Bara skit med Stockholm

Gixxer-Anders skrev:
Nu är det bevisat att snilleblixten slår ner oftare i Stockholm
Bla bla

Kanske läge att lära sig kommersialisera lite grann oxå? Ni ligger ju bra till. Ni kan ju sälja mot.... tja, ryssland?

mb skrev:
Stockholm är en parasit som livnär sig på Norrlands naturresurser och stjäl alla företag. Hoppas systemet kraschar ihop så kanske det leder till en funderare kring ifall den här centraliseringspolitiken är hållbar.

Exakt det enda som egentligen är värt att bevara finns inte i Stockholm.

Silwer skrev:
Inte är det nåt speciellt med er mer än att ni är högljuddast på campingarna och stugbyarna här ute i skogarna:lol

Må så vara men om vi struntade i att besöka era hålor på semestern skulle ni få klappa igen bums!

Återigen en tråd som vädrar en del personerns mindervärdeskomplex. Så tröttsamt!

Spela ni banjo och peta tårna (alla elva) i lugn och ro istället för att förpesta tillvaron på forumet med sånna här trådar!

Bingo skrev:
Det är ca 1% av de pengar vi betalar i lön till de anställda i den centrala statsförvaltningen, som sitter i Stockholm. Dvs vi får mer återbäring i Konsum. Och då skall man hålla i minnet att på Konsum får vi något för våra pengar - även om jag föredrar ICA.

Det känns som om inte alla som sitter i den centrala statsförvaltningen inte kommer från Sthlm. Det känns som dom har flyttat dit... för att det är bättre plats att styra landet ifrån

mb skrev:
Stockholm är en parasit som livnär sig på Norrlands naturresurser och stjäl alla företag. Hoppas systemet kraschar ihop så kanske det leder till en funderare kring ifall den här centraliseringspolitiken är hållbar.

Ni kan ju leva i den tron, vi importerar det hellre från ryssland där det är billigare, men då får vi ju bara skicka mer stöd till er där uppe i slutändan ändå.
Jag stödköper dock lite renskav varje år :D

sandstream71 skrev:
Må så vara men om vi struntade i att besöka era hålor på semestern skulle ni få klappa igen bums!

Återigen en tråd som vädrar en del personerns mindervärdeskomplex. Så tröttsamt!

Spela ni banjo och peta tårna (alla elva) i lugn och ro istället för att förpesta tillvaron på forumet med sånna här trådar!

haha, du skulle bara veta en kul grej.
Väldigt många av de affärsverksamheter som bygger på turismen, de drivs av andra Stockholmare:lol

Personligen har jag inget jobb som förändras av ifall ni är här på sommrarna eller inte, men så var det ju mest på skoj med.

Dock vidhåller jag att ni inte är nåt märkvärdigare än nån annan, absolut inte.

Silwer skrev:
haha, du skulle bara veta en kul grej.
Väldigt många av de affärsverksamheter som bygger på turismen, de drivs av andra Stockholmare:lol

Personligen har jag inget jobb som förändras av ifall ni är här på sommrarna eller inte, men så var det ju mest på skoj med.

Dock vidhåller jag att ni inte är nåt märkvärdigare än nån annan, absolut inte.

Det är väl klart det drivs av stockholmare, vem skulle det annars drivas av?

Gixxer-Anders skrev:
Vore det inte för oss skulle du inte ens ha råd med nya strängar till banjon, grabben.. :tungan
Kanske det. Men kan du snacka bort plats 78? :lol

Bara för att man är BLÅ i sitt tankesätt så hamnar man i ett speciellt fack i vilket man även tvingas försvara saker som Rasism, Ja till EU, Centrlisering kring Sthlm, mm. Jag är jäkligt liberal i mitt tänkande och vill ha så lite överförmynderi som möjligt.

Jag tror att ett hälsosamt land är när hela landet funkar, Stockholm och Göteborg har strategiska lägen vilket gör de till suveräna städer, men de saknar tillgång på malm, mm. den kommer uppifrån och det i är storstädernas intressen att saker och ting funkar även där.

Gixxer-Anders skrev:
Nu är det bevisat att snilleblixten slår ner oftare i Stockholm
än i andra delar av landet.

det är bara för att tokholmare är enna snåla jävlar o vill tjäna kosing på allt skit de kan tänkas komma på ... bara för att de har ansökt till PRV så är det väl inte sagt att det är nåt att ha?

"Dom andra" kan det där med att dela med sig... tokholmare ser bara efter egen stjärt

Plats sjuttioåtta! Av åttioen.

De dummaste sitter längst bak i klassen. På baksidan sas :D

sege skrev:
Vid Häcken? Isof är det knappast Sthlm du pratar om, det ligger långt från Häcken.
Är du en sån där Stockholms-wannabee :7peta

Nacka kommun. Fy fan :arsele :D

Bingo skrev:
Där fick ni, era stöddiga jävlar :D :arsele

Nja, du kanske har rätt i att Sthlm inte längre är Sveriges tillväxtmotor, men det är fortfarande Stockholm som omsätter mest pengar i det här landet. Utan Stockholm stannar Sverige. Nästan.

För min del får gärna exempelvis Gbg eller Malmö bli tillväxtmotor så att vi Stockholmare för en gångs skull kan tillgodoräkna oss glesbygdsbidrag. Det börjar bli payback-time för er bönder nu.

Häcken är ett fotbollslag. Ingen stad, ingen stadsdel eller ort...

Det är dessutom stationerat på Hisingen. Dom gillar vi inte...

:tungan

Bingo skrev:
Är du en sån där Stockholms-wannabee :7peta

Nacka kommun. Fy fan :arsele :D

Nej, verkligen inte. Jag tycker itne speciellt bra om Stockholm men bara för det behöver man ju inte vara enögd och hata staden, jag trivs bra i skääärgården bland vattnet och fåglarna. :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti