Bil för runt 50k?

Det beror ju HELT på vad du vill ha?? Så nytt som möjligt eller gammalt begagnat? För 50K kan du ju få en en 2005:A Chevrolet Kalos som gått 2500 mil ex
http://www.blocket.se/vi/14161092.htm?ca=9_s
Även Nyare fiat Punto, Kia, Opel Agila, astra, Hyundai Atos, Skoda fabia, från 2002 och framåt.

eller Bmw, Audi, Volvo V40 som är från ca 1997. som gått 15-25K mil. Eller Mercedes 1995-1997.

Kul att du tar upp just de modeller det inte stämmit för de senaste åren ;) :D

316 1,9 liter
318 1,9 liter (har för mig att det är 2 liter i e90)
320 fyra som någon redan nämt
323 2,5 liter
540 4 liter i e34 och e60 men 4,4 i e39, 7-serien är väl nå liknande

I och med att jag har en 528a som ser enormt gubbig ut så har jag väl inte gjort det:va För det har jag ju mc:n till ;)
JAg tog upp de gammla modellerna, jag har ändå inte råd med några nya bmws. tänkte mest på e30 runt där, så ursprungideen måste väl jag ha rätt. att dom sen inte kan hålla det och vara konsekvensa är väl en annan femma.

Sen hur man kan rekomendera en stor bil som pendlar bil, skiter man i om den drar 0,6 eller 1.2 so? Vilka bilar pendlas det mest med inga små fiester som gått 30k mil på några år.

Här har du ungefär hur mycket bil som helst för pengarna.

http://www.blocket.se/vi/14503333.htm?ca=6_s

Inget vidare att köpa sin en gammal BWM 540. Dyra delar och dyr försäkring.

Visst att köpa den går ju, men tänker man lite längre så finns det en stor potential att just den bilen blir mycket dyr i slutändan.

Svensksåld!? :va
Ganska importerad...

Ställer man in sig på att den kanske även är mätarkorrigerad 7000mil så skyddar
man sig mot det också i framtiden.

Inte direkt ovanligt att bilarna "tappar" några mil vid en import då det är enkelt
att göra då man importerar fordon.

Last edited:
Bl.a. 323 när den kom i e46 karossen, 3-serien som kom -98, har en lite lätt stryp 2,5 liters motor.

Öhh... va?
2½-liters 6a med 185hk (170 på pappret) "lätt strypt"? Det är ingen mjukvarustrypt Audi.

För 50 loppor får man lätt en fullsmetad BMW 5-serie 96-99 med 30000+ mil på mätaren. Klockren pendlarbil så länge den är servad. Allt som behöver bytas är troligtvis bytt och bilen håller lätt 20000 till utan problem om den bara får den normal service dvs olja och vatten.

Köp en Alfa gtv

Hellre en tidig Ford Sierra. :rolleyes:

Last edited:
Är också ute efter en bil för max 50k. Sambon vill ha en Volvo den här gången och eftersom vi strax får knodd så måste det bli en combi. Har sneglat på V70-bilar kring -98 som gått runt 20k mil. Finns faktiskt ett antal sådana på blocket under 50 papp. Otroligt vad det har rasat på begagnatmarknaden. För inte så länge sedan kostade de där bilarna en bit över 100.

Köp nått gammalt härk svinbilligt. Typ en runkförti som bara går o går som en jävla duracellkanin. Polaren har en han köpte billigt o den går tamejfan utan motoroja typ och har gjort i ett år nu. Lägg överbliven peng på alkohol och/eller knark beroende på läggning. :ätapiller

Nackdelar med gamla sunkbilar är väl att de dricker ganska mycket soppa.

Som någon sa: köp en bil som ingen annan vill ha. Jag köpte en ford ka för en vecka sedan skitful och har 60hk...1997 9000mil 14000kr skitfin inne och utvändigt bara att pruta för det är ingen som vill köpa dom bilarna

Den första siffran står för modellserien och de andra två för cylindervolymen.
En 323 är en 3 serie med en 2,3 liters motor medan en 328 är en 3 serie med 2,8 liters motor. 3 serien är jämförbar i storlek med en Audi A4 eller Volvo S/V 40 och en 5 serie är jämförbar med en Audi A6 eller Volvo V70/S80.

ia och ci???

Varför vill man köpa en 320 istället för en 323 om båda kostar 100 kilokronor och är från samma år?

Ser ut att vara samma prisnivå på dessa om man ser till blocket...

ia och ci???

Varför vill man köpa en 320 istället för en 323 om båda kostar 100 kilokronor och är från samma år?

Ser ut att vara samma prisnivå på dessa om man ser till blocket...

Tja. Det är väl en fråga om prioriteringar. 320 och 323 drar alldeles troligt inte lika mycket soppa och har säkert olika försäkringskostnader. Vissa föredrar en bil som är lite mer bränslesnål och kanske är lite billigare att försäkra. Andra betalar lite mer för att dom tycker om att köra.
Personligen skulle jag vilja ha en Bugatti Veyron med försäkringskostnad som en Skoda Felicia, bränsleförbrukning som en Lupo 3L, och ett stort kombiutrymme. Men det lär jag aldrig hitta.

"I" är en vanlig sedan "ia" automat sedan, "c" är en coupe

Och ci betyder???? En sedancoupé???
För en 323i touring är ju en kombi och följdaktligen inte någon sedan.
Jag trodde det betydde som följer.
i är insprutningsmotor
ia är insprutningsmotor med automatväxel
ci är coupé med insprutningsmotor.

Last edited:
Back