BIKE och KTM Scandinavia...

notrightrider

Window or aisle? How do you want to return?
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det går bra nu... INTE!


http://forum.svmc.se/showthread.php?10547-Hjul-skeva-p%E5-KTM-1290-Super-Adventure


Jag fattar inte att man ids bråka så mycket med sina kunder och skapa så mycket badwill. Är det inte värt en framfälg för att få kunden att vända åter, och kanske ta med sig en till som vill handla?

Istället går man in för att skaffa sig fiender.
Effin' unbelievable!




Killen som skrivit på SMCs forum känner jag väl.
Trevlig, sansad vettig mattelärare. Knappast så att den snubben skulle stå och skälla och svära på Bike.
Däremot måste han vara jäääävligt besviken på dem för att skapa och skriva av sig i en tråd.
 
Om det är ekrad fälg så finns ett gammalt knep att man slår me ett dorn mot ekerhuvudet i navet å efter spänner ekrarna så slipper man att få skeva fälgar eftersom nya hjul kan ge sig..
 
Nu ska jag dra igång något, men tycker det mest verkar vara problem med KTM. :crash
 
KTM är kanon fina och roliga cyklar.

2014 var jag helt inne på att köpa en ny 1190 adventure . En kompis köpte en innan mig. Den strulade och hade alla tänkbara fel. Hjälpen och responsen från ktm agenturen var lika dålig som för andra man läst om.

Så jag drog öronen åt mig och köpte en Kawa som funkat klockrent.

Tyvärr tror jag att det aldrig kommer att bli en KTM för mig. Men det verkar vara riktigt kul cyklar. Men för ojämn kvalitet
 
KTM är kanon fina och roliga cyklar.

2014 var jag helt inne på att köpa en ny 1190 adventure . En kompis köpte en innan mig. Den strulade och hade alla tänkbara fel. Hjälpen och responsen från ktm agenturen var lika dålig som för andra man läst om.

Så jag drog öronen åt mig och köpte en Kawa som funkat klockrent.

Tyvärr tror jag att det aldrig kommer att bli en KTM för mig. Men det verkar vara riktigt kul cyklar. Men för ojämn kvalitet

En KTM köper man bäst begagnad, med alla fel åtgärdade av förra ägaren. Isåfall är det ett bra köp, speciellt med ett hyffsat värdetapp på vägen.

Att köpa en ny KTM däremot är rätt så dumt... speciellt om man köper en ny hoj pga garantier. Verkar vara rätt så riskfyllt och sannolikheten är stor att man ändå får laga den själv!
 
Problemet är KTM Scandinavia de är hopplösa. Goodwill är inte deras grej
 
Köpte ny KTM 2012 och har inte haft några problem över huvud taget. Noll garantiåtgärder. Lite oroande med reklamationerna man läser om på nya KTM men har svårt att se att jag skulle välja något annat märke den dagen det är dags för uppgradering. Dom är för jävla roliga helt enkelt!
 
Konsumentlagstiftningen gäller oavsett vad tillverkaren påstår. 1,25 eller 1,7 mm spelar ingen roll.

ARN är helt rätt väg att gå och allmän bojkott av märket tills de tar sitt ansvar vore klokt.

Japanska produkter är överlägsna i kvalitet, men har man kvalitetsproblem eller barnsjukdomar kan man ju hantera dem som tex BMW och då törs man ju köpa en sådan hoj.

Skickat från min G8231 via Tapatalk
 
Jag köpte en ny 1190 2014, ny 1290 SA 2015 och har nu en 1290 SA 16 så jag fattar ännu mindre:confused:
 
Haha:tummenupp

Bytet från 1190 till 1290 var inte meningen egentligen. Gjorde det klassiska "misstaget" att provköra och blev såld:D Sen kör jag ca. 2500 mil per år och fick en bra höstdeal och bytte innan den blev slutkörd enligt svensk praxis:huvet
 
Problemet är KTM Scandinavia de är hopplösa. Goodwill är inte deras grej

Hojarna är kanonfina (om man tummar lite i synen på kvalité)

Synd att dom inte vill värna mer om sina kunder och ta hand om hela paketet och inte bara se till att du får en hoj som är rolig så länge den håller.
 
Jag är inte säker på vad trådstartaren menar med "skevhet", men jag misstänker att det är kastet i radialled eller axialled då fälgen sitter uppspänd och snurras på en vanlig bock för balansering...? I vilket fall som, oavsett om det handlar om 1.25 mm eller 1.7 mm så är detta stora siffror som knappast fixas ens med åtskilliga hundra gram balansvikter. Det är helt enkelt riktning av fälg eller ny fälg som gäller.

Jag inser att detta handlar om ekrade geggmoppefälgar och dessa är naturligtvis inte lika enkla att tillverka som gjutna, smidda eller bearbetade fälgar. Men det finns ju fortfarande mängder med motorcykeltillverkare, verkstäder såväl som privatpersoner som duger till att göra helt runda och spikraka ekerhjul, så vad är det som felar hos KTM...? Och vem har bestämt att just 1.7 mm är den tillåtna toleransvidden för kastet...? Detta är som sagt ett väldigt stort kast då det handlar om en fälg för gatbruk och hastigheter över 100 km/h.
 
1,7 mm kast kanske är en kvarleva från offroad tänket.... Någon mm kast på en cross eller enduro märks inte på banan eller skogen, men på asfalt så märks de mycke väl...
Man skulle kanske ändra på toleransen för gat hojar...
 
Någon på KTM är inte med i matchen... be dem ta en 1290 med 1,25mm kast på fälgen och sträck ut på Autobahn, gärna under överinseende av TüV.

Jag gissar att huvuden skulle rulla på KTM efter gatloppet i tidningarna.
 
Snacka om att göra en höna av en fjäder :va
Det är ju en ekerfälg, ta en 7:ans ringnyckel och justera in det själv vet ja.
det är inte raketforskning precis lr?
 
Snacka om att göra en höna av en fjäder :va
Det är ju en ekerfälg, ta en 7:ans ringnyckel och justera in det själv vet ja.
det är inte raketforskning precis lr?

Precis, om det nu är så bonnlätt varför tar inte KTM på sig den lilla timkostnaden för verkstan att fixa det? :D
 
Snacka om att göra en höna av en fjäder :va
Det är ju en ekerfälg, ta en 7:ans ringnyckel och justera in det själv vet ja.
det är inte raketforskning precis lr?

Precis, om det nu är så bonnlätt varför tar inte KTM på sig den lilla timkostnaden för verkstan att fixa det? :D

Nästan Alla som har kört cross o enduro fixar fälgarna skälva. Det är absolut inte svårt det tar kanske lite langre tid första gången bara.
 
Ja konstigt, varför köper man inte en hoj för 170´och förväntar sig att få skruva och meka själv för att få den i det skicket den borde vara för dom pengarna, konstigt? Självklart borde den vara inom toleranserna.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top