Bidragsfusket är 0,04% av de totala utbetalningarna

Jag håller inte med på den punkten. Långt ifrån alla passar som lärare, men jobba statligt kan vilken jävla dåre som helst med andningsfunktion göra.

Jag tycker väl iofs att lärare borde vara kompetenta och vettiga människor, men som det är nu så är ju de som läser lärare de som inte kom in på nåt annat. >.<

Nej faktiskt ingen av dessa.

Ja faktiskt om det är det VI bestämt i denna usla demokrati vi lever i.
vi och vi skyll inte på mig..

Men du har rätt det är ett av de stora problemen med demokrati, som har visats i årets val om inte annat.

Men du har rätt det är ett av de stora problemen med demokrati, som har visats i årets val om inte annat.

Vaddå skyll inte på dig?

Det är en demokrati, du inte bara har rättigheten att rösta, du har också skyldigheten att finna dig i utgången...

Jodå du har också varit med och bestämt detta du råkade bara välja förlorarsidan.

Sket du i att rösta skall du bara vara tyst och gilla läget PUNKT.

Den frågan kan jag inte tolka på annat sätt än att du menar att Försäkringskassan styrs av vänstern.

Ja, det är väl ingen överdrift. FK är nedlusad med övervintrade flowerpower-typer som drömmer om revolution och annat skit.:fakta
Lyckligtvis får de allt mindre inflytande över verksamheten och snart har de gått i pension...

Vad har jag missat menar du?

Att det är helt naturligt att granska sig själv, komma fram till att man inte gör fel, meddela tidningarna och sen bli försvarad för att man bara är budbäraren?

Utföraren=försäkringskassan=sittande regering.

Budbäraren=en "vänstertidning"=lögner?

Utföraren=försäkringskassan=sittande regering.

Budbäraren=en "vänstertidning"=lögner?

FK styrs av lagar som stiftas i Riksdagen. Budbäraren är i min värld FK som utfört utredningen av sig själv och sen berättar hur bra den är.

Hänger du med?

Ja, det är väl ingen överdrift. FK är nedlusad med övervintrade flowerpower-typer som drömmer om revolution och annat skit.:fakta
Lyckligtvis får de allt mindre inflytande över verksamheten och snart har de gått i pension...

Såg att Erik Åsbrink är styrelseordförande, kan det ha någon påverkan?

Last edited:
Jag tycker väl iofs att lärare borde vara kompetenta och vettiga människor, men som det är nu så är ju de som läser lärare de som inte kom in på nåt annat. >.<

Haha, det kan nog ligga en del sanning i det ja :D
Jag har faktiskt varit inne en hel del på att läsa till engelskalärare men när jag insåg att det ger mig mer i plånboken att jobba som mackbiträde så gav jag upp den idén.
Det tillsammans med att jag antagligen skulle mörda nån spydig ungjävel när min blodsockernivå är på botten.

Vaddå skyll inte på dig?

Det är en demokrati, du inte bara har rättigheten att rösta, du har också skyldigheten att finna dig i utgången...
jaså? jag såg inget bindande avtal på röstsedeln att jag ska känna mig nöjd med hur det blev, för övrigt röstade jag på vinnande sidan, vilket inte spelar nån roll för förlorarna ska ändå vara med och styra, sen att varenda statlig verksamhet i praktiken styrs av förlorarsidan gör det ännu tydligare att fulständig och ren demokrati är en utopi.

syfta mer på att 6% av folket rösta på ett parti som riksdagen och regeringen vägrar samarbeta med, hur beskriver man det om inte ett stort problem med demokrati?

och 6% rösta på tomtar på andra hållet men dom får mer plats än dom förtjännar istället.

"demokrati är inte bra men det minst dåliga vi har" har jag för mig Churchill sa.

0,04% tror du på det ????? tror du att tomten finns oxå
och att det smyger omkring utomjordlingar här oxå
Ta på dig foliehatten .. kan nog lätt säga dom har satt komma tecknet
att par steg fel
Är det fint väder stiger sjukskrivningstalen 15% sug på den

Du har många starka argument. Men jag tror inte du ska vara den som avgör var vi ska sätta några kommatecken.

jaså? jag såg inget bindande avtal på röstsedeln att jag ska känna mig nöjd med hur det blev, för övrigt röstade jag på vinnande sidan, vilket inte spelar nån roll för förlorarna ska ändå vara med och styra, sen att varenda statlig verksamhet i praktiken styrs av förlorarsidan gör det ännu tydligare att fulständig och ren demokrati är en utopi.

syfta mer på att 6% av folket rösta på ett parti som riksdagen och regeringen vägrar samarbeta med, hur beskriver man det om inte ett stort problem med demokrati?

och 6% rösta på tomtar på andra hållet men dom får mer plats än dom förtjännar istället.

"demokrati är inte bra men det minst dåliga vi har" har jag för mig Churchill sa.

Varför är det ett stort problem att ett av de minsta partierna inte får bestämma? Det tycker jag låter helt korrekt. Varför tycker du att övriga partier ska samarbeta med dom ifall dom tycker helt olika?

Nu tolkar jag bara in saker i ditt inlägg men jag antar att du menar att vänsterpartiet får bestämma jättemycket medan sd inte får bestämma nånting. Och att det av någon anledning är skandalöst. Hur menar du då?

Last edited:
Det intressanta här är att alla som är emot hårdare kontroller av sjukskrivna själva har långa perioder av sjukskrivningar bakom sig.

Jag har en i bekantskapskretsen som ständigt ojar sig över hur inhumant folk blir behandlade av försäkringskassan och att minsann topparna myglar åt sig mycket pengar dom med.

Han har en ooootroligt lång sjukskrivning bakom sig, är utförsäkrad från försäkringskassan, djupt skuldsatt, har kronofogden efter sig osv...

Han tror att han har svaret på vart pengarna myglas bort??? :va

syfta mer på att 6% av folket rösta på ett parti som riksdagen och regeringen vägrar samarbeta med, hur beskriver man det om inte ett stort problem med demokrati?.

Jag vet inte hur SD har lyckats hjärntvätta folk men det är knappast något nytt att stora partier inte låter små partier vara med å leka i riksdagen, särskilt om det lilla partiet är en udda fågel. Läs på lite om hur vänsterpartiet behandlats. Hur många har samarbetat med dem under huvuddelen av deras tid i riksdagen egentligen?! När fick de sin första tunga utskottsplats?

Det är skillnad på 6% och 50.1% även om SDs väljare förståss gärna skulle ha varit vågmästare och lagt den avgörande rösten i varje enskilld fråga. Det skulle ju istället ha gjort Åkesson till någon slags diktator.

Sen kan ju SD spela hur mycket martyrer dom vill men konstigare än så är det inte.

Enligt Försäkringskassans arbete mot bidragsfusk har man upptäckt fusk i 0,04% av de fall man utrett, vilket gett återbetalningskrav på 544 miljoner under de fyra år som den speciella utredningsenhet mot fusk har existerat. Samtidigt har kostnaden för utredningarna uppskattats till ungefär samma summa, 546 miljoner.

Nu har ja inte 100 koll på nationalekonomin än men multiplikatoreffekten kommer väl i princip dubbla dessa 546 miljoner, dvs vi får en höjd BNP på ca 1000 miljoner?

Den frågan kan jag inte tolka på annat sätt än att du menar att Försäkringskassan styrs av vänstern.

Då tolkar du det tyvärr fel. Vad jag menade var att det tidigare framförts siffror från högersidan som gynnat just högersidan. Försäkringskassan hoppas jag redovisar korrekta siffror, ej tagna ur luften på SH-vis.

Inte ens när utföraren, granskaren och budbäraren är en och samma?

Det påståendet kan jag inte tolka på annat sätt än att du menar att Försäkringskassan styrs av vänstern.

Det påståendet kan jag inte tolka på annat sätt än att du menar att Försäkringskassan styrs av vänstern.

Hihi

Jag gillar inte upplägget med självgranskning. Oavsett om det är polisen, försäkringskassan eller den lokala bostadsrättsföreningen så kommer resultatet av granskningen aldrig vara i närheten av objektivt.

Åsbrink är nog ett relativt litet problem i sammmanhanget. Han är ju relativt sansad. Till skillnad från öket han är gift med...

Åsbrink, den stackars saten... :rofl Hon e ju inte klok nånstans.

Bifogat

• turturdufvorna.jpg
    turturdufvorna.jpg
    68.8 KB · Visningar: 42
Last edited:
Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...