Benevolensky
Screw you guys.
Får jag gissa att de flesta som försvarar ungarna i artikeln är typ runt 30 och uppåt i ålder? Då har man lite andra referenser till barns lek än hur verkligheten ser ut idag. Med flera vänner inom lärarkåren konstateras tyvärr att många ungar (inte alla, men många) har noll respekt för sin omgivning och är för fega för att erkänna att de gjort fel (typ skadat någons egendom). Det har de tyvärr ofta lärt sig av sina föräldrar som även de vägrar att ta ansvar för sina barn. Det är inte ett klassproblem utan är spritt i alla skikt av samhället.
Att leka utomhus är föredömligt men det ska då ske på ett sätt att man inte fuckar andras egendom. Om man förstör någons egendom så ska man ta ansvar för det.
Att spela basket på en gata där bollen flyger runt på folks bilar och risken för skador är hög är inte ok. Det betyder inte att lek på mer lämpliga platser är fel. Spela innebandy på en villagata är ju en sak, att sätta upp en basketkorg på en lyktstolpe mitt i stan är ju lite annorlunda. Vill man att ens barn ska ha möjlighet att leka precis utanför fönstret får man ju fan flytta till landet.
Att leka utomhus är föredömligt men det ska då ske på ett sätt att man inte fuckar andras egendom. Om man förstör någons egendom så ska man ta ansvar för det.
Att spela basket på en gata där bollen flyger runt på folks bilar och risken för skador är hög är inte ok. Det betyder inte att lek på mer lämpliga platser är fel. Spela innebandy på en villagata är ju en sak, att sätta upp en basketkorg på en lyktstolpe mitt i stan är ju lite annorlunda. Vill man att ens barn ska ha möjlighet att leka precis utanför fönstret får man ju fan flytta till landet.