Inte för att jag kör stunt eller någe
Men skulle inte en sådan här fungera
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=63-3202

Men skulle inte en sådan här fungera
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=63-3202
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den länken funka skitdåligt för mig.Inte för att jag kör stunt eller någe![]()
Men skulle inte en sådan här fungera
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=63-3202
Lite uppdate!
Nu har jag satt dit en bromspump från en moppe. Den pumpen sitter på alla reiju fram till -02. Den har 11 mm kolv och 22 mm mellan ledbult och där den trycker på kolvstången. Pumpen lirar perfekt ihop med bromsoket. Gjorde ett nytt lock till pumpen så att det går att ha separat behållare.
Det finns bara ett problem kvar, samma som jag hade på WR:n. Bromskolven åker fram och till bak lite grann när man bromsar och släpper. Det gör att bromshandtaget tar onödigt långt in. Pumpar man till snabbt 1-2 ggr och sen håller in handtaget så tar bromsen när handtaget är ca 10 mm längre ut. Vet inte varför kolven åker tillbaka... om oringen kanske flexar istället för att glida och gör att kolven åker tillbaka?Fram är det liknande enkolvsok
yoparty) och där åker kolven inte tillbaks. Ska prova smörja in kolven med lite bromskolvsfett och se om det hjälper. Annars är min sista idé att göra så det blir lite övertryck i systemet så att kolven inte åker tillbaks.
Och för er som undrar så är gamla radialpumpen till salu. Lite för stor för DT:ns ok men skulle tippa att den skulle fungera bra för ett ok med 35-40 mm kolv/kolvar. På DT:n är bromskolven 30 mm i diameter. Vill ha 800 för pumpen utan behållare.
Jag luftade systemet när allt satt på hojen. Är SÄKER på att det är riktigt luftat. Håller jag in bromspedalen så blir bromshandtaget tvärstumt, alltså finns det inte luft mellan handbromspump och fotbromspump. Man ser verkligen att kolven åker tillbaka lite grann och det beror inte på om det skulle va luft i systemet. Gjorde en fuling och slipade lite så handtaget kom längre ut och skruvade in skruven som går till kolven så nu funkar det hur bra som helst.luftade du systemet upp och ned eller rättvänt för att sedan flippa det upp och ned
Eeeehh, jag förstår inte vad du menar!var köpte du din sån som man ahr på styret vill ornar en sån till min aprilia
Jag luftade systemet när allt satt på hojen. Är SÄKER på att det är riktigt luftat. Håller jag in bromspedalen så blir bromshandtaget tvärstumt, alltså finns det inte luft mellan handbromspump och fotbromspump. Man ser verkligen att kolven åker tillbaka lite grann och det beror inte på om det skulle va luft i systemet.
Eeeehh, jag förstår inte vad du menar!![]()
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |