Bensinpris

I Jönköping kostar en liter 95 9.31 och med min rabatt blir det 9.11/liter

Dieseln under 9 kronor och etanolen 6.75

Tacka ST1 för det www.st1.se

//jaG

Inte för att någon krona hit eller dit har ngn jättestor påverkan på hojbudgeten, men det är jäfvligt irriterande när politikerna höjer skatten nästan varje år (Bensinskatten har höjts 60 öre/liter sedan 01). Dessa som själv lever i en gräddfil, vars enda mål verkar vara att påverka folket att leva upp till sina egna visioner. Att bilismen skulle vara farlig för miljön är så enormt uppförstorat att det bara är löjligt, syftet är att främst staten ska få pengar till sin verksamhet. Alla politiker och byråkrater skall ju betalas och eftersom välidigt många är beroende av bilen är detta en perfekt kassako.
mina 50 öre

Kahobe skrev:
Är du klumpigt navlad???
Sossar som SÄNKER skatt..mer sannolikt att påven blir muslim!
Fö, ALLA politiker oavsett politisk färg, gillar att sno medborgarna på pengar, särskilt i Sverige där politiska mittfältet är tjyvtjockt..(omedveten vits..).
Just nu är problemet att Kina går på högvarv, bra för oss, då blir många prylar billigare, mindre bra pga Kina behöver energi, energi, energi...vilket drar upp världsmarknadspriset på olja rejält.
Alla machosnubbar, av båda könen, som nödvändigtvis måste köpa SUVar och liknande (mest i USA) som kräver mängder med soppa (Varför flytta på 2 ton fordon med 70 kg nyttolast??) hjälper ju till en del dom också.
Sven(s)ka politiker har inte precis varit särskilt förutseende på detta område heller..dom känner ju bara till ett medel - höj skatten - ett mantra de kan mumla om de så vore medvetslösa...
För att inte tala om alla onödiga lastbilstransporter tack vare att (S)J inte kan logistik..
---------------------
Detta var dagens 2a politiska inlägg - och det var definitivt inte (m)-märkt!
Tack :7peta

Tror du inte att ja menade att det skulle vara ett bättre medel eller??

Det sorgliga är ju att när det väl blir val så är mer än 50% S och eller Kommunist/Vänster

Jag är rätt nöjd med att ha köpt en flexifuel när jag bytte bil i höstas.
Tankade etanol i Jönköping i söndags för 6.95 (St1). Bilen drar 25% - 30% mer med etanol vilket motsvarar ett bensinpris på ca. 9 kr :)

Var det inte i Ronneby som bensinen kosta 8.86 förra veckan när bensinen stod i 10.71. Fattar inte varför det är billigare på vissa ställen mot andra. Skoj för oss som verkligen måste ta bilen så fort man ska ta sig någonstans och sen bara kunna tanka på Shell/statoil/hydro/Rejmes/Preem som i mina ögon alltid ligger väldigt nära varandra i pris.

Kahobe skrev:
Köper du bensin skattefritt??? för 3 spänn
Samma med elen, kanske bara 25öre/KWh??
Visserligen är jag ingen utbildad ekonom men nog är åtminstone för mig skatten en kostnad, eller kan jag möjligen ha fel ??

Japp jag köpte ju stadsjeepen av Peter Eriksson (mp) och eftersom det vart en så snabb och smidig affär vart jag undantagen från bensinskatten också :D

Skämtåsido menar jag givetvis att själva bensinen är billig, det är skatten som är dyr!! Folk säger ju alltid att bensinen är så jävla dyr och inser inte hur pass liten del av bensinpriset som är just bensin.

Samma sak med elen. Folk klagar på att elen blev så dyr efter avregleringen men om man kollar elpriset nu när det är relativt lågt och plockar bort allla skatter och certifikat och alltmest vad det nu är så ligger det ung i samma nivå som innan avregleringen!

Tack för att man bor i närheten av ett ställe där det är bensinkrig :)

kör 2 mil och spara 200 spänn per tankning 8,81 kr/l

KalleNorton skrev:
Hur kan det vara så billigt där? :va Bensinkrig?

Jepp. ST1 utmanar Jet om att vara den billigaste macken. Priset åker jojo som aldrig förr. Kan variera en krona per dag. Nu är det på väg mot 8 kronor iallafall. Idag kostar den 9.23 -rabatt!

//jaG

honkiie skrev:
Förklara på vilket sätt det är vinlkat så att vi som inte är lika smarta förstår.
Dom hittar nån kunnig människa på området som efter en halvtimmes tjat av nån ihärdig journalist säger nåt i stil med:
Håkan Kirstein vill inte sia om framtiden.
- Det blir ändå bara fel, men visst, när efterfrågan ökar brukar det regelmässigt betyda höjda bensinpriser, säger han.

Och genast så har dom vad dom behöver för kunna skriva:

"Låga bensinpriser tycks alltså vara något som vi bara kan drömma om."

Och genast blir folk hemma i stugorna lagom upprörda på typiskt svenskt vis, men fortsätter såklart att tanka bilen, rösta på sossarna och köpa ett lösnummer av expressen. För det har dom alltid gjort.

Chris Ash skrev:
Skriver du nåt annat?
Du gillar inte mina inlägg, det har jag förstått för länge sen men det bjuder jag på. Har man inga ovänner (el likn) är man en mes.
MEN politik(er) drabbar och påverkar oss i varje minut av våra liv, tyvärr, och jag har följt utförsbacken för Sverige från 1973 och framåt och det är sorgligt att se resultatet....

Jag har inte laest traaden men har i Egypten dar jag ar just nu kostar 1 liter 1 krona. Meee waants iiit!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt