bikerwoman skrev:Du kanske ska börja med att lära dig att det heter MOTARD, inte MONTARD?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bikerwoman skrev:Du kanske ska börja med att lära dig att det heter MOTARD, inte MONTARD?
210?!?!Långa farbron skrev:Skall börja med att fixa ett lock (då det inte var något med när jag köpte den) sen skall systemet tätas upp för ärligare avgasvärden.
Just nu sitter det ett 210 munstycke i vilket var det största han hade,den går dock fortfarande snålt enl pappret.
Så jag sätter min tilltro till locket![]()
chukabowa skrev:210?!?!jag hade 147 eller 145 i min.
men täta systemet o smäll i mindre munstycke. bör jku va mindra än 210 i alla fall.Långa farbron skrev:Samma som jag tänkte, 210 är nästan ett stuprör![]()
![]()
Lite därför jag lurar på om den drar en massa tjuvluft.
Men hon har original fuge väll.. då e det runt 165 som gäller. men jag hade minkuni TM-40 i min... o du har 41. bör inte va så stor skilnadLånga farbron skrev:Men 145/-7 låter snålt tycker jag,sitter 170 i gummans som bara har slipon.
chukabowa skrev:Men hon har original fuge väll.. då e det runt 165 som gäller. men jag hade minkuni TM-40 i min... o du har 41. bör inte va så stor skilnad
berätta bärna hur det blir i när du tätat systemet. o satt i lite mindra munstycke .Långa farbron skrev:Sant ,huvudet är segt i dag (igen).
Mr R skrev:kom på du kanske är ute efter en KTM 640 då har du serviceintervaller vart 500 mil dock är denna maskin slö och tråkig jämfört med KTM 660
Jag har haft dåda modellerna, KTM 660 är helt klart värd den extra servicen
Bombis skrev:Jag vill ju helst ha 640 för att få så lite underhåll som möjligt. Nästa steg hade varit KTM 660. Skall försöka provköra en sådan i veckan.
Ähh.. tycker det här med att det är så jobbigt att serva hela tiden är överdrivet.. visst.. har man tummen mitt i handen, eller har väldigt dåligt med tid kan jag förstå det. Men det tar högst en timme att byta olja,filter och justera ventilerna. Köp en Husaberg!!Bombis skrev:Jag vill ju helst ha 640 för att få så lite underhåll som möjligt.
Bombis skrev:Jag va och provade KTM 640 -05 i en butik och blev sjukt missnöjd. 1'an's växel va inga problem att få upp på bakhjulet men på 2'an hände ingenting. Antar att folk som har 640 och vill leka trimmar upp dom? Det går väl inte att trimma upp dom speciellt mycket? Om man nu drevar om den, byter ljuddämpare och förgasare så blir dom lite starkare och går säkert att få upp på 2 och 3'ans växel. Någon som har erfarenhet av trimmad 640?
Jag vill ju helst ha 640 för att få så lite underhåll som möjligt. Nästa steg hade varit KTM 660. Skall försöka provköra en sådan i veckan.
Aah, schysst. Då går det att få lite krut i dom ändå. Som sagt, får försöka provköra KTM 660 i veckan. Sedan skall jag få prova polarens husaberg 650 -05 i i veckan också så jag kanske ändrar mig angående serviceWesslan skrev:KTM 660 går helt klart bättre än 640. Men för att ge lite mer info om 640.
En ny 640 går otroligt slött. När den gått runt 200 mil börjar den gå betydligt bättre. Med avgas och nytt munstyckte går den upp på 2an är utan problem. Går även upp på 3an med lite teknik så det går inte att jämföra en ny med en som är inkörd och är lite bestyckad.
Va och provkörde en KTM 625 igår som gått ca 160 mil och hade inget trimmsystem på alls, strypningarna var bortplockade iallafall. Den gick rätt skönt men när jag försökte gå upp på bakhjulet va jag tvungen att rycka lite grann för att få upp den på 2'an. 3'an kändes omöjligt för mig fast säljarens kompis som är erfaren hade fått upp den.Bombis skrev:Aah, schysst. Då går det att få lite krut i dom ändå. Som sagt, får försöka provköra KTM 660 i veckan. Sedan skall jag få prova polarens husaberg 650 -05 i i veckan också så jag kanske ändrar mig angående service![]()
Bombis skrev:Va och provkörde en KTM 625 igår som gått ca 160 mil och hade inget trimmsystem på alls, strypningarna var bortplockade iallafall. Den gick rätt skönt men när jag försökte gå upp på bakhjulet va jag tvungen att rycka lite grann för att få upp den på 2'an. 3'an kändes omöjligt för mig fast säljarens kompis som är erfaren hade fått upp den.
Om man sätter på ett helsystem och eventuellt byter förgasare så antar jag att man inte behöver rycka för att få upp den på 2'an, kanske till och med får upp den på 3'an utan att behöva rycka som en tok i styret. Någon som har erfarenhet av detta? Va lite besviken, hört att 625/660 går så mycket bättre än 640. Den gick mycket bättre men trodde ändå att steget va större. Som sagt, hur bra kan den gå med trimmsystem angående bakhjulskörning jämfört med utan trimm?
Angående bakhjulskörning, någon som har satt på något trimm på 625/660 (dom har väl samma motor, årsmodellen är -04 men 03-05 borde vara hyffsat lika) som kan berätta på vilka växlar som fungerar att få upp dom på bakhjulet, samt vilket trimm dom har. Även hur dom får upp dom, bara gasa eller rycka upp dom. Så man får en uppfattning. Om det är värt att lägga 10000kr på Akra helsystemozeo skrev:de märks skillnad om du byter bara du byter till slipon o bestyckar upp den![]()
Wow, imponerad. Gör mycket med slipon + förgasare då. Provade ju 640 original -05 i butik och hände ingenting på 2'an. Perfekt skrivet, schysst om några med 625/660 kan göra sammaEmpa skrev:OK en 640, men kanske kan vara intressant ändå. Det är en -04, KTM supermoto slipon, ombestyckad förgasare.
1:an Gasa.
2:an Gasa.
3:an Ryck och bakåtlut.
4:an Nej går inte, får växla från trean.
Bombis skrev:Aah, schysst. Då går det att få lite krut i dom ändå. Som sagt, får försöka provköra KTM 660 i veckan. Sedan skall jag få prova polarens husaberg 650 -05 i i veckan också så jag kanske ändrar mig angående service![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |