bilar hk o tider?

-PLM- skrev:
1.29 är helt sjukt, det måste varit rörchassie, perfekt inställt och en förare som kunde köra!

Tackar, det var dock inte ett rörchassie.
Det var en Beach-buggy!
Dock var det nog rättså perfekt inställt till slut, tror knappt det
går att åka fortare utan att öka effekten.

Förartalangen var inget jag ville förlita mig på så jag monterade launch-control ganska omgående. Sen var det "bara" att trixa till kopplingen så
att den slirade lagom mycket.
Kombinerar det med nästan stum fjädring bak, utfjädringsstoppar fram och
mjuuuka slicks så kan man snart åka stadigt 1,29-1,34 på de flesta banor!

2fast4hjo skrev:
Inte det bästa scannat i datorn men farten är runt 125 på det. Jag är bara intresserad av att komma först i mål :hihi
60-fot har de inte mätt.

:4skrika reaktionstiden är åt helvete.

Var så jävla förbannat på snutarna när det var blackrace.
Vi hade fått tillstånd och allt det där, bilarna gick igenom innan start osv men tror ni inte att snutarna hade flygande besiktning direkt efter mål :kocko

De har varit mycket olaga streetrace/buskörning i Mariestad :notme och att annordna lagliga blackrace var ett sätt att försöka minska dem med tidigare lyckade resultat men när snutarna gör på det sättet (motarbetar istället för att föra en dialog) så blev resultatet det motsatta.

Så var det när jag körde i Jordbro också. Så jädra trist av dom...

Jonathan skrev:
Varför använder man sin relativt slöa Saab och kör skiten ur den på Blackrace, eller vilken bruksbil som helst för den delen ?

Ja visst man vill vinna över alla andra och vara snabbast etc.
Men en bil av den klassen tvivlar jag starkt på att den mår sådär jättebra av att göra fullgasrepor med allt av vad det innebär med skaplig slitning av koppling, låda osv.

Visst att man använder sin Gsxr 1000 och kör på strippen. Den är så väldigt snabb från fabrik och det är så mycket som beror på förare för att göra en bra tid. Men en "bruksbil" (läs 850 turbo, saab aero, bmw 3-serie etc) förstår jag inte riktigt poängen med.

Var vänlig förklara :)

Skönt att en relativt slö Saab kör ifrån betydligt dyrare bilar. Nästan så man kan tro att du är ett litet pubertetsyngel som bara vill provocera... :tungan :)
Det är ju det som är det roliga - att med ganska små medel få en Svensson-bil att gå så pass bra.
Skulle gärna ha nya M3:an, men jag vill då inte betala vad kalaset kostar.
Saaben har bara gått 5-6 st 201meters-rejs. Volvon jag hade innan gick lite hårdare. Man behöver ju inte slita sönder grejerna. Allt handlar om HUR man kör.
Körde Blackrace för att det var ett bra lagligt tillfälle/n att testa bilen och sig själv.
Av samma anledning har jag kört på banträffarna också. Lära sig vart gränsen går för både sig själv och bilen.

Tror inte att du kliver in i min bil och dominerar heller. Krävs en hel del av föraren för att sätta en bra tid. Ingen idé att ge fullt på ettan eller tvåan.
Skulle behöva jobba med chassiet och ha andra däck, (215/45-17 känns inte optimalt) men det känns onödigt då det inte är tänkt som en konkurrent till snabbast på strippen. Det är inte värt pengarna.
Deesutom är det roligare när det svänger. :nicka

Jansen skrev:
Så var det när jag körde i Jordbro också. Så jädra trist av dom...

Skönt att en relativt slö Saab kör ifrån betydligt dyrare bilar. Nästan så man kan tro att du är ett litet pubertetsyngel som bara vill provocera... :tungan :)
Det är ju det som är det roliga - att med ganska små medel få en Svensson-bil att gå så pass bra.
Skulle gärna ha nya M3:an, men jag vill då inte betala vad kalaset kostar.
Saaben har bara gått 5-6 st 201meters-rejs. Volvon jag hade innan gick lite hårdare. Man behöver ju inte slita sönder grejerna. Allt handlar om HUR man kör.
Körde Blackrace för att det var ett bra lagligt tillfälle/n att testa bilen och sig själv.
Av samma anledning har jag kört på banträffarna också. Lära sig vart gränsen går för både sig själv och bilen.

Tror inte att du kliver in i min bil och dominerar heller. Krävs en hel del av föraren för att sätta en bra tid. Ingen idé att ge fullt på ettan eller tvåan.
Skulle behöva jobba med chassiet och ha andra däck, (215/45-17 känns inte optimalt) men det känns onödigt då det inte är tänkt som en konkurrent till snabbast på strippen. Det är inte värt pengarna.
Deesutom är det roligare när det svänger. :nicka

Klart jag vill provocera lite :tungan
Nej men seriöst, jag ser mig inte själv som ett pubertetsyngel.
Tror nog jag är hyfsat mogen för min ålder, men sen kan inte alla komma överens här i världen heller :)

Det tror inte jag heller, menade inte så. Utan att det krävs mer av en mc-förare att få en bra tid på hoj än en bilförare och på så sätt blir det mer sport att räjsa med mc. Men givetvis krävs det en hel del av föraren i en bil med, den körs ju inte av sig självt!

Min poäng var väl att jag tycker det känns lite onödigt att "plåga" (missförstå mif rätt nu) en vanlig svenssonbil som faktiskt det här bilarna börjar bli nu när folk lånar pengar av banken hit o dit. De är nog inte byggda av att gå på full gas på strippen, givetvis beror det ju på hur man kör, men vill man satsa på en bra tid kan man inte hålla igen.

:)

/J

-PLM- skrev:
Kul program, men lite positiva siffror! Behöver nog putsas på tror jag? Använde min 4x4 cossie, vikt 1350, tid på 402m 12.3, hastighet 186 och fick 436hk i motorn, org. turbo och utbytesspridare bottnar strax över 400 enligt bänktester.
Vad för drivlineförluster räknade du med?

Jag har optimerat programmet för 2wd rw och manuell med slicks, kör du på vanliga gatdäck kan jag förstå varför slutfartseffekten blev så mycket högre än ET. Det har stämt förvånadsvärt bra på de kanske 10bilar vi har testat. ET effekten blev under 400hp i ditt fall. Skulle vilja ha lite exakt data på fler dvs bromspapper och tidkort innan jag ska kolla på kodningen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg