Bara skit med Stockholm

Hela den här tråden ger uttryck för det utbredda lillebrorskomplexet i resten av landet. Vad har ni "andra" egentligen emot Stockholm ?

Starstriker skrev:
Nja, du kanske har rätt i att Sthlm inte längre är Sveriges tillväxtmotor, men det är fortfarande Stockholm som omsätter mest pengar i det här landet. Utan Stockholm stannar Sverige. Nästan.

För min del får gärna exempelvis Gbg eller Malmö bli tillväxtmotor så att vi Stockholmare för en gångs skull kan tillgodoräkna oss glesbygdsbidrag. Det börjar bli payback-time för er bönder nu.
Jäjä, det är vi som betalar er för detta:

"Av Regeringskansliets omkring 4 500 anställda är cirka 150 personer politiskt rekryterade. All annan personal har kvar sina anställningar inom Regeringskansliet oavsett vilka som sitter i regeringen.

Tjänstemännen i Regeringskansliet arbetar med att ta fram underlag och utreda olika frågor inför regeringens beslut. Arbetet sker ofta i samarbete med andra berörda departement."

Och det är bara en mindre del av det hela.

Bingo skrev:
Där fick ni, era stöddiga jävlar :D :arsele

Roliga med oss stödiga jävlar är att det inte är vi som spottar och fräser!

Hur många trådar startas av någon från Stockholm där det skrivs vi är bättre än Göteborg, Skövde, Kiruna och alla andra hålor och städer. Det är ni som inte bor i Stockholm som gör det, och haspar efter luft och blåser ut och klappar er på bröstkorgen när man är i någon annan stad och det kommer fram att man är från Stockholm.

”Jag är värst här i Kongobushen du ska inte tro att du är nått din 08”

Sen leder det bara till att den där 08:an slår dig på käften och ryktet om att Stockholmare är dryga och elaka födds.

Starstriker skrev:
Hela den här tråden ger uttryck för det utbredda lillebrorskomplexet i resten av landet. Vad har ni "andra" egentligen emot Stockholm ?
Tja, stockholmarna :rolleyes: :D

Starstriker skrev:
Likaså, vad har egentligen Stockholm (som är såååååå stort) emot oss i "lillebrorsland"?

Nä, tacka vet jag götet. Där kan man iallafall träffa en brud som man flirtat med på avenyn ett par timmar senare utan att hon är helt väck. I tokholm försvinner damerna bara ju....

:hej

rougie skrev:
....

”Jag är värst här i Kongobushen du ska inte tro att du är nått din 08”

Sen leder det bara till att den där 08:an slår dig på käften och ryktet om att Stockholmare är dryga och elaka födds.

1-8, min vän... 1-8....

Likaså igår, 1-2... Heja blåvitt... :7peta

:hej

Bingo skrev:
Är det bara jag som är redigt trött på att betala för alla jävla stockholmare som "arbetar" i regeringskansliet och andra "vitala" regeringsorgan/departement?

Nix, inte bara du :D vi får ta och :fatta!

hållundan skrev:
Likaså, vad har egentligen Stockholm (som är såååååå stort) emot oss i "lillebrorsland"?

Om du kommer med bakom husknuten kan jag visa :rodnar

Tänkte först sätta röv smilisen men då kan det nog misstolkas :lol

Starstriker skrev:
haha, kan det bero på att ni ofta blir väldigt arga av sånna här trådar?

Jag vill inte byta med er iaf, staden är inget för mig.

Sen är vi säkert dumma på alla möjliga sätt utanför Stockholm.

rougie skrev:
Om du kommer med bakom husknuten kan jag visa :rodnar

Tänkte först sätta röv smilisen men då kan det nog misstolkas :lol
Ok, då finns det i vart fall en stockholmare som har humor :D :D :D

Är du nyligen inflyttad?

Bingo skrev:
Jäjä, det är vi som betalar er för detta:

"Av Regeringskansliets omkring 4 500 anställda är cirka 150 personer politiskt rekryterade. All annan personal har kvar sina anställningar inom Regeringskansliet oavsett vilka som sitter i regeringen.

Tjänstemännen i Regeringskansliet arbetar med att ta fram underlag och utreda olika frågor inför regeringens beslut. Arbetet sker ofta i samarbete med andra berörda departement."

Och det är bara en mindre del av det hela.

Så vi betalar inte för det då ? Ni får gärna ta skiten, så slipper vi. Jag skulle inte bli ledsen alls :)

Tom skrev:
Så vi betalar inte för det då ?
Jo, en mindre del. Men ni får hela nyttan. Vi får bara dras med konsekvenserna av deras "arbete".

Fan, ni anställer en massa folk till såna "arbeten" och kallar det för tillväxt :7peta

Bingo skrev:
Jo, en mindre del. Men ni får hela nyttan. Vi får bara dras med konsekvenserna av deras "arbete".

Fan, ni anställer en massa folk till såna "arbeten" och kallar det för tillväxt :7peta

Det är väl bra med tillväxt, det har ju till och med vår store man Göran Persson sagt. Han verkar ha tagit det väldigt bokstavligt.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla