supermoppe
Men i min värld...
Har skaffat en bromspump som ska sitta på styret på DT:n. Slangen från den ska kopplas in i fotbromspumpen. Tänkte bara kolla hur ni hade gjort. Antingen svarvar jag en hylsa som svetsas fast. Eller så gör jag en hylsa med presspassning och knackar in och sen sätter en skruv från två håll på sidan så hylsan inte kan åka ut. Eller har ni några andra tips? Största problemet är att det inte finns så mkt plasts att röra sig på eftersom ramen ligger nära intill. Hylsan får inte sticka utanför den plana ytan längst upp.
Resonerade lite med en polare. Kom fram till att man kan svarva en plugg som man limmar fast med tex cylindrisk fastsättning och sen säkrar med en låsring. Måste bara prova om cylindrisk fastsättning tål bromsvätska först. Annars kanske det blir presspassning istället. Kom gärna med synpunkter.
Banjon kommer inte få plats eftersom låsringen tar får stor plats så det blir till att svetsa istället. Bilder kommer upp när det är klart.

Det som måste fixas är bromspumpen. Den är en aningen stor och därmed för stum. Ska försöka få tag på en mindre. Mopeder har ju rätt små bromsok så det blir nog en pump för att modda dit. Måste bara hitta nån lämplig (och sälja den som sitter på nu).
Tar väldigt gärna emot tips på lämpliga pumpar. 
kanske är en självklarhet för vissa, men förklara gärna.. jag är inte dum så ja förstår ifall nån berättar