Barn som sätter upp mål och leker på smågator

Var tog alla gubbar med grovsalt i hagelbrakaren vägen:va

Jag växte upp 60-70 tal och då fanns det iaf minst 1 i varje kvarter.

Haha, Jag kommer ihåg en gubbe som alltid sköt i luften när vi pallade hans äpplen. Men vi blev ju skiträdda och sa ju inget om det till nån vuxen. För vi visste ju att vi hade gjort fel.

Men likförbannat var man där snart igen o pallade. Det var väl lite skojigt för gubben oxå.

Jag växte upp 60-70 tal och då fanns det iaf minst 1 i varje kvarter.

Det är ett sånt helete att ladda om dom moderna plastpatronerna med salt, det var lättare på papp-patronernas tid, dessutom går inte haglen att återanvända som sänken till metreven längre...

:detvarbättreförr (den smileyn vill jag ha, förkortning :guw)

Kan inte du ta upp traditionen och besöka vårt lokala stadsbibliotek och skrämma liv i ungarna vars föräldrar dumpat dem där med något äldre syskon som övervakare. Om de ändå visste hur man uppför sig på ett bibliotek. Man skulle kunna tro att det är ett dagis numera. Personalen verkar vara handfallen. Osäker på om det beror på att de inte har tillräckligt klara befogenheter eller om de bara är utbrända.

Kan inte du ta upp traditionen och besöka vårt lokala stadsbibliotek och skrämma liv i ungarna vars föräldrar dumpat dem där med något äldre syskon som övervakare. Om de ändå visste hur man uppför sig på ett bibliotek. Man skulle kunna tro att det är ett dagis numera. Personalen verkar vara handfallen. Osäker på om det beror på att de inte har tillräckligt klara befogenheter eller om de bara är utbrända.

Här i stan åkte bilblotikarierna på stryk av "änglarna",
så det bidde bevakning och minskade öppetider.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph