BIKE och KTM Scandinavia...

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Så är det säkert också jag har inte provat 1290SE än men min kamrat fick sin idag så jag får snart möjligheten att kröka några fälgbanor :) . Någon har väl upphandlat måttligt raka fälgar och ekringspersonal som lever på Strohrom och knödel.

Haha, ja och 80% dessutom:fakta Att de skickade 5 leveranser av nya fälgar som var sämre än de första säger ju lite... Min ÅF utryckte sig mellan raderna exakt som dig:rofl
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Som överskottsinfo i tråden så finns exakt samma problem med krokiga fälgar från scratch hos BMW GS Adv också. Och BMW vägrar precis lika illa att göra något åt det på garantin om det är under 1,5mm det slår. Ringde pappa och bag honom kolla i BMW manual anno 1972 och då anges 0,5mm. Men på den tiden var det en piprökande tysk i hockeyfilla med yrkesstolthet som ekrade hjul och inte en maskin....:4skrika
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Som överskottsinfo i tråden så finns exakt samma problem med krokiga fälgar från scratch hos BMW GS Adv också. Och BMW vägrar precis lika illa att göra något åt det på garantin om det är under 1,5mm det slår. Ringde pappa och bag honom kolla i BMW manual anno 1972 och då anges 0,5mm. Men på den tiden var det en piprökande tysk i hockeyfilla med yrkesstolthet som ekrade hjul och inte en maskin....:4skrika

Satt inne med denna info jag med. Som KTM ägare utan annan tyngd bakom mina ord hade jag nog uppfattats som en smutskastande, ogin typ om jag skrivit detsamma. Är kanske ingen bra idé med ekerfälgar på stora effektstarka ADV hojar. Nya 1290 S med aluminiumfälgar kommer i en ny dager:fakta. Måste dock erkänna att KTM hanterat detta sämst av alla.
 
Last edited:

Cawwa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 1290 Super Adventure 2016
Det är alltså jag som borde vara TS men av olika anledningar hann notrightrider före. Jag är alltså den där lugna typen som inte hetsar upp sig för småsaker ... :va

Måste påpeka att hojen är köpt hos Carlbarks Motor i Kumla. Bike Göteborg har skött servicen på den och det är där jag klagat på vibrationerna. Bike anser sig inte kunna åtgärda felet eftersom KTM Scandinavia inte godtar garantijobb med 1,25 mm utan kräver 1,7 mm skevhet innan garantin träder i kraft.

Nåja, nytt från idag är att Bike gjorde en mätning på bakhjulet också. Samma resultat, dvs 1,25 mm skevhet och ingen åtgärd. Suck.

Reklamation till Carlbarks Motor är nu inlämnad. Vi får se vad som händer.

Måste kommentera det här med att ekra upp själv. Jag kan inte detta, ingen firma i Göteborg vill åta sig detta utom en: Kenneths MC. De har fullt upp till augusti med sådana här jobb. Wheeler Dealer i Stockholm kan sådana här jobb men åtar sig inte det här jobbet pga olika orsaker. Inga självklarheter m.a.o.
Det krävs ju lite precision på dessa moppar.
Moppen är konstruerad för farter över 200 km/h
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top