Big bore till Yamaha wr125

PalmoSweet

Medlem
Gick med
15 Mar 2021
Hoj
Yamaha wr125 2013
Tjena ska nu i vår beställa hem en malossi 180cc kit till min wr125 men funderar över om man behöver byta drev och kedja till något slitstarkare grejer så mna inte riskerar att kedjan går av och slår sönder motor blocket. Hur tänker ni? ska man byta drev och kedja i samband med instalation av en big bore?
 
Det lär du inte behöva. Förmodligen klarar din kedja 10x så mycket effekt som du någonsin kan få ut ur en 4-takts 125a, så länge som du har smort den regelbundet och den är i gott skick nu.
 
Det lär du inte behöva. Förmodligen klarar din kedja 10x så mycket effekt som du någonsin kan få ut ur en 4-takts 125a, så länge som du har smort den regelbundet och den är i gott skick nu.
Okej tänker att man kanske ska byta bara kedjan men det är ju samtisigt ingen bra ide att byta bara kedjan utan nya drev. Men du tänker att det funkar med orginal dreven och kedjan. Sitter en o ring på som ska ta upp bra med vibrationer.
 
Bara att vänja sig, Waldorf & Statler har ett gäng kompisar som hänger här.
 
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top