TurboJugend
Ny medlem
Jo, det håller jag med om.
Vi kanske får låta det vara som det är då, och samsas i trafiken så gott det går i stället?
Både gamla och unga.
Word.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det håller jag med om.
Vi kanske får låta det vara som det är då, och samsas i trafiken så gott det går i stället?
Både gamla och unga.
hehe, kul att vi tycker lika
Visst dom kör ihjäl sig själva, helt ok. Dom gör ett eget val att köra
vårdslöst och så vidare bla bla...
Men en 75årig förare med taskig ledsyn kör inte bara ihjäl
sig själv utan han tar oftast med sig någon eller några fler.
Därför man dricker en dunk hemkört och sätter sig i bilen för att åka hem till sig själv, för att det inte går några bussar och någon taxi finns ej.Det är ju jättebra om man bor innaför tullarna och har kolonilotten vid en hållplats.
Men om man bor i norrlands inland så kan det gå två bussar om dagen, det kan vara en mil till närmsta busshållplats och det kanske inte ens går bussar dit man vill.
Sen ska man kanske ha med sig gräsklipparen och skottkärran till stugan, älgköttet från jakten, mattvarpen från vävstugan osv.
Än så länge orsakar 18-25 åringar fler olyckor än +65 åringarna, så det är att nysta i fel ände.
Årlig hälso/synkontroll samt ett test av reflexer på alla över 60 är mitt förslag. De som inte klarar blir av med kortet.
Ha ha... Nog för att jag faktiskt vill prata bra om sporthojsåkare så kan jag inte göra det i detta fallet, inte när det ställs mot någon som inte har någon som helst tanke på att skada någon annan. nu vet jag inte men jag tror knappast att tanten e ute o nöjeskör en fredagskvällen heller... men va vet jag om det...
Där har du nog felet, gammla tänker inte på att dom är farliga och kan skada andra. Jag har haft körkort sen 1892 så jag kör så bra!
Borde vara plikt på att läkare kontaktar länstyrelsen vid minsta misstanke på
att dom inte kan framföra ett fordon på ett säker sätt.
Det ska vara samma krav på någon som har haft kort i 100år som någon som
haft det i 5.
De flesta sporthojsåkare slutar väl köra hoj långt innan Parkinson, Alzheimer och vem-vet-vad gör att det tar 10 minuter att komma upp på hojen?
Det tar lätt 10 minuter för mig med att komma upp på hojen. Först ska ölmagen in i stället och sedan ska jag lyckas fälla ihop mina gamla usla gubblekamen i slynans™ hyfsat ogenerösa sittställning![]()
Det är ju jättebra om man bor innaför tullarna och har kolonilotten vid en hållplats.
Men om man bor i norrlands inland så kan det gå två bussar om dagen, det kan vara en mil till närmsta busshållplats och det kanske inte ens går bussar dit man vill.
Sen ska man kanske ha med sig gräsklipparen och skottkärran till stugan, älgköttet från jakten, mattvarpen från vävstugan osv.
Än så länge orsakar 18-25 åringar fler olyckor än +65 åringarna, så det är att nysta i fel ände.
Ärlig: Hur många gånger har du inte behövt väja för en bil för att sedan se när du passerar den att det sitter en gråskalle där i, dagligen? Och hur många gånger har ett fordon behövt väja för dig?
Är det ens nära lika ofta(eller mer än nån enstaka gång också för den delen) kan du få mitt telefonnummer så du kan ringa o förvarna mig om var du kör och när... ^^
Hur många gånger har du inte behövt väja för en bil för att sedan se när du passerar den att det sitter en svartskalle där i som tror att han är hemma i djungeln och kör. Hur många gånge har det inte varit en kvinna eller en man som sitter och pratar i mobiltelefon som inte alls har koll på vad dom gör...
Ärlig: Hur många gånger har du inte behövt väja för en bil för att sedan se när du passerar den att det sitter en gråskalle där i, dagligen?
Ärligt, inte oftare än jag har fått väja för 18-30 åringar som skriver SMS IAF..
Rätta mig om jag har fel men är det inte olagligt att SMS:a när man kör bil?
Enda sättet att kommunicera med folk som inte är ute och åker.Nej, inte när man kör MC heller...
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |