Betala TV-licens?

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
Haha de ringde nyss.

Jag: Hallå?

Killen: Ja jag ringer från radiotjänst, jag ser att du inte betalar TV-licens.

Jag: Nähä? Vadådå? Jag har ingen tv. :rolleyes:

Killen: Jaså? Varför inte det då?

Jag: Det går bara skit på TV ändå, inget att ha.

Killen: Så utan TV så har du en uppfattning om vad som är bra på TV?

Jag: Ja vi har TV på jobbet, de flesta arbetsplatser har det nuförtiden vettu, heidooo! :hej

Kommer inte betala tv-avgift förräns jag blir "upptäckt". Dom har ringt till mig en gång men då blånekade jag!
Kollar alltid i kikhålet i dörren innan jag öppnar den och om det är nån jag inte känner öppnar jag bara dörren lite så dom inte ser in :)

Dr.Bike skrev:
Vad händer DÅ?
Dom kommer att ifrågasätta dig, och du rodnar och får lite förhöjd puls du utvecklar adrenalin, sen står du på dig och säger, nä jag lovar, katten välte ner en blomvas i den så den gick sönder. Då säger dom säkert något i stil med, "då skulle du inte ha något emot att vi skickar en kontrollant" eller något för att skrämma dig ännu mer. Då svarar du, -Nääädå skicka en du. klick

Solid snake skrev:
Jo tjena, jag har fått radiotjänst på halsen nu, de ringde för ett tag sen och frågade om TV-innehav, jag sa nej för jag tänker inte betala för nåt jag inte använder, jag tittar inte på TV, jag använder min TV till att spela spel och se film på, har inte ens en antennsladd (men det vet inte radiotjänst, de vet bara att jag "inte har" en TV.)

Nu till grejen, de ska skicka hit en kontrollant, när han ringer på så vet jag att jag inte ska släppa in honom, men vad händer sen?

Dom ringde mig när jag flyttade hit jag bor nu, sa samma sak att dom skulle skicka ut en kontrollant.
De va snart 4 år sedan,,,någon kontrollant har de inte kommit än.
Men de är som alla sagt innan,,,släpp inte in kontrollanten om han nu kommer.

Haha, har precis fått ny lägenhet i helgen, har inte flyttat dit ännu men vad tror ni jag hittar i postlådan?! Jo, en lapp om att radiotjänst varit och bankat på min dörr... :mad:
Men det är ju lätt hänt att den lappen "råkar" hamna med reklamen i pappersåtervinningen :hihi

Starfighter skrev:
Haha, har precis fått ny lägenhet i helgen, har inte flyttat dit ännu men vad tror ni jag hittar i postlådan?! Jo, en lapp om att radiotjänst varit och bankat på min dörr... :mad:
Men det är ju lätt hänt att den lappen "råkar" hamna med reklamen i pappersåtervinningen :hihi
Jag fick en såndär lapp också, måste ha hänt när jag låg och sov.

crashtestdummy skrev:
Dom kommer att ifrågasätta dig, och du rodnar och får lite förhöjd puls du utvecklar adrenalin, sen står du på dig och säger, nä jag lovar, katten välte ner en blomvas i den så den gick sönder. Då säger dom säkert något i stil med, "då skulle du inte ha något emot att vi skickar en kontrollant" eller något för att skrämma dig ännu mer. Då svarar du, -Nääädå skicka en du. klick

Haha! :lol Jo nåt sånt... och det värsta är att det har HÄNT! Men då var jag tuffare...
F-n vet vad som hände egentligen och varför de var ute DEN tiden, men för X antal år sedan råkade jag vara ledig, mit i en vecka.
Jag hade teven på, men den syns ju inte från entre´dörrn...

Så ringer det på dörren, och en person presenterar sig som tevekontrollant.
fraga: har ni teve?
SAMTIDIGT hörs den överdrivet högljudda vinjetten till TV-nytt spela upp i bakgrunden!!!!!
Antitajming? You Bet!
Men jag sa bara NEJ! Och slog igen dörrn. Rakt påfoten, som det lilla aset hade satt in i dörrspringan, och stod kvar och sa saker om att om du inte betalar så... osv.
Jag sa: Ta ut foten, annars är det hemfridsbrott.

Efter det hörde jag aldrig av dem mer... ja förrän denna lömska kvinna tog mig i sitt illmariga bakhåll när jag var oförberedd...

Dr.Bike skrev:
Fråga kolon: Om jag NU sonika ringer till tjiruuna och säger att jag gjort mig av med teven... (hur ihåligt det än låter) Vad händer DÅ?

Då slipper du betala, inte så länge sen jag sa upp TV-licensen, sporthoj.com är roligare :) sänds inte på TV va :va

där jag bor bytte man kabel-tv operatör för ett tag sen, sen dess har jag inte rattat in kanalerna, varför betala när man inte tittar?

ska man väl ska kolla på något TV-program så visas det när man är upptagen med annat :3freak

ut med TVn :mad:

Internet är NÄSTAN alltid öppet, sporthoj.com stänger mellan 04.00-04.30 :argpådato

min kusse har också slutat kolla på TV, någon fler som slutat ?

Att dom ska hålla på sådär och trakassera vanligt folk. Jag fick häromveckan post från radiotjänst, där dom meddelade att dom hade försökt nå mig, men misslyckats. Dom blir väl förvirrade när nån inte har ett hemnummer. Dom menade iaf att jag skulle anmäla mitt teveinnehav.

Jag har ingen teve. :näsblod

Idag skulle det komma nån antenn-nisse och fixa till comhemuttag i alla lägenheter i bostadsrättsföreningen. Jag var påväg ut när dom kom hem till mig (precis färdig med silverfiskjakten), men dom hann fråga mig om jag inte har nån teve.

Nej, jag har ingen teve. Vadårå? :gnissla

Dom påstod visst att nån makapär dom hade för att kalibrera nånting var paj, och att dom använde teve istället. Jotjena. Jag HAR ingen teve.

det är ju bara neka, sen om man blir tagen på sängen så är det ju bara ringa 5 minuter efteråt och säga att man sålt den.

McB skrev:
Är det verkligen så?

5 § En polisman får företa husrannsakan utan förordnande enligt 4 §, om det är fara i dröjsmål. Detta gäller dock inte husrannsakan för delgivning. Lag (1995:637).

:va

Hmm, nu tänkte jag inte på delgivning utan på beslag i husrannsakan. Men men, har själv aldrig pröjsat tv-avgift så jag tror inte Radiotjänst orkar jaga mig! :tummenupp

Starkt av alla som kastat ut teven!!! Jag beundrar er.

(alltså VERKLIGEN inte har tillgång till teve, som tv-kort i datorn, eller en stor flatskärm till pc´n med tv-tuner i.)

Jag tittar heller nästan aldrig på teve.

Jo barnprogram på morgonen innan jag far till jobbet! Då blirman på gott humör och dagen kan tas med en klackspark.
Börjar man med eländesnytt och krisaktuellt i världen blir man ju deppig...
Nä powerpuffpinglorna eller svampbob ska det vara!! :lol

anja skrev:
Att dom ska hålla på sådär och trakassera vanligt folk. Jag fick häromveckan post från radiotjänst, där dom meddelade att dom hade försökt nå mig, men misslyckats. Dom blir väl förvirrade när nån inte har ett hemnummer.

Dom rackarna har börjar ringa på mobilen också! hände för mig i sommras när jag hade adressändrat till min tjejs studentrum! :3freak

Alicia skrev:
När dom ringde och frågade om jag hade tv så sa jag att jag hade lånat en teve av mina föräldrar och nu hade jag lämnat tillbaka den. Det enda dom ville ha var min pappas personnummer så att dom kunde kolla att dom betalade tv-licensen. Kom på nu att jag aldrig frågade mina föräldrar innan om dom gjorde det men eftersom licensen snubben aldrig ringde igen så förmodade jag det.

man behöver inte svara på såna frågor
:tummenupp

helt korrekt som skrivs i tråden av typ McB
du löper ingen risk att få snuten på dig, grejen är dock om snuten mot all förmodan skulle ha tid och intresse att komma ihop med radiotjänst nästa gång, så ska det mycket till att inte "darra på rösten" när en länsman med pondus står vid dörrn och barskt säger att han minnsan tycker du ska släppa in honom.
Frågar han bara om du har lust att släppa in honom gör han ingen fel, du är inte tvungen, men som sagt, att neka då är inte så lätt som man tror.

När tv pejlarna kommer till mig nu för tiden så öppnar jag och kollar vad detta kan vara för filur, lyssnar på vad han säger, säger inget själv, och stänger dörrn i ansiktet på han mitt i en mening.
skitkul..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...