Behöver råd ang. mcbyte

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Har funderingar att försöka hitta någon billig R1 i gott skicka (runt 65-65000) med inte för många mil på mätaren. Tänkte även ta och lacka om den samt göra den lite mer personlig dock kanske inte lika mycket som alá rave :D
Men jag tvekar o tänker o tänker om det är värt att byta bort min thudercat för detta endamål..........
Hade visserligen varit kul att meka lite med en båge i höst. Men med tanke på att min thundercat är en -00 och r1:an skulle bli en 98 el 99:a känns det lite surt att byta "ner sig". Dock är det ju en nyare konstruktion då kissen kom -96 o inga ändringar är gjorda.
Ahhhhh som ni ser lite hjälp på traven plz :confused:

Behåll Dunderkissen. Den kan du väl också lacka om på nåt fräckt vis? :D

Tror knappast att du "byter ner" dig från en sporttouring-600 med stålram till en av de vassaste kurvmaskinerna på marknade (om man kan köra den alltså). Frågan är ju vad du ska ha den till och vad det skiljer i kostnad per säsong. Din Kisse lär ju vara mer vårdad och i bättre skick än vilken R1 som helst.

Klart du ska byta. Bara det faktum att du bytt ut hela din fordonspark(inkl. bil) på mindre än ett år, borde väl vara manligt så det räcker :crash

:cool:

Byta ner dig gör du väll inte ändå, ens om det skulle vara en 98 du fick tag i :fakta Men sedan å andra sidan så skall du inte köra bana eller liknande så tycker jag nog att du skall behålla thundercaten. Jag tycker att min spetta är lite väl sportig för landsvägen hade en Monster innan och det var bättre.
Men om man kör lite bana ibland så är det bara att bita i det sura för där är Monstern inte lika kul! Skulle varit miljonär så att man kunde ha både och :crash

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back