske inte är det mest lämpliga att åka fort med i böjarna, men kika tex på Supra-mannens gamla kärra i GIS2, det svänger rätt bra där och bilen ser ut att gå rätt fint. Så att åka jämt med en hoj när det svänger på landsvägen lär ju funka, på bana är det kanske värre. Underskatta inte en bil när det svänger........

OLJEKYLD GSXR skrev:
En bil som är byggd för att gå på strippen är kass på alla andra ställen. Utväxling/chassie är helt inställt för max fäste och stabilitet rakt fram. En sporthoj är inte byggd för att gå på strippen, den hade sett helt annorlunda ut om det var den sortens sport man byggde hojen för. Visst finns det fyrhjulsdrivna bilar som åker hyggligt fort på strippen som utan vidare kan hänga på/av en hoj på en krokväg men som alltid på landsvägen så är det lättare att köra med fyra hjul på gränsen. Ofta är det mindre dramatik att få en sladd i bil än på en hoj. Tror jag svamlade lite från ämnet, svaret är väl att de flesta gatbilar som gör 10or på 402m kanske inte är det mest lämpliga att åka fort med i böjarna, men kika tex på Supra-mannens gamla kärra i GIS2, det svänger rätt bra där och bilen ser ut att gå rätt fint. Så att åka jämt med en hoj när det svänger på landsvägen lär ju funka, på bana är det kanske värre. Underskatta inte en bil när det svänger........

då har i stort sett alla värstingbilar och dess chaffisar varit ovanligt fjolliga o köra på dom slingor jag brukar åka,,,vissa hojjar kan vara rent jävliga o köra ifrån men ingen 4-hjuling har luftat mig hittils där det är krokigt. :squid

På tex bogisundsvägen kan en fyrjulsdriven sportbil dra hojar med en duktig förare!

Swedie skrev:

jämför en orginal bil vs orginal hoj istället så får vi se vad som händer hehe
snurra mm. kan man ju slänga på hojen oxå om det nu ska vara så :squid

Tyvärr! (hatar att säga det :( ) finns det ingen hoj som piskar en F1, jag vet att jag nu tar till extremfall men det där med att få ner kraft på fyra hjul gör en hel del. Dock och ett stort dock är det, så är F1 bara 20% snabbare banan runt.
Har själv inga andra belägg för dessa siffror än att jag läst dem på någon F1 sida på nätet.
Men det är väl få fabriksbilar för under millen som piska en ordentlig sporthoj.

kurvig väg blir du från åkt av evo mfl.. Bara förarn av bilen törs ladda lite...

Kolla på hur rallybilarna körs i Korsikanska rallyt. Kurviga asfaltvägar i en sån fart att jag inte på långa vägar skulle våga hänga på med hoj. Man är borta efter ett par kurvor.

Låg vikt, mycket effekt och breda sulor. Det i kombination med att det är så mycket lättare att gå på sladd genom kurvorna med en bil, som dessutom driver på alla fyra.

Under 20 sek tror jag... :rolleyes:

Orginal utförande.
Hayabusa strax under 10
GSXR1000, R1 precis över 10

Gennerelt mellan 10 - 12 ligger de snabbaste för resp märke..

Och självklart alla predikanter, beror det givet vis på föraren väder o andra omständigheter..

OLJEKYLD GSXR skrev:
Dock var det ju inte "supramannens" kärra i den rullen utan en betydligt mer moderat vässad maskin. Tror nog en hoj klippt den på gatan.

jocke i köping skrev:
Det tjatas ju alltid om hur snabba bilar det finns,,,på strippen ja brukar jag säga,,,hur många turbobilar kan köra ifrån en snabb gathoj på en slingrig väg igentligen,,nu menar jag dom bilarna som kan matcha oss på strippen,,,,,

måste vara kass o ha 8-900 Hk och inte kunna köra med dom. :skrämd

tack för denna gång :eek:

Du har så rätt en polare satt på en fest och fick höra av en sådan där turboslyngel att han Audi minsan drog hans R1:a. Audin var förvisso inte slö och hade +500 kusar alla gånger, och på Tullinge noterade den våldsamma 12,5 på strippen. Vad gör en orginal R1:a 10,3 någonstans skulle jag tro?, så stoppa bilbögandet i malpåsen va!. :fakta

Re: Re: Bilar !!!

1-0 till hightuned.
matchen går vidare

Hightuned skrev:
Du har så rätt en polare satt på en fest och fick höra av en sådan där turboslyngel att han Audi minsan drog hans R1:a. Audin var förvisso inte slö och hade +500 kusar alla gånger, och på Tullinge noterade den våldsamma 12,5 på strippen. Vad gör en orginal R1:a 10,3 någonstans skulle jag tro?, så stoppa bilbögandet i malpåsen va!. :fakta

Såg i bilsport att Audin numera är uppdaterad och bromsad till 728hk och han siktar på mitten elvor. Man får väl då i all rättvishet jämföra den mot en någotsånär motsvarande modifierad hoj, så jag tänkte se om han vågar ställa upp när jag fått mitt zx9 turbobygge klart?. :D

Hightuned skrev:
Såg i bilsport att Audin numera är uppdaterad och bromsad till 728hk och han siktar på mitten elvor. Man får väl då i all rättvishet jämföra den mot en någotsånär motsvarande modifierad hoj, så jag tänkte se om han vågar ställa upp när jag fått mitt zx9 turbobygge klart?. :D

hehe så korkad är han väl inte, kan du starta bra vilket inte är helt lätt så är han en goner.

jocke i köping... LOVAR att jag drar dig på t ex FALKENBERG i min bil...

Så sluta tro att du e så över lägsen.... :fakta

min bil e original... så PÖSSS

freddan skrev:
jocke i köping... LOVAR att jag drar dig på t ex FALKENBERG i min bil...

Så sluta tro att du e så över lägsen.... :fakta

min bil e original... så PÖSSS

Det var ju fråga om strippen och där har du knappast något att hämta och du inte kör en Chevelle med 1000 pollar och 18,5" slicks eller liknande?. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT