beviset på att det e bättre att ta det till tingsrätten...

morgan

VFR power
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
vfr 750 f
så här illa går det om man bryter mot lagarna, tur för mig att jag inte blev fälld!
när jag blev stoppad sa jag att jag inte visste hur fort jag kört, att jag vägrade skriva på och valde tingsrätten. två veckor efter kommer brevet, men som ni ser: åtal ej väckt!
:)

Bifogat

• fribot3.jpg
    fribot3.jpg
    113.3 KB · Visningar: 1,421
Vad var brottet?
Fick mitt körkort indraget efter fortkörning!
Fick viserligen bara 128km/h på 90väg men under hård inbromsning!
Vet att jag var över 250km/h när jag såg snuten! :yoparty

Det är väl också ett bra bevis på att om inte polisen har tillräckligt med bevis så ska man inte kunna bli åtalad.

Berätta gärna vad du hade gjort, kört för fort tex, vilka bevis hade polisen osv.

Jimmy.F skrev:
Fick mitt körkort indraget efter fortkörning!
Fick viserligen bara 128km/h på 90väg men under hård inbromsning!
Vet att jag var över 250km/h när jag såg snuten! :yoparty

Ja kan du ligga i 250 på en väg.. varför stanna?

P.S Ja just ja, för att polisen kör som skomakaren och man helt säkert dör :notme

morgan skrev:
så här illa går det om man bryter mot lagarna, tur för mig att jag inte blev fälld!
när jag blev stoppad sa jag att jag inte visste hur fort jag kört, att jag vägrade skriva på och valde tingsrätten. två veckor efter kommer brevet, men som ni ser: åtal ej väckt!

Ja berätta gärna så det kan bli prejudicerande dommar.

gratulerar

måste bara berätta.. fast detta hände i bil..
förra veckan, bråttom till plugget 6mil bort, idiot ligger ivägen och "road-ragen" rinner ur öronen (som vanligt).
smyger upp vectran i 180, idioten som låg ivägen hänger på men backar sedan av.
ser honom dock i backspegeln, ligger kvar i ca170-180 minst en minut, släpper av vid sjutti sträcka och är sedan lugn och sansad igen.
då visar det sig att det inte alls va idioten som hängt på en bit bakom..
utan en 850 lastad med snutar som ska till samma stad som jag på utbildning..
polisspade ut, kuk jävla helvete där rök kortet- tänkte jag.
"gick lite fort där va?" nja det gjorde nog det ja, mumlar jag.
snuten kollar på bilen, som inte är laglig den heller, kommer tillbaka och säger, till min enorma förvåning och lättnad
"du, jag skiver ner detta till +25km/h, och bilen, ja det ska kosta 800:- men du får rabbat på det, så 1800:- totalt, är det ok?"
jajamänsan, vart skriver jag på? svarade jag.

otroligt juste snut, som iofs hade bråttom till utbildning och antagligen inte orkade krångla med rättegång mm...

tar det en aning lugnare nu, lär ju inte ha sånt flyt igen..

morgan skrev:

Grattis.. men hade dom inte bevis på att du kört för fort? inget laser eller nånting? för om dom vet hur fort du körde så borde dom juh kunna bevisa det.. eller om dom bara frågade dej hur fort du körde o du svarat 200.. hade dom skrivit det på pappret då?

mvh robban

så gick de till

sporTlovEr skrev:
Ja berätta gärna så det kan bli prejudicerande dommar.
alltså jag drog om en målad snutbil i kanske 90 på 70 , sen typ stack jag! vet inte riktigt vad jag tänkte men "dom får nog ett larm eller nåt, varför ska dom bry sig" typ. Saktar ner lite för det svänger och då ser jag i spegeln en blåljusvals jag aldrig förr skådat! jaha, sen stannar dom mej vid ett dike och ber om kk... de säger att jag körde i 90, "gjorde du det?" "vet inte" blir svaret hela tiden.
efter mkt gnat o tjat väljer jag rätten, snut 2 klagar på avtagbar skylt m.m. När jag frågar om hur det gick till säger snut 1 att hans kollega körde , men själv satt han brevid o kolla hur fort de gick.
de va tydligen beviset och det räckte inte. Stackars.
ändock glider jag lugnare så gott de går, råkade rejsa med en bumse i s-t tidigare i veckan...han nöjde sig med en varning. :Bugar

morgan skrev:
När jag frågar om hur det gick till säger snut 1 att hans kollega körde , men själv satt han brevid o kolla hur fort de gick.
de va tydligen beviset och det räckte inte. Stackars.

Nästan gång är dom mera eniga och ljuger ihop en historia om vårdslöshet så får du några tusen i böter och ett körkort mindre. Eftersom poliser aldrig ljuger har du inte en suck i rätten :näsblod

El Phantasmo skrev:
Du har aldrig tänkt tanken "undrar vad som hade hänt om jag inte hade bromsat" va? :tungan

Idag vet jag att jag är glad att jag bromsade!
3Km efter att de tog mitt kort var det avspärrat och massa poliser!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti