Biketrollhattan.se/demontering

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
50% av ny reservdelspris nästan rakt av kommer inte att funka.

Bullseye!
Det har de haft som någon standard på både MC- och bilskrotar. 50% av nypriset!. Det är ju helt jävla sjukt. Om jag köper ett tankemblem som jag kan se att det ser perfekt ut så är det väl Ok men om jag köper t.ex. en elmotor till en fönsterhiss på en bil eller en hojmotor så är ju 50% eventuellt rena rånet då jag inte vet något om hur länge vederbörande sak håller.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om jag köper ett tankemblem som jag kan se att det ser perfekt ut så är det väl Ok men om jag köper t.ex. en elmotor till en fönsterhiss på en bil eller en hojmotor så är ju 50% eventuellt rena rånet då jag inte vet något om hur länge vederbörande sak håller.

Det är väl därför folk handlar mer och mer via Ebay, då utländska skrotare har rimligare priser i större omfattning.

Motor sverige; 20000, motor england 12000 med frakt. Motor ny 45000
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Det är väl därför folk handlar mer och mer via Ebay, då utländska skrotare har rimligare priser i större omfattning.

Motor sverige; 20000, motor england 12000 med frakt. Motor ny 45000

Visst är det så och jag handlar också mest via eBay nu.

Fast jag har en bra story från långt innan eBay. Det var väl 1975 och jag var på Laggans i Lerum för att köpa den lilla USA-tanken till min Bonneville. Han skulle ha 150 spänn för den och det var inga problem men jag köpte den inte då utan kom förbi igen två dar senare för att köpa den. Då stod det en före mig som skulle köpa ett Lucasrelä. När Laggan sa priset så sa kunden "Det var dyrt". Laggan la ner relät under disken och ropade nästa. Kunden sa, "jag tar det i alla fall". Laggan bara skrek "Nästa!" . Å det var jag det. Han fick fan inte köpa reläet. Så sa jag vad jag ville ha å då sa Laggan det blir 175 spänn. Jag hade på tungan att säga att för två dar sedan kostade den 150 men jag knep igen och betalade för jag ville ha tanken. Fast då fanns inte eBay! :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Alla tar naturligtvis betalt men det ska skilja på tex en 04 motor på 3000 mil och en 09 motor som gått 300 mil!
Ja, jag har letat grejer till 10-30 år gamla hojar, och det är fortfarande 50% av nypris, å drygt det :huvet Det jag har behövt från Bike har jag alltid fått tag på betydligt billigare någon annanstans, men han avslutar sina mail med att man ska sprida hans hemsida till vänner och bekanta... Då är Racesetup i Hillerstorp betydligt mycket bättre, visserligen "lite" nischad mot Gixxer, men grym service och kanonpriser :tummenupp
 

PakerT

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Ort
Lycksele
Hoj
1998, Honda 1100 blackbird
Nu är han tillbaka efter semester och hunnit jobba en vecka. Inte fått nått svar på något av mina 3 mail än. Såhär skriver han..

"Har ni mailat under semestern och inte fått svar, så maila igen."

Nu undra man ju lite var mina 3 mail tagit vägen. Ett av dom var en beställning som var solklar.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top