Betala TV-licens?

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
De små liven till TV-kontrollanter elr vad det heter besökte mig också en vintrig eftermiddag för nåt år sedan. Plingade på dörren när jag låg och kollade 24 (DVD, inte TV. Inte för att det spelar ngn roll) och jag öppnade dörren för att jag inte hade någon spionglugg och är rättså nyfiken av mig :)

Trots att jag nekade till att jag hade TV så sa gubben att han minsann såg en TV reflekteras i fönstret bakom. Jag sa då att det var min andra dataskärm. Efter det började jag stänga dörren och gubben påpekade att detta kunde leda till polisanmälan. Okej sa jag och stängde dörren. Men nog kom det hem ett inbetalningskort efter någon vecka ändå.

Jag orkade inte tjaffsa utan betalade. Försökte sedan ringa och säga att TV'n gått sönder och att jag inte hade planer på att köpa en ny men det var omöjligt att komma fram... Skickade ett mail ist och det funkade lika bra tydligen. Dom var faktiskt riktigt snabba på att betala tillbaka mellanskillnaden också! Förutom att gubben som plingde på var otrevlig så var det smidigt tycker jag.

Jag har inte TV. Jag har inte TV-kort i datorn.

Jag är glad ändå.

Om man inte har fast telefon, och har dolt nummer på mobilen, kommer de och hälsar på då? Jag har inte träffat på dem nån gång hittills..

På dom premisser som det är idag så är det vansinne att pröjsa licens. Är man intresserad av svt1 och2 så ska man betala för det, inte annars. Det borde dom ha fixat till omläggningen till digital-tv, men icke.

Skulle aldrig betala för att se statlig tv som enligt dom är "fri televition". En stor lögn är det.

Som ett exempel för er oinvigda: Malin Bayards program "Hästliv" betalades av HM utan att deras logga syndes i tv. Varför? Jo, för att man förknippar hennes namn med HM utan att loggan syns.... Fri televition. Jovisst.

Köpte en tv på siba och fick hem en lapp om att jag minsann köpt mig en burk. Slängde lappen och har inte hört ett ord sedan dess.

[Mulle] skrev:
Om era datorer har ett tv-kort är den att betrakta som en tv-mottagare och då är du skyldig att betala tv-avgift. :argpådato

TV-kort? du menar en liten USB-pinne eller ? :)

eller bara koppla ur och "gömma" bort i en låda

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010089513

Jag förstår inte vad de menar med det i produktbeskrivningen :rolleyes:

vilka kanaler finns marksända?

va snygg den här va

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010086942

finns redan USB för HD-TV, har vi HD-TV i Sverige :mad:

http://store.snapstream.com/tvtunercards-hdtv.html

Last edited:
tips för er som inte vågar säga nej..
säg ja när han kommer...när första räkningen kommer..
maila in o säg att du vill säga upp dit tv-abonemang.
skriva bara dit kundnummret :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...