Berik helställ

Ljungqvist skrev:
2404818 Är Berik små i storlekarna? Är på jakt efter ett ställ som har längden men inte bredden. 192cm på 63kg :Rockbanan

Vart beställer du ifrån?

Jag som är ganska smal hade lite utrymme att växa i vid magen men du låter ännu smalare 192 på 63 kg, så jag vet inte! Jag beställer från www.fc-moto.de

Sebbe_H skrev:
2404805 Väger du inte väääldigt lite då?

OnT, provade ett nästan likadant ställ fast tvådelat, satt gött som fan, Berik är bra skit :yoparty

Jo men jag är ju bara 16 år så jag väger mer än de flesta i min ålder! :tummenupp

Om jag inte är helt ute o cyklar så borde jag som är 174cm/70kg ha storlek 48 i beriks 3214-ställ?

provade ett dainese helställ storlek 48 o det satt helt okej, men inte superslimmat direkt... behövde dock hjälp för att få av det :P har säkert frågats, men måste ha missat det.. är berik 3214 små i storlekarna?

*Chriss* skrev:
2407275 Om jag inte är helt ute o cyklar så borde jag som är 174cm/70kg ha storlek 48 i beriks 3214-ställ?

provade ett dainese helställ storlek 48 o det satt helt okej, men inte superslimmat direkt... behövde dock hjälp för att få av det :P har säkert frågats, men måste ha missat det.. är berik 3214 små i storlekarna?

nej dom är inte små. hålle rnog bra medelmått, själv har jag 50 och är 174cm lång å väger 82 pannor, fast de sitter TAJT nu med, precis som ett racingställ ska ;)
enda problemet jag har med de är att jag är så bred över axlarna å stälet är inte lika brett över ryggen så krånglit att ta på/av sig men de går bättre å bättre (stryketränar) :P

Tittat på ett 3213, har dock inte den blekaste aningen vilken storlek jag bör ha, och har inte nån återförsäljare i närheten.

Är 174, 75kg.
Någon som vet vilken storlek som bör passa mig bäst?
50? 52?
Vilket midjemått gäller per storlek om någon vet?

Last edited:
#22 skrev:
2408499 Tittat på ett 3213, har dock inte den blekaste aningen vilken storlek jag bör ha, och har inte nån återförsäljare i närheten.

Är 174, 75kg.
Någon som vet vilken storlek som bör passa mig bäst?
50? 52?
Vilket midjemått gäller per storlek om någon vet?

Tror att du skulle satsta på 50! Men har du ingen stans du kan prova?

Bestälde föresten utrustning idag!!! :fyllisar
Skinställ: BERIK LS1 3214
Farbe: Black/White/Red, Grösse: 56

Stövlar: Sidi Vertigo
Farbe: Black, Grösse: 46

Handskar: Arlen Ness MDF 880
Farbe: Red, Grösse: L

Passagerarhjälm: AGV Air Tech Multi
Farbe: Rot/Silber, Grösse: XS

:tummenupp :yoparty :banana :cool: :2cool :Rockbanan :rock :fyllisar
Egen hjälm och ryggskydd har jag sen innan!

Nu är det bara den eviga väntan kvar!

Någon som vet om Touringbutiken (touring.se) har Berik 3213 i affären?
Alternativt om Fottas MC i Ludvika har det?

Joockey skrev:
2408895 Jo iofs! Men testa att ring ändå! Kan hoppas på att någon jobbar över! :tungan

berätta gärna vad du kommit fram till när/om du provat, har i princip samma siffror som du vad gäller längd o vikt.. så vore kul o veta på en höft vart jag ligger i storlekarna!

har inte hittat ett 3214 o prova själv, så... får hålla tummarna för att nån annan gör det :tungan

Berik 3213 var ingen höjdare, skönare ställ kan man hitta samt bättre passform (för mig).
Har normalt sett 52/52, 54:an var för liten så jag fick prova en 56:a - satt inte skönt, och lite för stor på vissa ställen.
Antingen var det måndagsexemplar, eller så har de små storlekar, eller så har jag gått upp 15 kilo på några veckor.

edit:
Provade även ett Arlen Ness 3216, om jag inte missminner mig.
Det satt smäck vid en 54, skulle kanske kommit i en 52:a med lite våld - dock var 54:orna det enda som var kvar.

Last edited:
jag har också det vita.. är 180 cm å 75kg har ett 52 ställ... kunde kanske gått att klämma på ett 50, men jag trivs bra i mitt 52.. även 52:an är tajt över axlar och lilla pillesnorren.. :tungan

ps, det pratades om att bli smutsigt, men jag tycker inte det blir så farligt smutsigt... mycket mindre än jag trode.. men lite skit ska ju finnas..

Joockey skrev:
2408551 Tror att du skulle satsta på 50! Men har du ingen stans du kan prova?

Bestälde föresten utrustning idag!!! :fyllisar
Skinställ: BERIK LS1 3214
Farbe: Black/White/Red, Grösse: 56

Stövlar: Sidi Vertigo
Farbe: Black, Grösse: 46

Handskar: Arlen Ness MDF 880
Farbe: Red, Grösse: L

Passagerarhjälm: AGV Air Tech Multi
Farbe: Rot/Silber, Grösse: XS

:tummenupp :yoparty :banana :cool: :2cool :Rockbanan :rock :fyllisar
Egen hjälm och ryggskydd har jag sen innan!

Nu är det bara den eviga väntan kvar!

Det skinnstället lär vara för stort..(?) Jag är 192cm lång och 75-76 kg "tung" (:skrämd), och jag har ett Dainese 2delat i strl 54. I längden passar det precis, men på bredden är det stort. En 52 hade passat mig bättre på bredden, men blivit för kort i ärmar&ben.

56 borde du kunna bada i? :näsblod

Och du väger inte särskilt mycket med tanke på din längd, om du jämför med de flesta i din ålder som är lika långa.. Jag är 1 år äldre och ungefär lika lång fast knappt 6 kilo tyngre än dig, och jag väger lite, nästan på gränsen till för lite. :fakta

lorkan skrev:
2415051 Det skinnstället lär vara för stort..(?) Jag är 192cm lång och 75-76 kg "tung" (:skrämd), och jag har ett Dainese 2delat i strl 54. I längden passar det precis, men på bredden är det stort. En 52 hade passat mig bättre på bredden, men blivit för kort i ärmar&ben.

56 borde du kunna bada i? :näsblod

Och du väger inte särskilt mycket med tanke på din längd, om du jämför med de flesta i din ålder som är lika långa.. Jag är 1 år äldre och ungefär lika lång fast knappt 6 kilo tyngre än dig, och jag väger lite, nästan på gränsen till för lite. :fakta

Jo men det är skillnad mellan de olika märkena! Jag har provat berik och storlek 56 passade bäst!

Sluta att snåla och beställa, kommer inte finnas en vettig MC butik kvar snart... Åk in till en handlare, prova ut ett, köp det.

Scorpion.SE skrev:
2416107 Sluta att snåla och beställa, kommer inte finnas en vettig MC butik kvar snart... Åk in till en handlare, prova ut ett, köp det.

Håller nästan med. Gäller att vara så mycket lokalpatriot det går och handla i de närmaste butikerna, annars försvinner de till sist. Men när nätet kan konkurrera med så bra priser så beställer många istället. Sänkt pris hos MC-handlaren tycker jag vore toppen!

lorkan skrev:
2418945 Håller nästan med. Gäller att vara så mycket lokalpatriot det går och handla i de närmaste butikerna, annars försvinner de till sist. Men när nätet kan konkurrera med så bra priser så beställer många istället. Sänkt pris hos MC-handlaren tycker jag vore toppen!

Ja, du har rätt, MC handlarna i landet behöver ju inte betala hyra, arbetsgivaravgifter etc... Va FAN ska de ha SÅ höga priser för... Fattar inte jag heller ;)

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back