Behöver lite tips ang streetfighter.

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Ort
öland
Hoj
blackbird 97:a
Har planer på att sälja min glidare nu och skaffa mig en fighter.Det
jag fundera på är om jag ska köpa en hoj o göra om den själv eller köpa en färdig.

Skicka gärna tips på hojar som är enkla att göra om till fighters och även ett cirka pris på vad det kostar med krona,styre mm.

tittat lite på
r1 98-99
zx9r
gsxr 1000-02
 
Till r1:orna finns det massor av prylar, hela ebay är fullt med godis.
 
Köpa färdig fighter eller inte beror väl på intresse o kunskap?
Slow dog på Sporthoj tillverkar kanonfina kronor till små pengar. Det kan faktiskt kosta en smärre förmögenhet att bygga fighter beroende på ambitionen? Och skall du bygga utan att ruinera dig så finns det bara en väg ebay, ebay, ebay:)
ZX9R såklart:D
 
varför inte bygga på banditen? kan ju bli snyggt :D

Absolut.

100_0691.jpg

018-sal204.jpg.medium.jpeg

3916414273_4f95e057eb.jpg
 
varför inte bygga på banditen? kan ju bli snyggt :D

banditen e såld tyvärr

Till r1:orna finns det massor av prylar, hela ebay är fullt med godis.

Om jag har fattat det rätt så är dom första r1:orna billigare i försäkring? hur är motorerna i dom? hörde att dom hade någon sjukdom stämmer det?

Köpa färdig fighter eller inte beror väl på intresse o kunskap?
Slow dog på Sporthoj tillverkar kanonfina kronor till små pengar. Det kan faktiskt kosta en smärre förmögenhet att bygga fighter beroende på ambitionen? Och skall du bygga utan att ruinera dig så finns det bara en väg ebay, ebay, ebay:)
ZX9R såklart:D

ok. Jo man kan säkert plöja ner hur mycket pengar som helst men i första hand är jag ute efter att få dit styret så man kan köra med hojen.Kan inte ligga ner o åka pga problem med nacke o rygg. ang zx9r finns det någon fränare bakdel som passar rakt på? r1 gixxer eller nåt?


Den gröna är i min smak, fan så nice
 
Last edited:
Personligen hade jag köpt en hoj som inte var sönder skruvad av någon klåfingrig hobby meckare. Har själv gått på den niten, och det kostar regält med pengar det också.
 
Krona: 2000-4000:-
Styre: 250-800:-
Nytt lyse: 500-2500:-
Nya kablar/ledningar: 400-1000:-

Sen går det alltid att komma undan billigare ju mer du gör själv eller köper på Biltema.


Rolig hoj, speciellt med högre styre. Finns gott om delar.


Lite jobbig att få luft/bränsle-blandningen perfekt när man avlägsnar ram-air prylarna. Det går, men kräver lite pillande.

Helt klart roligaste hojen att bygga på då den har mest hästar samt ett av de bästa chassina.

Grymt snygg ram, bra motor, gott om delar, dock samma problem som Kawan när det gäller 954:an och framåt, man får pilla lite med luft/bränsle-blandningen för att få den att gå bra när man plockar bort kåpor.
De äldre modellerna är dock riktigt tacksamma att bygga på.
 
Krona: 2000-4000:-
Styre: 250-800:-
Nytt lyse: 500-2500:-
Nya kablar/ledningar: 400-1000:-

Sen går det alltid att komma undan billigare ju mer du gör själv eller köper på Biltema.


Rolig hoj, speciellt med högre styre. Finns gott om delar.


Lite jobbig att få luft/bränsle-blandningen perfekt när man avlägsnar ram-air prylarna. Det går, men kräver lite pillande.

Helt klart roligaste hojen att bygga på då den har mest hästar samt ett av de bästa chassina.

Grymt snygg ram, bra motor, gott om delar, dock samma problem som Kawan när det gäller 954:an och framåt, man får pilla lite med luft/bränsle-blandningen för att få den att gå bra när man plockar bort kåpor.
De äldre modellerna är dock riktigt tacksamma att bygga på.

Har en som vill byta hoj nu, En cbr 900rr fireblade 97;A. är det svårt att göra om en sån med cross styre o kåpa? är det en bra hoj? 4000 mil vad är den värd?
 
Har en som vill byta hoj nu, En cbr 900rr fireblade 97;A. är det svårt att göra om en sån med cross styre o kåpa? är det en bra hoj? 4000 mil vad är den värd?

Crosstyre + orginalkåpa brukar inte fungera på de flesta sporthojar.
Att byta krona och plocka bort kåpan är lätt.

Det är en bra hoj, generellt, det är ju en Honda. Sen måste man fortfarande tänka på att vissa exemplar kan vara misshandlade. Men en ordentlig koll på plats brukar sortera ut skicket ganska bra.

Vad en Fireblade från -97, med 4000 mil värd...?
Kolla på Blocket vad liknande hojar ligger på, jämför skicket på den du är intresserad av och fundera på hur mycket den skulle vara värd för dig.

Finns hur många som helst som säljer kronor till Firebladen.
Exempelvis LSL är tysk kvalitet och finns t.ex. på www.nccr.se.
Letar du runt så finner du både dyrare och billigare stället att hitta sakerna på.
 
Crosstyre + orginalkåpa brukar inte fungera på de flesta sporthojar.
Att byta krona och plocka bort kåpan är lätt.

Det är en bra hoj, generellt, det är ju en Honda. Sen måste man fortfarande tänka på att vissa exemplar kan vara misshandlade. Men en ordentlig koll på plats brukar sortera ut skicket ganska bra.

Vad en Fireblade från -97, med 4000 mil värd...?
Kolla på Blocket vad liknande hojar ligger på, jämför skicket på den du är intresserad av och fundera på hur mycket den skulle vara värd för dig.

Finns hur många som helst som säljer kronor till Firebladen.
Exempelvis LSL är tysk kvalitet och finns t.ex. på www.nccr.se.
Letar du runt så finner du både dyrare och billigare stället att hitta sakerna på.

ok ska kolla där, tänkte mer på vad man hittar en liten kåpa med lampor? men det kanske okså finns på sidan
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top