Bike Weekend

Jakke skrev:
SporTlovEr> Är det dig jag har sett åka förbi GETRAG (gamla Volvo) i Köping ett par gånger? Tycker jag känner igen hoj och förare från din avatar. Jag har mitt kontorsfönster ut mot vägen och brukar kika lite på hojarna som åker förbi i brist på arbetsmoral.

Funderar också på att tävla i helgen men är lite osäker på vilken hoj som lämpar sig bäst... en lite trimmad och förlängd z1000 eller en orginal (förutom slipon) zx-12r.

Mycket möjligt! Är det på glasgatan? El vid Ullviskolan? Glasgatan brukar jag passera till och ifrån jobbet, från jobbet vid 14:20 tiden ca.

Tror bara det finns en sådan i Köping iaf, en kille på en rf stannade igår o pratade med mig(körde en röd RF 600) kände också igen mig..kul att någon känner igen en!

Jag kör med min "nästan" standard RF 900, Yoshimura slip-on, och dynojettad samt bromsad med 126 bakhjuls hästar(ca 115 på en orginal rf 900) man kan plussa på ca 10-13 % på veven. Vet att de är snabba som tusan orginal 0-100 knyck, min är snabbare(beroende på fäste och med rätt chafför..)

Last edited:
kanske en minimoto klass skulle vara på sin plats också :) :) :kocko

gsxrfredde skrev:
den trimmade och förlängda z1000 så klart

Förstod nästan att jag skulle få det svaret. Har blåst toppackningen men hinner jag byta på fredag så dyker jag upp med gamlingen på lördag.

sporTlovEr skrev:
Är det på glasgatan? El vid Ullviskolan?... bromsad med 126 bakhjuls hästar...

Varken eller, mitt emot Action sport. Hur mycket väger den?

Jakke skrev:
Förstod nästan att jag skulle få det svaret. Har blåst toppackningen men hinner jag byta på fredag så dyker jag upp med gamlingen på lördag.

Varken eller, mitt emot Action sport. Hur mycket väger den?

OK! Kör där med mellan varven, snurrar lite överallt...lättare kanske o säga var jag inte kör..(snart 500 mil i år)

De är relativt tunga..214 kg torr, har nog inte mycket att sätta emot din trimmade.

Last edited:
Funatic skrev:
Vaf... en 12:a broder! Kul!!!

Jorå, köpte 12:an för ca en månad sedan. Grym hoj!!!
Min gamla z1000 duger inte att åka längre turer med så det blev till att skaffa en nyare, och då var valet väldigt enkelt :)
Har planerat att hänga med på nån onsdagskörning men det har alltid kommit saker i vägen.

sporTlovEr skrev:
...har nog inte mycket att sätta emot din trimmade.

Säg inte det, jag är en färsking när det gäller dragracing. Hojen (83:a) är bara på 1105cc, portad topp, rs34or och något vassare kammar. Har ingen aning om vad det ger i bänken. Den är iofs lättare att hålla ner på två hjul än 12:an och det är väl positivt eftersom det bara gäller 201m.

Om det är lika fint väder i helgen kommer jag att åka dit på Söndag.
Kanske finns fler från sala så man kan åka i kolonn?

Åkte du på E18 mot Stockholm runt 19-snåret idag med en röd 12:a?
Man hajar ju till lite när man ser en så vacker hoj :)

Jakke skrev:
Jorå, köpte 12:an för ca en månad sedan. Grym hoj!!!
Min gamla z1000 duger inte att åka längre turer med så det blev till att skaffa en nyare, och då var valet väldigt enkelt :)
Har planerat att hänga med på nån onsdagskörning men det har alltid kommit saker i vägen.

Säg inte det, jag är en färsking när det gäller dragracing. Hojen (83:a) är bara på 1105cc, portad topp, rs34or och något vassare kammar. Har ingen aning om vad det ger i bänken. Den är iofs lättare att hålla ner på två hjul än 12:an och det är väl positivt eftersom det bara gäller 201m.

jaha blir det nått bike weekend imorgon? vilka ska dit? ska vi sammlas tid och var? nån som har nått förslag på tid sammlas kan vi väl göra på station som vanligt eller?

gsxrfredde skrev:
jaha blir det nått bike weekend imorgon? vilka ska dit? ska vi sammlas tid och var? nån som har nått förslag på tid sammlas kan vi väl göra på station som vanligt eller?

Stationen låter utmärkt! Tiden då? Vet ej när det börjar :va El skal vi ta runt 10:00-11:00 någongång..

sporTlovEr skrev:
Stationen låter utmärkt! Tiden då? Vet ej när det börjar :va El skal vi ta runt 10:00-11:00 någongång..

Sammlas hos mig på jobbet på en kopp kaffe innan racet...jag öppnar 09.00 :tummenupp

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP