Behöver köpråd!

benz0s

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2010
Hoj
GSX-R 600 elr 750
Har bestämmt mig för att ge mig in i "MC-världen" och har fastnat för Suzukis GSX-R hojar. Köpet står mellan antingen en GSX-R 600 eller en GSX-R 750. Båda hojarna är från 2009 och är helt nya från fabrik. Vad jag vet så är det exakt samma hoj när det gäller chassit? Jag har bestämt mig för att köra på en blå/vit hoj men kan helt enkelt inte komma underfund med vilken av de två jag ska satsa på.

Jag är 19 år och håller på ta A körkort, ska jag köra lagligt i år så är det ju 600 som gäller, men mina två polare har beställt varsin 750 och man vill ju inte ligga steget bakom :tuttar

Tycker ni man ska satsa på en 600 eller ska man köra all in på en 750 med det samma? Hur stor skillnad är det mellan dessa två modeller? Effektmässigt, körmässigt osv, ni som vet vad säger ni? :Bugar

Köp 750:n Ska du ändå strypa den spelar det ingen roll, men du får ju cykeln du vill ha.

Inlägget från Roger kan du bortse från helt och hållet, han verkar inte vara helt hemma i området.

Köp 750:n. Den får du köra upp på om du stryper effekten. (A begränsad)

Du ska ha en 750 men svart !
Kolla med Sportbike, hans e precis inkörd och nyservad.
TJÖWP !!!

Med tanke på att jag blir 20 nu i augusti så kommer jag ändå villja köra större hoj än 600 i slutet av sommaren 2011, så jag går fan all in på 750!

Roger.H - står H:et för hög eller? Halvförsäkring på mig kommer att kosta runt 15 000 kr /år. (bor i tyresö, dvs försäkrings-zoon 2). Sen medföljer även 5 års vagnsgaranti från Suzuki så i princip har jag helförsäkring

Och tänkte passa på att fråga hur det går till när jag ska köra upp? Måste ju som sagt strypa hojen, går det att göra för egen maskin och måste jag regga om den eller liknande?

Tacksam för era svara

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back