En bil som är byggd för att gå på strippen är kass på alla andra ställen. Utväxling/chassie är helt inställt för max fäste och stabilitet rakt fram. En sporthoj är inte byggd för att gå på strippen, den hade sett helt annorlunda ut om det var den sortens sport man byggde hojen för. Visst finns det fyrhjulsdrivna bilar som åker hyggligt fort på strippen som utan vidare kan hänga på/av en hoj på en krokväg men som alltid på landsvägen så är det lättare att köra med fyra hjul på gränsen. Ofta är det mindre dramatik att få en sladd i bil än på en hoj. Tror jag svamlade lite från ämnet, svaret är väl att de flesta gatbilar som gör 10or på 402m kanske inte är det mest lämpliga att åka fort med i böjarna, men kika tex på Supra-mannens gamla kärra i GIS2, det svänger rätt bra där och bilen ser ut att gå rätt fint. Så att åka jämt med en hoj när det svänger på landsvägen lär ju funka, på bana är det kanske värre. Underskatta inte en bil när det svänger........