Bil för runt 50k?

i = insprutning
A = Automat
T = Touring
C = Coupé
X = Fyrhjulsdrift
d = Diesel
cpt = Compact
S = Sport

Tja. Det är väl en fråga om prioriteringar. 320 och 323 drar alldeles troligt inte lika mycket soppa och har säkert olika försäkringskostnader. Vissa föredrar en bil som är lite mer bränslesnål och kanske är lite billigare att försäkra. Andra betalar lite mer för att dom tycker om att köra.
Personligen skulle jag vilja ha en Bugatti Veyron med försäkringskostnad som en Skoda Felicia, bränsleförbrukning som en Lupo 3L, och ett stort kombiutrymme. Men det lär jag aldrig hitta.

Och ci betyder???? En sedancoupé???
För en 323i touring är ju en kombi och följdaktligen inte någon sedan.
Jag trodde det betydde som följer.
i är insprutningsmotor
ia är insprutningsmotor med automatväxel
ci är coupé med insprutningsmotor.

Såg mitt misstag men var lite trött I står som vanligt för injection, insprut ja
Men sen att bara ett i efter tex 325 I är en vanlig sedan, men får skärpa till mig.

Jag vill inte ha en SUV. :D Jag vill ha en bekväm, motorpigg, tyst i 140, bra ljudanläggning (helst bos) och snygg bil för inte mycket mer än hundratusen!

edit: smidig också. Man ska kunna vända den i garaget liksom.

http://www.blocket.se/vi/14186169.htm?ca=11_s&last=1

http://www.blocket.se/vi/13215397.htm?ca=11_s

Vassego! Jag tycker 325/330 XI touring är världens bästa bil! Är inne på min 3:e nu. Relativt smidig (lilla 3:serien jue), lastar bra, bekväm som fan! tyst och fin även över 140 samt hårda långfärdssäten, går som fan!, kvalitetskänsla över det vanliga, grym 4x4 och svinstabil i vinterväglag! Tjöp tjöp!

http://www.blocket.se/vi/14186169.htm?ca=11_s&last=1

http://www.blocket.se/vi/13215397.htm?ca=11_s

Vassego! Jag tycker 325/330 XI touring är världens bästa bil! Är inne på min 3:e nu. Relativt smidig (lilla 3:serien jue), lastar bra, bekväm som fan, kvalitetskänsla över det vanliga, grym 4x4 och svinstabil i vinterväglag! Tjöp tjöp!

OJ! det var billigare än jag trodde.. Några speciella tillbehör eller så att värdera lite extra för den modellen? Det finns ju att välja bland..

OJ! det var billigare än jag trodde.. Några speciella tillbehör eller så att värdera lite extra för den modellen? Det finns ju att välja bland..

Rails e bra, drag... Kan du hitta så är sportstolarna skönare. annars är det som vanligt. xenon, cd-växlare, mm. Min är en fullutrustad -02 som kostade ca 550.000 ny för 5 år sen och Jag pyntade 150 i förrgår:tummenupp Värdeminskningen är i princip obefintlig men bilen känns som ny.

Här har du en grym med nav! Kolla milantalet... Bilen är ju faen ny! Och naven funkar skitbra kan Jag intyga. Stor skärm och skönt att slippa ha den i rutan.

http://www.blocket.se/vi/13800896.htm?ca=11_s

en till bra!

http://www.blocket.se/vi/13531644.htm?ca=11_s

Last edited:
Såg mitt misstag men var lite trött I står som vanligt för injection, insprut ja
Men sen att bara ett i efter tex 325 I är en vanlig sedan, men får skärpa till mig.

Lungt. Jag förstod att det var så det var men jag kunde inte låta bli. :)
No Offence.

i = insprutning
A = Automat
T = Touring
C = Coupé
X = Fyrhjulsdrift
d = Diesel
cpt = Compact
S = Sport

ti = compact :fakta

Btw, så är en 323ti 98- liten och kul bil, delar bakaxel med gamla E30 och Z3 så är den kul när det svänger också. Drar soppa under litern på vintern i stan (enligt datorn), 0,70 när man är lugn på landsvägen och runt 1,20 när man kör som en 18-åring.

Man får också in diskmaskin och plock från IKEA om man vill.

Jasså, har du kört Quattro på vintern? Roligare än vilken hoj som helst. :gnissla

Ja.
Vad gäller olika bilmodeller, så är jag priviligerad.
Hade i några år som extraknäck att leverera bilar åt en "premiumbilhandlare".
Förutom att ha kört relativt långa resor med flång nya BMW (7 och 8 serien), Mercedes (samtliga modeller), Jaguar (samtliga modeller), Maserati ((Quatroporte och cabben), Ferrari (endast en gång - Testa rossa) och Rolls Royce, så var de inga problem att låna någon bil man ville prova över helgen.
Lånade en inbytt DKW över en helg.

Kontentan är att när man provat några stycken, så inser man att det inte är värt pengarna.
Bilar skall vara billiga att äga och pålitliga.
Pungt!

Trots detta gillar jag jänkebilar.
Helst fyrdörrars råttsoffor.

Kontentan är att när man provat några stycken, så inser man att det inte är värt pengarna.
Bilar skall vara billiga att äga och pålitliga.
Pungt!

Trots detta gillar jag jänkebilar.
Helst fyrdörrars råttsoffor.

Pontiac Boneville?:D Det är kull med häckjänkare! Själv skiter Jag i om den drar 07 eller 1.1 om man slipper en värdeminskning på 100k. Jag gillar att köra och när man dunkar långt är det skönt att ha en tung tüsk med bra orginalstereo.

Pontiac Boneville?:D Det är kull med häckjänkare! Själv skiter Jag i om den drar 07 eller 1.1 om man slipper en värdeminskning på 100k. Jag gillar att köra och när man dunkar långt är det skönt att ha en tung tüsk med bra orginalstereo.

Näe.
Har en kompis med bonne.
Saknar min gamla Belvedere.
En tåcken:
[YOUTUBE-ID]lhoWc1xcz9Y[/YOUTUBE-ID]

Eller man kanske skulle satsa på en Fury?
[YOUTUBE-ID]-N0RbypvpE8[/YOUTUBE-ID]

Gillar bluesmobile stilen..

mjae Teo det blir nog sedan för mig ändå. Om du inte har nåt alldeles förträffligt argument emot.. 320/323 eller A4, det är ju frågan..

Skulle jag köpa en BMW (knappast troligt, men ändå), skulle jag utan tvekan välja en ur 5-serien!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman