Beghojar dåligt skick? (FZS 1000 Fazer)

Tack för svaret. Låter typiskt japansk. Vad bör en sådan kosta idag i bra skick med låga mil? Det är ju inte någon samlarhoj direkt, vilket kanske gör att folk inte är beredda att betala det där lilla extra. Om min morbror säljer/byter in och bara erbjuds skambud kan jag lika gärna köpa loss den och köra den under ett par säsonger. Det lär ju vara väldigt liten värdeminskning i kronor och ören räknat kommande åren.

Jag har glömt vad jag fick men tror det var strax under 30k. Det var en -01.
Relativt orepad förutom lite sliten lack vid knäslutet vad jag tyckte. Jag är grymt opedantisk.

Jag hade styre från en SuperDuke på min med KTM:s styrfästen, sänkte det i runda slängar 7cm.
Ska man få vettig bredd får man slänga på KTM:s styrvikter också. Och borra ett litet hål för "clampen" för gasrullen. Har glömt exakt vad det var med styrvikterna men minns känslan av insikt väl.
Idag finns kanske bättre fatbar-lösningar?

Jag gillade min men ville prova "riktig" sporthoj. Ungefär samtidigt vällde det in fabriksfajters på bandagarna såklart. Jag har alltid varit lite fel ute.

Idag kör jag KTM 450 på gata, det klart roligaste jag gjort hittills. Väntar bara på raset :hihi

Kort sagt: den går bra, mår nog bra av att drevas ner något. Rolig på bana. Fotpinnarna sitter lite för långt ner/fram men det funkar. Tror det finns eftermarknadsgrejor för det.
Jag bestyckade upp min lite fetare, gjorde den mycket råare i botten.

Jag har glömt vad jag fick men tror det var strax under 30k. Det var en -01.
Relativt orepad förutom lite sliten lack vid knäslutet vad jag tyckte. Jag är grymt opedantisk.

Jag hade styre från en SuperDuke på min med KTM:s styrfästen, sänkte det i runda slängar 7cm.
Ska man få vettig bredd får man slänga på KTM:s styrvikter också. Och borra ett litet hål för "clampen" för gasrullen. Har glömt exakt vad det var med styrvikterna men minns känslan av insikt väl.
Idag finns kanske bättre fatbar-lösningar?

Jag gillade min men ville prova "riktig" sporthoj. Ungefär samtidigt vällde det in fabriksfajters på bandagarna såklart. Jag har alltid varit lite fel ute.

Idag kör jag KTM 450 på gata, det klart roligaste jag gjort hittills. Väntar bara på raset :hihi

Kort sagt: den går bra, mår nog bra av att drevas ner något. Rolig på bana. Fotpinnarna sitter lite för långt ner/fram men det funkar. Tror det finns eftermarknadsgrejor för det.
Jag bestyckade upp min lite fetare, gjorde den mycket råare i botten.

Åter igen tack för svar. Vettiga kommentarer. Om jag hade köpt min morbrors hoj hade jag nog inte tänkt köra bana med den. Eller hade jag kanske det? Jag vet inte. Får fotpinnarna att höja? Det som lockar med en sådan hoj är att den går att använda till vardags. Hade hellre lagt landsvägsmil på en sådan typ av hoj än min Ducce. Nu har jag inte blivit tillfrågad av min morbror om vill köpa den av honom. Men jag har förstått att han överväger att göra sig av med den. Han börjar bli till åren kommen och har inte kört särskilt mycket med hojen sedan den köptes ny. Får ta mig en funderare. Borde inte skaffa fler fordon än vad jag redan har. Tyvärr är mc-körning precis som många andra hobbys en materialsport. Men det vet du redan då du kör runt med en KTM 450. Det är ytterligare en sådan sak man skulle vilja testa vid något tillfälle. Men som sagt man kan inte ha allt. Tillslut äger ägodelarna en och så vägrar jag att ha det.

Angående att folk har gått från sporthoj till fabriksbyggda streetfighters. Det sannolikt försäkringspremierna som drivit den utvecklingen.

Åter igen tack för svar. Vettiga kommentarer. Om jag hade köpt min morbrors hoj hade jag nog inte tänkt köra bana med den. Eller hade jag kanske det? Jag vet inte. Får fotpinnarna att höja? Det som lockar med en sådan hoj är att den går att använda till vardags. Hade hellre lagt landsvägsmil på en sådan typ av hoj än min Ducce. Nu har jag inte blivit tillfrågad av min morbror om vill köpa den av honom. Men jag har förstått att han överväger att göra sig av med den. Han börjar bli till åren kommen och har inte kört särskilt mycket med hojen sedan den köptes ny. Får ta mig en funderare. Borde inte skaffa fler fordon än vad jag redan har. Tyvärr är mc-körning precis som många andra hobbys en materialsport. Men det vet du redan då du kör runt med en KTM 450. Det är ytterligare en sådan sak man skulle vilja testa vid något tillfälle. Men som sagt man kan inte ha allt. Tillslut äger ägodelarna en och så vägrar jag att ha det.

Angående att folk har gått från sporthoj till fabriksbyggda streetfighters. Det sannolikt försäkringspremierna som drivit den utvecklingen.

europafajtrarna är ju också förklädda räsers, lätta och riktigt bra bitar i. Japanerna hade som tradition att fläska på 20kg och snåla på komponenter före mt-09 om man ska vara lite sån.

Jag förstår ditt resonemang, men för mig egen del, så är det enbart för min egen skull jag putsar och gnor, inte för framtida försäljningsargument. =)

Visst är det så. Men samtidigt känns det ganska pissigt när man har en hoj nära nyskick, samt som är billigast på blocket ca 10% lägre pris än en hoj i mycket sämre skick, så dyker en köpare upp och börjar gnälla om priset...

Last edited:
Visst är det så. Men samtidigt känns det ganska pissigt när man har en hoj nära nyskick samt som är billigast på blocket ca 10% lägre pris än en hoj i mycket lägre pris, så dyker en köpare upp och börjar gnälla om priset...

Ja, absolut, riktigt nedrigt faktiskt.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS