Bensinpris

tanka hojen idag.... 1 liter 98 oktan= 11,18!!!!!
men 10,38 betalar jag efter rabatt=)

får vi inte göra en ansträngning och samla ihop alla här på sorthoj.com, åka till sthlm och göra en fransman... dvs demostrera lite.
typ åka upp till riksdagshuset länma över lite listor, sedan stå och tokvarva och BÖÖÖÖRAN så vi fyller riksdagen med blårök... :D
sen kan vi väl dra vidare till försäkrinsbolagen medans vi ändå är i sthlm :hihi

är det någon som är på??? :hihi

Jag tankade i söndags för 9.17:- :yoparty
Det får väl anses vara helt okej.

/M

bissmark skrev:
Ska väl också tilläggas att SJ inte pysslar med godstransporter.
De sysslar endast persontrafik :fakta
Green Cargo kör godset.. eller hur..?
Men varför fördjupa sig i petitesser? Hur många här vet tex att SJ inte äger ett lok, en vagn eller ens en jvgstn längre??
Ibland måste man förenkla.
Lastbilar kör över natten från Malmö till Stockholm. "SJ" ("med järnväg") kan behöva en vecka...

Kahobe skrev:
Lastbilar kör över natten från Malmö till Stockholm. "SJ" ("med järnväg") kan behöva en vecka...

Jobbar extra på cargonet i gbg. Vi skickar lastbilstrailrar (även flak, containrar, tankar och skit) på tåg över natten.. Kom med den innan 19,30 på kvällen så är den vart du vill på morgonen!

Bensinpris: Som vanligt så ligger UnoX i Kode bra till. 9,17 just nu. Macken ligger 1,5km från E6,an så det borde ni pendlare tänka på!

Enkelt, när väl alla kör etanolbilar höjer man skatten på etanol. Kallar det för alkoholskatt, eller nått.

Jag tycker vi ska köra som USA, att priserna på varor ser man momsfritt och sedan får man räkna ut skatten själv...då skulle svenska folket fatta att vi betalar så otroligt mycket skatt på allt...

zpeppy skrev:
Jag tycker vi ska köra som USA, att priserna på varor ser man momsfritt och sedan får man räkna ut skatten själv...då skulle svenska folket fatta att vi betalar så otroligt mycket skatt på allt...

Är det skitsvårt att räkna ut det som det är idag?

Zeb_Macahan skrev:
I Jönköping kostar en liter 95 9.31 och med min rabatt blir det 9.11/liter

Dieseln under 9 kronor och etanolen 6.75

Tacka ST1 för det www.st1.se

//jaG
Till min glädje ser jag att de bygger ST1 i Linköping också, alldeles vid Max som man besöker ibland ;) så man får hoppas att det blir priskrig här också då. :banana

Om man flyttar till Kuwait eller rent av Iran så har man billiga bensinkostnader :)

hållundan skrev:
Och sand i skorna. :fakta

Du har inte vatt i Iran. De har asfalt.
Sanden finns vid stranden till sjöarna.
Om du vill kan du köra upp till bergen o åka skidor om du tröttnar på att sola.

Maten är skitbillig oxå och tröttnar man så finns det McDonald´s med. :tummenupp

Sen är deras guldpris fan så mycket lägre än vårt ovanpå allt.
Varför flyttar inte alla dit o köper guld till sin flickvän o kör hoj året runt?

Mavve skrev:
Du har inte vatt i Iran. De har asfalt. --- Varför flyttar inte alla dit o köper guld till sin flickvän o kör hoj året runt?

Kanske man skulle åka sig till Iran i sommar då? Blir en lagom semester. Synd bara att jag köpte en R-hoj istf nån slags ökenkryssare. Undrar om det är svårt att få visum och tillstånd och vad det nu är som behövs.. Hade du varit där verkar det som?

Hittar Sverige ingen olja i östersjön att borra fram kanske vi kan hitta alternativa sätt. Vi kan använda oljan polska tankers läcker ut när dom går på "petterssons grund" utanför gotland t.ex

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...