Besluts ångest BMW S 1000RR vs. Kawasaki ZX10R, 2011 kan inte välja - Hjälp!

Varför utgår du ifrån att jag skulle vara en amatör ? Jag anser mig passerat det utvecklingsstadiet & är väl snarare en medelmåtta idag - så det så!
Mellan registret är viktigt för mig då det är där jag ligger & harvar vid vanlig landsvägs/stadskörning. Finns det något värre än att behöva växla hela tiden då kraften avtar alt. behöva hålla varvet uppe mot 8-10K av samma orsak, mycket jobbigt i längden.
Men du har rätt i att effektkurvorna ser likartade ut, men vad som skrivs i reklambroschyren & vad som verkligen levereras på bakhjulet är inte samma sak, vilket jag märkte vid provkröningen av de båda. BMW´n var starkare över hela registret medan Kawan tappade rejält för att komma igen på toppen. Nu har alla literhojar detta problem med klent mellan register, för få Nm. i förhållande till Hk. men i detta hänseende imponerade BMW´n stort.
Hej hopp.:krama

ajuste. glömde för en sekund bort att det var på sporthoj jag skrev på :D . du har så rätt så. jag vet egentligen ingenting om dina hojkunskaper, men vet tillräckligt mycket för att veta att på detta forum så uppfattar säkert minst 90% av medlemmarna sig själva som riktigt kunniga på både motorcyklar och framförandet av dessa(därav mitt antagande), vilket de flesta långt ifrån är.

Åter till ditt hojletande då. köp det du tycker passar dig bäst.
Lycka till :D

Mellan registret är viktigt för mig då det är där jag ligger & harvar vid vanlig landsvägs/stadskörning. BMW´n var starkare över hela registret medan Kawan tappade rejält för att komma igen på toppen. Nu har alla literhojar detta problem med klent mellan register, för få Nm. i förhållande till Hk. men i detta hänseende imponerade BMW´n stort.

Här har du med all önskvärd tydlighet svarat på vilken du ska välja...BRA VAL dessutom!!

pulver o vrid

Här kan du jämföra.
Jag tror vilken man än väljer så blir det bra:tummenupp

Bifogat

• aprilia_rsv4_2009_partial_slip_on_.jpg
    aprilia_rsv4_2009_partial_slip_on_.jpg
    70.3 KB · Visningar: 81
  • bmw_s1000rr_2010_partial_slip_on_.jpg
    bmw_s1000rr_2010_partial_slip_on_.jpg
    68.9 KB · Visningar: 77
  • du_1198-1198s_so_2009_diag.jpg
    du_1198-1198s_so_2009_diag.jpg
    60.3 KB · Visningar: 61
  • ho_cbr1000rrabs_so_2009_diag.jpg
    ho_cbr1000rrabs_so_2009_diag.jpg
    63 KB · Visningar: 71
  • kawasaki_zx_10r_partial_slip_on_.jpg
    kawasaki_zx_10r_partial_slip_on_.jpg
    65.6 KB · Visningar: 68
  • ya_yzfr1_so_2009_diag.jpg
    ya_yzfr1_so_2009_diag.jpg
    63.1 KB · Visningar: 59
Finns det något värre än att behöva växla hela tiden då kraften avtar alt. behöva hålla varvet uppe mot 8-10K av samma orsak, mycket jobbigt i längden.
Men du har rätt i att effektkurvorna ser likartade ut, men vad som skrivs i reklambroschyren & vad som verkligen levereras på bakhjulet är inte samma sak, vilket jag märkte vid provkröningen av de båda. BMW´n var starkare över hela registret medan Kawan tappade rejält för att komma igen på toppen. Nu har alla literhojar detta problem med klent mellan register, för få Nm. i förhållande till Hk. men i detta hänseende imponerade BMW´n stort.

Det är nog så att du ska ha en Honda :D

Här har du med all önskvärd tydlighet svarat på vilken du ska välja...BRA VAL dessutom!!

Ja det blir troligen en BMW 2011, trots att Kawan var kul & ser grym ut, men det räcker inte hela vägen.
Tack för hjälpen alla som svarat! Nu är det bara att ta sig en omgång eller fler med säljarna & förhandla fram ett bra pris på nästa pärla. Får leva på nudlar det närmsta året, men det är det värt, när man är besatt av MC-demonen.

Micke™;5422872 skrev:
ajuste. glömde för en sekund bort att det var på sporthoj jag skrev på :D . du har så rätt så. jag vet egentligen ingenting om dina hojkunskaper, men vet tillräckligt mycket för att veta att på detta forum så uppfattar säkert minst 90% av medlemmarna sig själva som riktigt kunniga på både motorcyklar och framförandet av dessa(därav mitt antagande), vilket de flesta långt ifrån är.

Åter till ditt hojletande då. köp det du tycker passar dig bäst.
Lycka till :D

Du har nog rätt i att många på ett anonymt forum som detta, försöker vara förmer än vad de egentligen är & har täckning för, speciellt gällande: hoj innehav, teknisktkunnande & körskicklighet.
Men det får man räkna med på ett chatt forum.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra