Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
honkiie skrev:

honkiie skrev:
[- sNaIjK -] skrev:Bra att dom höjer så lite alternativa bränsle kan få spelrum.

GixxerJensa skrev:Som vanligt vinklar kvällstidningarna till det ordentligt för att få fler läsare...
Skulle det inte vara liiite smartare att ta bort skatt/moms på alternativa bränslen??[- sNaIjK -] skrev:Bra att dom höjer så lite alternativa bränsle kan få spelrum.
Är du klumpigt navlad???Färnbo skrev:Skulle det inte vara liiite smartare att ta bort skatt/moms på alternativa bränslen??
Vet du hur mycket en skoter dricker?
Färnbo skrev:Skulle det inte vara liiite smartare att ta bort skatt/moms på alternativa bränslen??
Vet du hur mycket en skoter dricker?
Norska oljeutvinningen sker i statlig regi - och vilka styr dom då.. just det politiker..!!!!KalleNorton skrev:Statoil är ju norskt, så då borde det väl vara norsk olja som dom gör bensin på... Då borde det väl inte spela nån roll vad som händer med oljeproduktionen i USA? Eller har jag tänkt helfel?
Nu blev jag arg. Jobbigt. Kan dom inte hitta olja i Östersjön snart?Kahobe skrev:Norska oljeutvinningen sker i statlig regi - och vilka styr dom då.. just det politiker..!!!!
Dessutom är det betydligt dyrare att hissa upp olja ur havet än att göra samma i öknen..så norrmännen bara myser över knäppisarna som betalar nästan vad som helst.
Det finns en välgrundad anledning till att Norge saknar statsskuld...![]()
honkiie skrev:Finns det något land som är dyrare än sverige på bensin? Vilka isåfall och vad kostar det där?
Köper du bensin skattefritt??? för 3 spännHonken skrev:jag tycker fortfarande att bensinen är jäkligt billig med tanke på att 75% av priset är skatt och moms på skatten.. 3 spänn litern är jäkligt billigt med tanke på framställning, tranporter, mellanhänder osv...
Jo, på sätt och vis. Har varit inne på liknande banor i andra trådar och fått feta mothugg[- sNaIjK -] skrev:Bra att dom höjer så lite alternativa bränsle kan få spelrum.
Han menade nog att själva bensinen är billig och att det är skatten/momsen som kostar.Kahobe skrev:Köper du bensin skattefritt??? för 3 spänn
Visserligen är jag ingen utbildad ekonom men nog är åtminstone för mig skatten en kostnad, eller kan jag möjligen ha fel ??

|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |