Battlefield-nördar. Förenen Eder!

Plåtniklas skrev:
Fortfarande ingen som har lite vettig lina och orkar hosta en server?
Hur krävande kan det bli tror du?
Om ingen har server, går det inte bra med vanlig dator?

En till fråga som jag kom på. Om jag installerar Desert Combat, försviner orginal BF:1942 då? Eller kan man välja, som typ Half Life (CS, TF, OF, DoF)

MikkE skrev:
Hur krävande kan det bli tror du?
Om ingen har server, går det inte bra med vanlig dator?

Sjävla hårdvaran är det inga speciellt stora krav på. Det enda man behöver är en laddning med RAM, typ 1Gb, men annars räcker dom flesta burkar gott.

Plåtniklas skrev:
Sjävla hårdvaran är det inga speciellt stora krav på. Det enda man behöver är en laddning med RAM, typ 1Gb, men annars räcker dom flesta burkar gott.
Jag har 1025 RAM på min laptop. Kanske det skulle funka. Har BBB 10/1

MikkE skrev:

Datorn är det nog inga problem med men uppkopplingen känns lite värre. Varför inte testa?

Jag har aldrig gjort en BF-server men jag gissar att det funkar likadant som för CS.

Får se hur det blir med liret först. Har massa spel, men nästan inga som är installerade. Återkommer.

Last edited:
Jag hittade denna sida. men hur jävla mkt ska allt ta egentligen? 1 GB hit och 1gb dit.. puh
dessutom så vill typ varje siga att man ska regga sig. orkar inte med sånt
edit. glömde adressen.
edit2. Nu laddar jag ner.. bara 1,6Gb :)

Last edited:
Fy fan va surt. 70% på min nerladdning från nån planetmirror.com server. har hållt på i över 3½ timme nu.. ligger under 100Kb/s hela tiden :död

MikkE skrev:
Fy fan va surt. 70% på min nerladdning från nån planetmirror.com server. har hållt på i över 3½ timme nu.. ligger under 100Kb/s hela tiden :död

www.fragzone.se ? :confused:
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/bf1942/ :näsblod
http://www.fz.se/filarkiv/?s=&p=spel/bf1942/Mods/ :näsblod :näsblod

Du förstår nog vad jag menar så jag kan sluta nu :hihi.

Snabb server där, ingen jäkla inlogg eller något sånt skit. :yoparty.

Upp med en DesertCombat server nu.

Du kan starta en spelserver och sen spela på den du med , så uppsi uppsi med dc server nu :)

Läckert om du kunde fixa en server. :tummenupp

Personligen tycker jag att DesertCombat Final (DC-Final, finns på FragZone) är den bästa modden. Det är en förfining av DesertCombat där dom förbättrat ljudet samt balansen mellan olika vapen och fordon. En riktig höjdare.
Det finns vääldigt mycket servrar till just den modden = många spelare.

BF Vietnam var en besvikelse. Spelmotorn är seg och oexakt. Det tog 2 veckor ungefär innan CD'n hamnade i bokhyllan.

Om några månader kommer Battelfield 2! :banana

Hehe. jag hatar mig själv nu. Höll på att tanka ner FH. hade 10 min kvar och jag höll på att lira cs. Glömde bort tiden, då jag hade tänkt stänga ner alla program så att det går snabbare att "kopiera filen från hit till dit" Ska stänga av cs, går seeeeegt som fan medans det håller på att kopiera. Sedan så kommer det upp en ruta "Du har för lite utrymme på hddn"
A MEN VA FAAAN! Jag kollade ju om jag hade tillräcligt. hade tagit bort massa skit.
Så det vill inte fortsätta. Bara att börja om nu, ligger på 500+Kb/s nu så om 30 min är det klart.

Tack för länkarna!!

Får inståla gejmet i helgen. Men alla patchar, ska jag installera de först till 1942? Sedan Desert Combat och efter det Forgotten Hero?

MikkE skrev:
Tyvärr så tror jag inte att det är någon höjdare att köra BF-server på en laptop och din uppkoppling har för låg upstream för att det skall gå att köra fler spelare än ett litet fåtal.

Hur kan jag missat denna tråd!!!!!!!!!?? jag har spelat BF sen de kom främst Desert Combat nu dock! Pma mig om server o när var hur ni vill lira ;)

OK, jag kan prova HOSTA NÅN gång, har BBB 10/10. Mkt förslag här nu, men i vilken ordning ska jag installera alla saker......om vi ska spela tex DC, ska jag installera DC eller DC Final som någon sa

R1 Uffe skrev:
OK, jag kan prova HOSTA NÅN gång, har BBB 10/10. Mkt förslag här nu, men i vilken ordning ska jag installera alla saker......om vi ska spela tex DC, ska jag installera DC eller DC Final som någon sa

www.fragzone.se
filarkiv
spel o patchar
battlefield 1942
Desert Combat

sen står det vilka du måste ha

Dc final är sista versionen av dc och den ska du ha men tror du måste ladda ner lite grejjer innan du kan installera den? eller kanske är helt fristående? står iallafall på fragzone.se filarkivet vilka man ska ha för dittan o dattan

sgtpepper skrev:
Tyvärr så tror jag inte att det är någon höjdare att köra BF-server på en laptop och din uppkoppling har för låg upstream för att det skall gå att köra fler spelare än ett litet fåtal.
Inge fel på min dator. Har hostat flera spel. Och alla nya avancerade spel flyter på bra (även på högre/högsta upplösning)
AMD 3000+
Mobility Raedon 9700 128Mb
1024 RAM

Mer uppkopplingen som är nackdel, får iofs 10/10 fiber snart :)

jag kan vara med nån gång då ni fått ordning på allting och jag ids installera igen . var ett jävla tag sen.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN