Bara skit med Stockholm

Synd att jag inte hittar min bild, men vi kör texten... passar så j*vla bra på ett sånt här korkat inlägg.

"Argueing on the internet is like running in the special olympics - even if you win you´re still retared!" :kocko

Bingo skrev:
Ok, då finns det i vart fall en stockholmare som har humor :D :D :D

Är du nyligen inflyttad?

Nej då inte alls men har provat på flera andra ställen också som tex. Sveriges minsta stad. :)

sege skrev:
Det där var slag under bältet, med tillhygge och gjorde jääävligt ont ska du veta.

Jag gråter mig fan till sömns varje jävla dag, du behöver inte påminna mig, jag lovar. :mad: :4skrika

...vilket gör det hela ännu roligare. :hihi

955i skrev:
Synd att jag inte hittar min bild, men vi kör texten... passar så j*vla bra på ett sånt här korkat inlägg.

"Argueing on the internet is like running in the special olympics - even if you win you´re still retared!" :kocko

jag håller med det passar bra på ett sånt där korkat inlägg :lol

sege skrev:
Det där var slag under bältet, med tillhygge och gjorde jääävligt ont ska du veta.

Jag gråter mig fan till sömns varje jävla dag, du behöver inte påminna mig, jag lovar. :mad: :4skrika
Höhöhö.... Såg bra ut den däringa tabellen...

:7peta

:hej

Bingo skrev:
Jäjä, det är vi som betalar er för detta:

"Av Regeringskansliets omkring 4 500 anställda är cirka 150 personer politiskt rekryterade. All annan personal har kvar sina anställningar inom Regeringskansliet oavsett vilka som sitter i regeringen.

Tjänstemännen i Regeringskansliet arbetar med att ta fram underlag och utreda olika frågor inför regeringens beslut. Arbetet sker ofta i samarbete med andra berörda departement."

Och det är bara en mindre del av det hela.

Well, men deras arbete kommer förmodligen även er bönder till gagn.
Tror du att politikerna i Stockholm bara jobbar för Stockholm eller Stockholms bästa ? Önskar iofs att det vore så.

sege skrev:
You should, du som är avlad vid Häcken.

Edit: FAN, det är ju typ.. de flesta. :D

Nacka - kommunen som Gud glömde
AIK - fotbollslaget som Gud glömde

Förstår varför du är så arg.

hållundan skrev:
Likaså, vad har egentligen Stockholm (som är såååååå stort) emot oss i "lillebrorsland"?

Nä, tacka vet jag götet. Där kan man iallafall träffa en brud som man flirtat med på avenyn ett par timmar senare utan att hon är helt väck. I tokholm försvinner damerna bara ju....

Har du reflekterat över att det kanske inte är tjejerna det är fel på utan att det kanske är något med dig och din personlighet ?

hållundan skrev:
Höhöhö.... Såg bra ut den däringa tabellen...

:7peta

Såg ut och kändes ungefär så här '98, och då vet ju ALLA hur det gick. '99 såg det också ut så här i tabellen och då spelade vi mot Barcelona och så sen så det gick ju hyfsat ändå.

Men nått säger mig att det inte blir så i år. :va

Bingo skrev:
Jäjä, det är vi som betalar er för detta:

"Av Regeringskansliets omkring 4 500 anställda är cirka 150 personer politiskt rekryterade. All annan personal har kvar sina anställningar inom Regeringskansliet oavsett vilka som sitter i regeringen.

Tjänstemännen i Regeringskansliet arbetar med att ta fram underlag och utreda olika frågor inför regeringens beslut. Arbetet sker ofta i samarbete med andra berörda departement."

Och det är bara en mindre del av det hela.

Ja, riksdag och regering är vanligtvis placerat i ett lands huvudstad. Skulle dessa flyttas till Arjeplog så vore det knappast färre som jobbade där då.

Kort reflektion; Stockholms läns befolkning har ökat med nästan 200000 personer det senaste decenniet varav merparten är inflyttade. Vad är det som säger att alla dessa som "arbetar" på regeringskansliet inte är f.d. skåningar t ex? Åk hem så jag kan få en bostad! :D

sege skrev:
Såg ut och kändes ungefär så här '98, och då vet ju ALLA hur det gick. '99 såg det också ut så här i tabellen och då spelade vi mot Barcelona och så sen så det gick ju hyfsat ändå.

Men nått säger mig att det inte blir så i år. :va
Om vi ska snacka gammalt, varför inte ta upp Uefa '82??? Eller maratontabellen?

Starstriker skrev:
Har du reflekterat över att det kanske inte är tjejerna det är fel på utan att det kanske är något med dig och din personlighet ?
Det ahr inget med detta att göra... :finger :tungan...

Brudarna på Västkusten ÄR bättre :fakta

hållundan skrev:
Om vi ska snacka gammalt, varför inte ta upp Uefa '82??? Eller maratontabellen?

Man måste komma ihåg historian och dra nytta av den vet du.

Vi vann SM i hockey '84 också, 20 år sen, kanske är dags i år... vänta lite, blir svårt.

Kanon

Det är bra att övriga landet håller igång och har bra tillväxt, sen att sthlm har blivit överexploaterat i flera år och inte har bostäder åt alla är så kass, ett tag var det så viktigt att allt fanns i mälardalen att priser på bostäder är sjukt dyrt, en tomt på 600kvm kostar mellan 1-3 milijoner.

Hoppas många myndigheter och företag sprider sig över landet bort från sthlm. Nu finns riksdagen och det räcker, övriga myndigheter bör spridas över landet, företag flyttar ut för de går inte att anställa folk när dem inte kan skaffa bostad, det är en naturlig utflyttnig och jag vet att den är bra för Sthlm och övriga landet, hoppas det forsätter i många år till.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!