Bil för runt 50k?

Eftersom jag antar att du inte vill bli stående efter 3mil, så kanske du inte bör lägga för stor vikt på det där med utseende.

Dom här funkar bra, är komfortabla och har framför allt bra vrid vid högfartsomkörningar:)
http://www.blocket.se/vi/12449654.htm?ca=11_s

Du måste skämta aprilo? En 2,0i som i icke pigg, med hiskeliga 130hk om den är på gott humör.. Näe, då framstår en Volvo 945S Ltt som rena AMRAAM Roboten...
 
Altså, vilka är dom två som toppar listan, och vad kommer närmast efter i den listan?

Det skulle vara kul att se en topp-tio på den... :D

#1: Kia Pride.
#2: Hyundai Atos.
#3: Opel Agila.
#4: Ford KA.
#5: Hyundai S Coupé.
#6: Mazda Miata.
#7: Daewoo Matiz.
#8: Opel corsa swing.
#9: Renault Twingo.
#10: Ford Escort XR3.

Alla vet det.

Eftersom jag antar att du inte vill bli stående efter 3mil, så kanske du inte bör lägga för stor vikt på det där med utseende.

Dom här funkar bra, är komfortabla och har framför allt bra vrid vid högfartsomkörningar:)
http://www.blocket.se/vi/12449654.htm?ca=11_s

Just "bli stående" har jag dåliga erfarenheter av nyare saabar.
Min åsikt: Bara producerat skit efter hederliga 900.
 
Last edited:
Pimpad och trimmad så är det en utmärkt fittmagnet.
Denna killen fick nog mycket nulla.


Å mänsklighetens vägnar hoppas jag att han använde kondom.

:hihi :hihi


Bra förslag, men du glömmer en liten detalj. Vi skulle röra oss runt femtiotusen svenska kronor. När du har trimmat&pimpat den färdigt så att den är i samma klass vad gäller attraktionskraft och liggfaktor som min svulstigt sportiga sexomobil ligger i så snackar vi inte femtiotusen svenska kronor längre, eller hur? :D
 
#1: Kia Pride.
#2: Hyundai Atos.
#3: Opel Agila.
#4: Ford KA.
#5: Hyundai S Coupé.
#6: Mazda Miata.
#7: Daewoo Matiz.
#8: Opel corsa swing.
#9: Renault Twingo.
#10: Ford Escort XR3.

Alla vet det.

Skulle faktiskt vilja se nya mini coopern på den listan också!
 
Min morsa hade en Läppstiftsröd Toyota Yaris Verso (höghuset ni vet) och en kinesisk nakenhund som heter "Petunia", jag lånade bilen och hunden men då får man fan kämpa för att vara manlig, speciellt eftersom hunden envisades med att hoppa omkring i alla säten men mest sitta i knäet...

Bifogar bild på hunden:
 

Bifogat

  • Petunia.jpg
    Petunia.jpg
    42.5 KB · Visningar: 36
Min morsa hade en Läppstiftsröd Toyota Yaris Verso (höghuset ni vet) och en kinesisk nakenhund som heter "Petunia", jag lånade bilen och hunden men då får man fan kämpa för att vara manlig, speciellt eftersom hunden envisades med att hoppa omkring i alla säten men mest sitta i knäet...

Bifogar bild på hunden:

Då måste du endast komunicera med svordomar och olika brottartekniker. Kroppslukter funkar ganska bra. Håll även en sthil på högvarv utanför rutan när du tjör run med ekipaget.
 
Då måste du endast komunicera med svordomar och olika brottartekniker. Kroppslukter funkar ganska bra. Håll även en sthil på högvarv utanför rutan när du tjör run med ekipaget.

Ähh, jag är säker i min manlighet, och hunden är skitcool, dessutom har hon bytt bort bilen som vi döpte till "utedasset" (på grund av sin höjd och den sidohängda bakdörren, vilket gör att den ser ut som ett utedass).

Hon bytte till en likadan fast nyare, och för att slippa namnet "utedasset" så valde hon en annan färg.
Den nya är silverfärgad, så den ser ut som en telefonkiosk!!!!
 
Man kan inte under några som helst omständigheter köra saab. De som gör det måste ha en självplågande böjelse. Oftast är dom mässande och övertygande om att saab är den enda bilen som finns. Saabar är hemska, som en trotsig 5 åring konstruerat dom. Lösningar som är allmänt vedertagna och utprovade ser inte konstruktörerna, utan MÅSTE göra en unik lösning, som bara krånlar till allt. Om man inte är saab-fantast. Då älskar man det.



Tjöp en dizel. LB regga, kör på gröndiesel, billigt. Merza 190 är bra och seglivade.
 
Jag förstår inte direkt hur en del tänker när de rekommenderar en BMW 5-serie som pendlarbil. Stor, soppaslukande och har höga ägandekostnader. :va

Skulle jag köpa en bil för att pendla med dagligen skulle jag välja en japan i "golf-klassen".
 
Vart ska jag börja?
Bra pendlarbil?
Bekväm?
tysta?
Bra andrahansvärde?
Billiga?
Hållbara?
EDIT hyffsat snygga!



Jo jag vet faktiskt vad jag pratar om :tummenupp
Har kört dom flesta bilarna, sen har vi ju fakta från teknikens värld gubben :pannkyss

Vettiga val!
http://www.blocket.se/vi/14042104.htm?ca=8_s

http://www.blocket.se/vi/13869753.htm?ca=8_s

Lite dyrare
http://www.blocket.se/vi/13707321.htm?ca=8_s



Fel!

2005 kom bmw med en 320 motor på 2liter och 4a cyl! :fakta :arsele
Länkar du länkar som jag redan länkat förstår du inte att det går.
JAg har inte fel bara inte så nogrann i min beskrivninnng , BMW,SAAB, audi topp 3

Svensksåld!? :va
Ganska importerad...
Ja den kom till sverige 2002-08-12, till mitt försvar sitter och tittar på 740/540 så min hjärna är sämre än normalt
 
Last edited:
Förr var saab en ingenjörsbil - egna lösningar, väl genomtänkta.
Inte säkert att det funkade, men charmigt.
Nu har de färre egna lösningar och de som finns är sällan särskilt genomtänkta.
Funkar ännu sämre.
 
Du e ju sepe.............lyssna på mig, fråga på msn....

du har E38 Bmw, t ex 740...

540 E34 i fint skick mm

-massor bilar du åker so en kung i, utan risker....
----
om du frågar rätt.. jag har haft 20 bilar på typ 4 år i den klassen.. Jag vet :)
 
Jag förstår inte direkt hur en del tänker när de rekommenderar en BMW 5-serie som pendlarbil. Stor, soppaslukande och har höga ägandekostnader. :va

Skulle jag köpa en bil för att pendla med dagligen skulle jag välja en japan i "golf-klassen".


Haha du har ingen egen erfarenhet utan har bara hört det där av alla andra va? Jag kör min 528 runt 0.8 l/mil, enligt färddatorn..., pendling västerås-sundbyberg i fart över det godkända :/ Däremot skulle jag inte rekomendera att köpa en 520 för den drar nog lika "mycket" sås som en 523 eller 528.

Fast andreas frågade väl efter en bil som såg bra ut å då lär ju 5-serien gå bort i all fall för nått mer gubbit än en pre-facelift är svårt att hitta ;)

Ska man pendla många mil så vill ialf jag ha en stor skön bil.


Angående den där gröna 156a som någon länkade till. Kollade på den i somras och den har klarlackssläp å lite rostfläckar här å där, på en bil som gått under 9000 mil, kvaliteé :D
 
Haha du har ingen egen erfarenhet utan har bara hört det där av alla andra va? Jag kör min 528 runt 0.8 l/mil, enligt färddatorn..., pendling västerås-sundbyberg i fart över det godkända :/ Däremot skulle jag inte rekomendera att köpa en 520 för den drar nog lika "mycket" sås som en 523 eller 528.

Fast andreas frågade väl efter en bil som såg bra ut å då lär ju 5-serien gå bort i all fall för nått mer gubbit än en pre-facelift är svårt att hitta ;)

Ska man pendla många mil så vill ialf jag ha en stor skön bil.


Angående den där gröna 156a som någon länkade till. Kollade på den i somras och den har klarlackssläp å lite rostfläckar här å där, på en bil som gått under 9000 mil, kvaliteé :D

Tjöper du bil för att titta på?
Überghey.
 
316 är en fyrcyl 1,6motor 318 1,8.
Sen kommer 320 med 2liter sexa 323 2,3liters sexa osv
540 4l 8cyl

edit: någon var före och med ett mer seriöst inlägg

Kul att du tar upp just de modeller det inte stämmit för de senaste åren ;) :D

316 1,9 liter
318 1,9 liter (har för mig att det är 2 liter i e90)
320 fyra som någon redan nämt
323 2,5 liter
540 4 liter i e34 och e60 men 4,4 i e39, 7-serien är väl nå liknande

Tjöper du bil för att titta på?
Überghey.

I och med att jag har en 528a som ser enormt gubbig ut så har jag väl inte gjort det:va För det har jag ju mc:n till ;)
 
Last edited:
En 5-serie är inte gubbig.
Har du 50tusen kan du säkert spara ihop till 70-80 också - lägg hellre pengarna på en bil i fint skick än en i ruttet skick.

Mätarna på många 5-serier, speciellt importerade, kan vara skruvade. Tänk på det.
 
Back
Top