Battlefield-nördar. Förenen Eder!

Vem är det som hostar Sporthojs CS-server? Borde man inte kunna slänga upp en BF-server på samma burk?

Plåtniklas skrev:
Vem är det som hostar Sporthojs CS-server? Borde man inte kunna slänga upp en BF-server på samma burk?
Det är Tom.

DET FUNKAR!!!!! DESERT COMBAT VILL FUNKA FÖR MIG!!!!!!!

MikkE skrev:
Det är Tom.

DET FUNKAR!!!!! DESERT COMBAT VILL FUNKA FÖR MIG!!!!!!!
Kan du lägga upp vad du har installerat och vilken ordning och hur du gjorde/ordning. Då får vi som ska installera det en god möjlighet att få igång det så fort som möjligt

Plåtniklas skrev:

Jo, kan väl testa vid tillfälle.
BF är ju lite bättre skrivet än CS , så det tar betydligt mindre resurser från maskinerna. Behöver inte köra den på samma burk heller för övrigt, kan nog ordna så att den får rulla på en annan burk.

BF spelar jag gärna själv, om det nu blir DC som gäller :)

Hur går det boys? jag börjar bli redigt spelsugen!

Den ordning jag installerade
*Battlefield 1942
*Battlefield 1942 patch 1.6.19 (battlefield_1942_patch_v1.6.19 - den på ca250Mb)
*Sedan så laddade jag ner no cd key från http://www.megagames.com/cracks/html/c905760_2.htm
*Battlefield 1942: Desert Combat 0.7
*Battlefield 1942: Desert Combat Final (kräver 0.7 först)

Det andra har jag inte fixat än.

En fråga; Hur skjuter man sönder en tank lättast? I baken eller?

Är det Dc Final vi kommer att spela eller.............

Eller går det att spela DC och DC Final om man installerar Final

Jag kommer iaf vara fit for fight att lira. Allt funkar och jag vill prova på att lira snart. imorgon kanske?

PATCH 1.6, är det samma som 1.6.19

MikkE skrev:
Den ordning jag installerade
*Battlefield 1942
*Battlefield 1942 patch 1.6.19 (battlefield_1942_patch_v1.6.19 - den på ca250Mb)
*Sedan så laddade jag ner no cd key från http://www.megagames.com/cracks/html/c905760_2.htm
*Battlefield 1942: Desert Combat 0.7
*Battlefield 1942: Desert Combat Final (kräver 0.7 först)

Det andra har jag inte fixat än.

En fråga; Hur skjuter man sönder en tank lättast? I baken eller?
MIKKE, vilken av no cd cracken tog du hem. 1.6 eller 1.6B

OK, det börjar närma sig det första HOST gamet för mig. Nu är det så att jag sitter med en router här, behöver jag öppna nå portar eller behöver ni bara mitt IP nummer för att komma till servern

R1 Uffe skrev:
OK, det börjar närma sig det första HOST gamet för mig. Nu är det så att jag sitter med en router här, behöver jag öppna nå portar eller behöver ni bara mitt IP nummer för att komma till servern

Bara att öppna i routern och se glad ut.

Port: 14567
Query Port: 14690

:kulspruta jävlar vad jag ska skicka raketer och missiler på er med min apache heli sen :yoparty

MikkE > Ja, Tanks tar man lättast ut bakifrån. Ett litet trix är, när du har en stillastående shoot-out med tanks, att ställa din tank i vinkel mot motståndaren. Då tar du inte lika mycket skada. :crash

Fick det som tips av en av personerna som gjort BF.

Plåtniklas skrev:
MikkE > Ja, Tanks tar man lättast ut bakifrån. Ett litet trix är, när du har en stillastående shoot-out med tanks, att ställa din tank i vinkel mot motståndaren. Då tar du inte lika mycket skada. :crash

Fick det som tips av en av personerna som gjort BF.
Ok, tänkte väl det. Tog sån jävla tid att få död på dem ibland :död
Men vad är en shoot-out? I vinkel mot motståndaren? Typ som på min fina bild eller.

Det märks att man är van vid med orealistiska spel, som typ CS. Man bara går fram och vips så ligger man där. Måsta komma in i det verkliga! :näsblod

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    3.7 KB · Visningar: 33
MikkE skrev:
Jag provade på att flyga helikopter. Slutade med att jag låg uppochner :tomten

Plocka flaggor hovrandes med Heli är en konstart. ;) Det är ett satans knappande för att hålla en position i luften.

Angående tanks så är det mer såhär:

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    8.3 KB · Visningar: 33
Plåtniklas skrev:
Plocka flaggor hovrandes med Heli är en konstart. ;) Det är ett satans knappande för att hålla en position i luften.

Angående tanks så är det mer såhär:
Får alltså öva lite mer med helikopetern då. Kolla inställningarna bara, vette sjutton vad jag tröck på förut :kocko

men då blir det till och köra lite mer tank då!! :banana

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...