Betala för att provköra.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Allt för att gardera sig mot patrasket som härjar i dagens läge. dessvärre så lär väl säljaren få behålla hojen om han inte tänjer lite på den biten. Lär väl iaf avskräcka de som tror att de kan komma till honom o "bara prova" en R1'a. sånt kan man ju göra hos en handlare. E det verkligen en riktigt seriös köpare så löser det sig nog.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det är perfekt när motorn börjar gå dåligt.

"Nääe asså den läcker ju olja nu! Det gjorde den INTE innan du provkörde!!"

:)
 
  • Gilla
Reaktioner: Lx3

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
med cash antar iaf jag att han menar garanterat likvida medel, typ postväxel, annars lär det nog bli segt att sälja...
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Vad säger att man får tillbaka pengarna när man kommer tillbaka med hojen, man kanske får en domkraft i skallen.:)
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tycker det är en självklarhet. Klart man inte lånar ut hojen till nån man aldrig träffat förut.

Finns det fler som dig så ser jag den framtida blåsningen framför mig,
när du kommer tillbaka från provkörningen inser du att säljare och pengar är borta, kvar står du med en stulen hoj :banana
 

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
jag tycker de är m,er än lite löjligt, är de inter bättre att skriva nått typ att om du där händer nått med hojen under provkörning som inte sker ivanliga fall, typ klotar elller nått liknande så får han köpa hojen för det säljaren lagt ut den på. man orkar sällan skrammla fram 95 000 bara för att provköra en hoj man kanske ska köpa.. eller?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
jag tycker de är m,er än lite löjligt, är de inter bättre att skriva nått typ att om du där händer nått med hojen under provkörning som inte sker ivanliga fall, typ klotar elller nått liknande så får han köpa hojen för det säljaren lagt ut den på. man orkar sällan skrammla fram 95 000 bara för att provköra en hoj man kanske ska köpa.. eller?
Varför provköra något om du inte har pengarna för att köpa det? :va
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tycker det är en självklarhet. Klart man inte lånar ut hojen till nån man aldrig träffat förut.

Självrisken är väl okey, men hela köpsumman är ju inte rimligt.

Såld min hoj till en kille i kortbyxor, linne och badtofflor,,,, med den klädsel vill väl ingen vurpa.

Så: Om du vill provköra min hoj så på med kortbyxorna och badtofflorna.

Varför provköra något om du inte har pengarna för att köpa det? :va

Det var inte frågan, vill man deponera 85000 för att provköra.
Köpte R1:an i somras och under provkörning började hojen läcka kylvatten, säljaren kom och hämtade mig och hojen sen lagade vi den och sen köpte jag den,, så enkelt var det, inget strul med pengar.
 
Last edited:

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Det var inte frågan, vill man deponera 85000 för att provköra.
Köpte R1:an i somras och under provkörning började hojen läcka kylvatten, säljaren kom och hämtade mig och hojen sen lagade vi den och sen köpte jag den,, så enkelt var det, inget strul med pengar.


Ja så SKA det ju vara, men det är ju långt ifrån alla som är så vänliga och spelar schysst. Kunde lika gärna ha varit gnäbb ändra fram till idag för dig om det hade varit en dryg säljare ;)
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Själv åker jag aldrig någonsin och tittar på en hoj där det står pengar vid provkörning, av ren principsak. Jag tror många fler tänker som mig och säljaren därmed mister en del potentiella köpare.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top