Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Grejen är att det finns hur många som helst av båda modellerna, mitt problem är att få något i inbyte för GIXERN.
Just nu lutar det åt att sälja den till frun & ställa av den.
Vid ungefär samma pris på hojarna innebär hyfsad försäkringspremie => mer pengar till bandagar och däck
Av betydelse om du kör mer än 250 mil/säsong.
Men för att få någon uppfattning om vad det kommer kosta, kolla också andrahandsvärdet. Vad kostar såna här när de gått 500mil eller 1000mil.
För på ditt inlägg verkar det som att gixxern tappat MYCKET och det kan ju vara intressant se om hur mycket BMWn och Kawan tappar/mil.
För det ska ju också in i priset.
Bandagar 2011: Knutstorp, Kinnekulle, Gälleråsen x 3
Ska jag vara den enda som tycker att Kawan var trevligare att köra?
Grönt är skönt!![]()
vi kan ju utgå ifrån att du definitivt är en person som knappast märker nån större skillnad huruvida klippet är i mellanregister etc osv. så för den novis du verkligen är gäller det väl bara att skaffa den hoj av de två du trivs bäst med, gillar bäst osv.
att som amatör sitta och fnula på huruvuda den ena eller andra har bättre klipp på toppen eller inte lär nog kvitta. för dig liksom mig(som är amatör) märker vi knappast någon större skillnad. så köp du dig hojen du gillar bäst helt enkelt, båda har likvärdiga effektsiffror som FÅ på detta forum överhuvudtaget ens får uppleva och kan jämföra.
Lycka till.....![]()
Ilandsbekymmer illa illa..
OM jag hade dina "bekymmer" skulle jag utan tvekan köpa den som känns bäst, sen allt med sämre mellaregister, klen här o där, ena maskinen är bättre där andra är bättre på det här, det är ändå till sist avgörande hur bra och snabb hojen än är, så är det föraren som avgör hur snabboch bra hojen är inte hojen..
Jag som kör GSXR förvånades över att BMW'n kändes klenare runt 5-6000 rpm - där man normalt kör. Antar att de offrat lite för högre toppeffekt.Behåll Suzukin, efter en månad känns dom andra precis likadant fast med mindre punch i botten där man normalt kör.
Tror jag.
Jag som kör GSXR för vånades över att BMW'n kändes klenare runt 5-6000 rpm - där man normalt kör. Antar att de offrat lite för högre toppeffekt.
Ett annat minus är att det inte verkar gå att ha TC ikopplat när Wheeliecontrol är urkopplat (tycker jag) Blir bökigt när man vill leka.
Inte enkelt att vända till raceväxlat med orginalbitarna heller. Har man QS ska pellen trampas neråt!
Kawan har jag tyvärr inte provat men den sladdriga plastkåpan över tanken ger mig avsmak!
BMW vinner hands down när försäkringspremien vägs in. Den finns dessutom i blåvit som är den snabbaste kombinationen!![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |