bilar hk o tider?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sitter o knåpar o funderar...jag har ju inte bara hoj som intresse utan oså bilar..
tänkte bygga en bil nästa vinter ev börja i sommar,
undrar vad för effekt man ska satsa på.
kanske man ska vända sig till zatsy eller vad d heter...eller e de för mycke 18 åringar med gamla volvo 240 is där :va :rolleyes: kanske de e samma känsla där som här fast för bilar???

iaf..bilen komma väga max 600 kg innan den e klar.
tänkte satsa på minst 150 hk i motorn..kanske ett lustgastillskott :rolleyes:

vad ger såna saker för tid på strippen?
kanske måste uppåt 200++ hk för o komma ner lite i tidkorten?

det ska inte enbart gå stripp utan en massa gata oså, så den bör bli körbar. :)

snabb bil?

ozeo skrev:
sitter o knåpar o funderar...jag har ju inte bara hoj som intresse utan oså bilar..
tänkte bygga en bil nästa vinter ev börja i sommar,
undrar vad för effekt man ska satsa på.
kanske man ska vända sig till zatsy eller vad d heter...eller e de för mycke 18 åringar med gamla volvo 240 is där :va :rolleyes: kanske de e samma känsla där som här fast för bilar???

iaf..bilen komma väga max 600 kg innan den e klar.
tänkte satsa på minst 150 hk i motorn..kanske ett lustgastillskott :rolleyes:

Bara undrar vilken bil väger max 600kg? :)

Polaren bygger en Super Seven nu där har vi vikt 600/330 Hk mycket trevligt bygge ska höra om han ska lägga upp lite bilder på sin hemsidan :)

den kommer inte kosta mer än 50 tusen att bygga kommer i byggnads sats :) förutom motorn som man fpr köpa löst för honom blev det en SAAB areo med lite kit på

Gottis skrev:
Polaren bygger en Super Seven nu där har vi vikt 600/330 Hk mycket trevligt bygge ska höra om han ska lägga upp lite bilder på sin hemsidan :)

den kommer inte kosta mer än 50 tusen att bygga kommer i byggnads sats :) förutom motorn som man fpr köpa löst för honom blev det en SAAB areo med lite kit på

Får man fråga vilken aero motor det är?

600kilo = rörram och plast kaross utan motor och låda. satsa på kanske mellan 900 - 1000kilo 150hk kommer du inte lågt på vad gällande strippen.där gäller ren kraft.jag skulle satsa på 400hk plus 150hk gas då börjar vi röra på oss :) bygger du volvo har du en uppsjö av rallycross delar till motorn och då kan man få effekt som heter duga :tummenupp

recept för rolig gat/stripp 240 ala min far.

släng ut allt utom instrument panel (lättare att besiktiga då.
in med en dragrace stol model jättelätt ersätt passargerar stolen med lustgastuber (dessa tas bort vid bes)
på med ett par MH race master däck DOT godkända bak
sänkt den fram på med så smala däck du kan hitta
montera i en halvbur godkänd för dragracing kostar ca 1700kr färdiga att montera i
en rejsig ratt sen är det bara ut o gasa :tummenupp

Last edited:
bad santa skrev:
recept för rolig gat/stripp 240 ala min far.

släng ut allt utom instrument panel (lättare att besiktiga då.
in med en dragrace stol model jättelätt ersätt passargerar stolen med lustgastuber (dessa tas bort vid bes)
på med ett par MH race master däck DOT godkända bak
sänkt den fram på med så smala däck du kan hitta
montera i en halvbur godkänd för dragracing kostar ca 1700kr färdiga att montera i
en rejsig ratt sen är det bara ut o gasa :tummenupp

Allt detta med en orginal 240motor med gas? :gnissla

nej..slutligen med allt som allt komma den inte väga mer än 700 men jag tro mer åt 600kg hållet..
hemligheter pågår..
blir i princip en jättegokart på hjul :rolleyes:

men om den nu komma väga ca 600 o jag slänger på en motor med ca 200hk o kanske 100 till med lustgas för dom dära dagarna ni vet :)
jag vill inte knäcka några 10 sek tider, vill kunna ha kul mest :yoparty

Gottis skrev:

har inga sidor med lite roliga fakta om superseven?
komma nå kunna mäta sig med en sån fast utan så mycke hk då..nån måste ju ha byggt med mindre hk oså :va

ozeo skrev:
har inga sidor med lite roliga fakta om superseven?
komma nå kunna mäta sig med en sån fast utan så mycke hk då..nån måste ju ha byggt med mindre hk oså :va

man får väl googla antar jag är inte så insatt i bygget alls faktiskt men ska väl ner till garaget snart och snoka

Vet att några har byggt på r1 motorn också det skulle Jocke göra från början men fick inte tag i någon i bra skick kravet va att det skulle va en 03:a och frammåt

dukewheelies skrev:
Får man fråga vilken aero motor det är?

har inte en aning tror det va en 97:a som skulle chippas och byta turbo på och sen så klart rostfritt avgas

Gottis skrev:
man får väl googla antar jag är inte så insatt i bygget alls faktiskt men ska väl ner till garaget snart och snoka

Vet att några har byggt på r1 motorn också det skulle Jocke göra från början men fick inte tag i någon i bra skick kravet va att det skulle va en 03:a och frammåt

har inte en aning tror det va en 97:a som skulle chippas och byta turbo på och sen så klart rostfritt avgas

Ok men vill inte va negativ men det ger nog inte 330hk. :)

dukewheelies skrev:
Ok men vill inte va negativ men det ger nog inte 330hk. :)

som sagt jag är inte så insatt men jag vet va han går för sist byggde han en BMW E30 med en Volvo V70 R motor från 2003 den vart bromsad till ca 400 hk

men jag blir inte förvånad om det blir mer än 330 hk i den stor turbo vet jag är beställd plus mera

ännu en gång jag är inet så insatt i arbetet

Gottis skrev:
som sagt jag är inte så insatt men jag vet va han går för sist byggde han en BMW E30 med en Volvo V70 R motor från 2003 den vart bromsad till ca 400 hk

men jag blir inte förvånad om det blir mer än 330 hk i den stor turbo vet jag är beställd plus mera

ännu en gång jag är inet så insatt i arbetet

Låter som att det blir en snabb sak! :tummenupp

ozeo skrev:

Min bil, en saab 9:3 med 225 hk, har gjort 9,4 sek på halva strippen dvs 201 meter. Polarens saab 9:5 (240 hk)gör något mer, bilen väger mer och har automat. Har inte haft möjlighet att testa 402 m än.

Det går säkert att förbättra tiden då starterna inte har varit något vidare. Återkommer om vad bilen väger exakt.

Släng i så många hästar du bara kan, det finns alltid någon som är värre.

Last edited:
vet inte HK men 1500kg bil o 12,81@188blås på 402m

Min gamla chippade 4x4 cossie 12.3/186 på 402, 7.9/149 på 201 med rätt dålig start. Det är billiga prestanda :)

Bifogat

• tullinge_091735.jpeg
    tullinge_091735.jpeg
    60.6 KB · Visningar: 106
2fast4hjo skrev:
Min bil, en saab 9:3 med 225 hk, har gjort 9,4 sek på halva strippen dvs 201 meter. Polarens saab 9:5 (240 hk)gör något mer, bilen väger mer och har automat. Har inte haft möjlighet att testa 402 m än.

Det går säkert att förbättra tiden då starterna inte har varit något vidare. Återkommer om vad bilen väger exakt.

Släng i så många hästar du bara kan, det finns alltid någon som är värre.

Min "gamla" 9-5:a som var nordic steg 3 från början byggde vi vidare på
slutade på 330 riktiga hästar.
Gick riktigt bra,har dock inte testat med tid någon gång.
Blev i allafall aldrig från åkt fast det var många som provade tex ett gäng M3:or. :lol

men i mina mål..törs man tro på en hög tolva???

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg