Mavve
Ur-medlem sen 2002.
Anmäler mig som frivillig![]()
Du(och jag) kommer stupa bara vid fystestet.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anmäler mig som frivillig![]()
Nu har jag läst detta 3ggr och hur F*N tänker du nu?![]()
Planet heter Gripen, inget annat.
Givetvis ska vi skita i att Gripen är skräddarsytt för Sverige och Sveriges behov, landsvägslandningsbanor, enkelt underhåll med värnpliktiga och så vidare och i stället köpa amerikanskt.![]()
Kan de inte lägga pengarna på en vettig lösning till avisning av växlarna på tågrälsen?
alt. en ny 3filig motorväg längs hela E4?
Växlarna kan jag hålla med om, men E4an har för glest trafikflöde för att bli 3filig. Hade ju kostat ännu mer än nya Gripenplan![]()
Spela roll två filer räcker fan inte till. I höger ligger paragrafryttarnisse i prick 110.
I vänster ligger outlaw-svensson i 125.
De måste tillkomma en tredje fil med 130 som minimi-hastighet om vi ska få något flyt på vägarna i det här landet.
Nej, det tycker jag inte. Den tunga trafiken går inte fortare än 80-90 ändå.
Vägarna är deras arbetsplats och inte till för att folk ska missbedöma deras hastighet och dratta rätt in i dem.
Den tunga trafiken ska hålla sig på järnvägen![]()
Varför just bygga kärnkraftverk i Norrland av alla ställen? Borde väl gå att öppna Barsebäck igen, men antagligen fick kraftbolagen rätt bra betalt för att lägga ner det i första skedet så att intresset kanske inte är så stort.
naturligtvis inte.
vi ska köpa bra skit från utlandet.
vi har chansen nu, att bli riktiga vänner med framtidens supermakt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8381318.ab
http://inbj.wordpress.com/2011/01/05/kinas-provflyger-sitt-forsta-stealth-plan/
Det blev ju ett sidospår det här, men jag är för att bygga kärnkraft, jag skulle gärna bo granne med ett, men det är inte i Norrland det är elbrist.
Vi har vattenkraft så att vi klarar oss, och elnätet är redan överbelastat med att frakta el från stället där den produceras till stället där den förbrukas.
Flera små reaktorer spridda över landet, så minskar nätbelastningen och sårbarheten.
Ja just ja Sverige. Så för varje krona som staten utvecklar JAS, så går dom pengarna rak ner i fickorna på svenska företag och svenska arbetare, som sen kommer raka vägen in i statskassan i skatt.
Staten får alltså tillbaka alla pengar som dom satsar.
Fick höra av en anställd på Barsebäck att kylvattnet därifrån skulle räcka till att värma upp alla bostäder i Lund och MalmöDet blev ju ett sidospår det här, men jag är för att bygga kärnkraft, jag skulle gärna bo granne med ett, men det är inte i Norrland det är elbrist.
Vi har vattenkraft så att vi klarar oss, och elnätet är redan överbelastat med att frakta el från stället där den produceras till stället där den förbrukas.
Flera små reaktorer spridda över landet, så minskar nätbelastningen och sårbarheten.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |